Vinkkejä..haluaisin vaihtaa alaa?
Eli hankala tilanne...juuri rakennettu omakotitalo ja 2 pientä lasta. Olen terveydenhoito alalla...
Nyt jotenkin tuntuu, että olen aivan erilainen kuin muut täällä, en jaksa vouhottaa terveydestä, ei ole keskustelunaiheita ja mietin jaksanko tätä tehdä 30 vuotta. Ikää on 31v. Lapsuudenhaave oli sisustussuunnittelu, mutta piirtänyt en ole vuosikausiin enkä varmaan pärjää sillä alalla.. Mutta sisutus kiinnostaa ja muoti...olen miettinyt pään puhki.
Kommentit (5)
Mieheni on aineenopettaja harvinaisessa aineessa, jonka opetuksessa on huonosti töitä. Itse olen stressaavalla, hektisellä alalla. Molemmat kaipaamme elämänmuutosta, mutta emme tarkkaan tiedä millaista. Ikää meilläkin on yli 30, molemmilla yo-tutkinto ja ei kauheasti haluja opiskella lisää. Ehkä eniten mietimme yrittäjäksi ryhtymistä, mutta siinä on riskinsä...
Kuulisin mielelläni kokemuksia onnistuneista alanvaihdoista.
Minulla on vähän sama tilanne. Sama ala ja samalle alalle haluaisin vaihtaa. En vaan uskalla, sillä sisustusalalla ei töitä ole.
Kun ei ole rikasta miestä tai mitenkään muutenkaan rahaa, niin en voi valita mitä haluan tehdä.
Täällä oli eilen ketju siitä, että rahalla saa vapautta - se ajatus toteutuu tässäkin tapauksessa! Rahalla saisi vapauden valita senkin, mitä opiskelee/tekee työkseen.
itse vaivaannnuin kun kahvipöytäkeskusteluissa puhuttiin ns. yhden nuoren työntekijän mahdollisesta jäämisestä alalle ja onko sopiva jne..
En ruvennut siinä omista pohdinnoistani kertomaan.
En vain ole löytänyt alaa mistä tunnen löytäneeni paikkani ja intohimon. Mitä olet suunnitellut tekeväsi?
ja vaikeaa on alan vaihtaminen nykyään muutenkin, koska työpaikkoja on vähän ja nekin tuntuu olevan terveydenhoitoalalla.