Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotaanko teidän muidenkin lapsista usein, että ovat söpimpiä/kauniimpia lapsia kuin muut?

Vierailija
23.07.2009 |

Olen hieman hämmästynyt kun molemmista pojistani sanotaan toistuvasti (siis kaupassa, kadulla ym täysin tuntemattomilta ihmisiltä) että "en ole koskaan nähnyt noin kaunista lasta" tai "en ole koskaan törmännyt noin söpöön poikaan"

Onko tämä joku uusi villitys sanoa ihmisten lapsista tällaisia vai ovatko poikani nyt oikeasti jotain erityisen söpöä?

Toki ovat tosi kauniita/söpöjä, mutta minä olenkin äiti enkä omaa mielipidettäni ole koskaan niin tosissani ottanut. Isä vaan on alkanut jo vähän vaivaantumaan kun liikkuu lasten kanssa ja ihmiset tulee ihastelemaan niiden hiuksia ja silmiä ym ym. Ja toi "kaunein ikinä näkemäni lapsi" on kuultu jo tuhat kertaa!!!

Huvittavinta tässä on, että lapsemme ovat kunnon riiviöitä ja söpöstä kaukana! :D

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen samaa mieltä. ;)

Vierailija
2/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hänkin on jo 7 v, eikä häntä kukaan kehu enää söpöksi.

Toinen poika on niiiiin pojan näköinen, ettei häntä voi kuvailla söpöksi. Söpöys liittyy sellaiseen tyttömäisyyteen: isoihin silmiin ja pitkiin silmäripisiin ja kiharaan tukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voisikaan vastustaa jäänsiniharmaita kirkkaita silmiä, pitkiä tummia silmäripsiä ja tuuheaa luonnonkiharaa ruskeaa tukkaa pikkutytöllä (2,5v) joka on pitkä ja hoikka.

Joo...pikkuisen puolueellinen olen... ;)

Vierailija
4/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kai opettaa lapsille joku taito, että pärjäävät itsetuntomurskajaisissa.

Vierailija
5/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 2,5 vuotias tyttö on pitkä ja LAIHA. Kuulostaa kauhealta! Kyllä tuon ikäisellä pitää olla pulleat reidet ja pömppö-maha, niin silloin vasta on söpö :D

Vierailija
6/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöys liittyy sellaiseen tyttömäisyyteen: isoihin silmiin ja pitkiin silmäripisiin ja kiharaan tukkaan.

Minun mielestäni oma poikamme on tietysti maailman söpöin (lol), mutta siis isot ruskeat silmät varmaan kiinnittää huomiota ja saadaan kehuja taaperon kanssa liikkuessa. Poika on myös ilmeikäs ja pihalla isommat lapsetkin sanoneet siitä eli sekin vaikuttanee "söpöyteen"..

Mutta eiköhän tuosta kasva ihan tavallinen poitsu ja mies aikanaan ;) Eli nautitaan kehuista vielä hetki!

Vierailija
7/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi eihän tuossa sanottu laiha vaan hoikka. Luultavasti jotain Suri Cruise tyylistä.

Vierailija
8/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poikaa tullaan usein kaupassa yms (ihan tuntemattomat) kehumaan, lähinnä hiuksia, silmiä, hymyä tai jopa käytöstä.

Uskon että on ihan yleistä. Mutta uskon että on niitäkin lapsia joita ei tulla kehumaan. Tyyliin 1/3 usein=söpöjä, 1/3 joskus=suht tavallisia, 1/3 ei juuri ikinä=ei kovin söpöjä ulkopuolisen silmin..

Mä luulen että meidän 1,5v poika kuuluisi noihin suht tavallisiin, paitsi sen pitkähköt kiharahiukset nostaa sen tällä hetkellä kehutumpaan luokkaan..jos ne leikkaisi niin huomiot harvenisi.

Vierailija
9/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaani kehutaan aina minne tahansa menemmekin, mutta se on vain mukavaa. :) Miksi ei saisi kehua söpöksi tai sanoa, että kyseisestä lapsesta saa vauvakuumeen.

Vierailija
10/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi eihän tuossa sanottu laiha vaan hoikka. Luultavasti jotain Suri Cruise tyylistä.

