Minusta Lidl on ihan kauhea kauppa.
Mä en ymmärrä kuka tykkää siitä ja käy siellä.
Tavarat on ihan kauheita. Kaupan ulkonäkö on kun jostain varastosta.
Ne tuotteet joita olen maistanut on olleet tosi pahan makuisia.
Ja epäluuloisestikin vielä suhtauden heidän ties missä valmistettuihin tuotteisiinsa. Tosi usein on sanomalehdessä ollut pyyntö palauttaa huonolaatusiet elintarvikkeet takaisin Lidliin.
Keitä te ootte, jotka asioitte siellä? Ja miksi asioitte?
Kommentit (67)
ihan kamala! En yhtään jaksaisi käydä siellä mutta pakko on että saa laskut maksettu.
T:Lidlin kassa tyttö. =D