No ei nyt sentään...mutta tottakai haluan kuvitella että lähellä kuitenkin. ;)

hoikan - ei laihan tytön äiti

Vierailija
11/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ovat 11- ja 8-vuotiaat ja omasta mielestäni aivan tavallisen näköisiä suomalaisia lapsia, mutta usein ihmiset kehuvat heitä kauniiksi (eikä kaikki voi olla vaan tyhjänpäiväistä kehumista, kun saattavat sanoa niin ihan muun jutustelun lomassa, vaikka vaatteista puhuttaessa)

Pojasta, nyt 10kk, myös moni on sanonut olevan kaunis lapsi ja aivan vieraatkin tulevat kaupassa kommentoimaan hyväntuulista peikkopoikaa :)

Lieneekö luonne loistavan katsojien silmään, kun kaikki lapsemme ovat rauhallisia ja hyväntuulisia :)

Vierailija
12/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen hurmaa ihmisiä kiharalla/vaalealla tukalla ja ruskeilla isoilla silmillä. Nuoret yleinsä kehuu tätä lasta.

toinen taas on niin hymyileväinen ja hänellä on äärettömän vaaleansiniset silmät sekä pitkät tummat silmäripset. Hän hurmaa keski-ikäisiä.

Jännää tässä on se, että ihmiset aina hurmaantu jompaan kumpaan tosi paljon. Ovat vissiin niin eri näköisiä.

AP

Vierailija
13/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa kyllä kehuja koko ajan. On ihmisten mielestä kaunotar, suklaasilmä, nukke, Pikku Myy, suloinen, syötävän söpö, jnjne. Poikiamme ei niinkään kehuskella, vaikka minusta tosi komeita ja suurisilmäisiä hurmureita ovatkin.

jos 2,5 vuotias tyttö on pitkä ja LAIHA. Kuulostaa kauhealta! Kyllä tuon ikäisellä pitää olla pulleat reidet ja pömppö-maha, niin silloin vasta on söpö :D

Vierailija
14/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän toinen mummunsa.

Vierailija
15/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei meidän lapsia ole kehuttu sitten vauva-ajan. Minun mielestäni ovat ihan tavallisen näköisiä, eivät siis rumia, vaikka äitinä heitä arvioinkin. Omissa silmissäni ovat söpöjä, mutta ei kukaan koskaan ole sanonut mitään. Silloin vauvanakin ymmärsin, että jotku mummot ihasteli pientä vauvaa, vaikka se olisi ollut minkä näköinen.

Jäi vaivaamaan tuo, kun joku kirjoitti, että on varmaan ihan yleistä. Nyt mietin, että onko kyse meidän lapsista vai siitä, ettei täällä pienellä paikkakunnalla Pohjois-Suomessa ylipäätään aleta kovin herkästi juttusille vieraiden ihmisten kanssa.

Vierailija
16/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis 5v. ja olemukseltaan muistuttaa Eemeliä.

Mua itseäni ihastuttaa lapsen persoona, ulkonäkö ei riitä.

Vierailija
17/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan noita miedän poikia kehuttu vauvoina ja taaperoina, niinkuin nyt yleensä pienet lapset on söpöjä.

Tilaane muuttuu, kun lapset kasvaa ja niistä tulee pojan nulikoita.

Vierailija
18/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihara, vaalea tukka, hieman tavallista tummempi (mutta vaalea) iho, siniset isot silmät. Kaunis lapsi mutta eivätkös kaikki 2-vuotiaat ole? :)

Se asia mistä hän saa noita "söpö"-kommentteja, on hänen käytöksensä: iloinen miehenalku ja hyväkäytöksinenkin. Ei vingu tai inise kaupassa turhia (osaa odottaa että maksetaan ennenkuin syödään), katsoo ihmisiä uteliaana ja hymyilee herkästi.

Vierailija
19/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ja mun siskoa tultiin kehumaan mun isälle " kylläpä sinulla on kauniit tyttäret!" Siihen isä suomalaisella vaatimattomuudella "no eihän nuo nyt niin ole..." Siinäpä kasvatusta kerrakseen itsetunnolle ;D

tuli vaan mieleen

Vierailija
20/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi tytärtä (5v ja 7v) jotka kummatkin on saaneet koko ikänsä ihasteluja ja kehuja. Ovat kyllä minustakin kauniita, kummallakin kauniit piirteet, tummat hiukset, hymykuopat ja siniset tummaripsiset silmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi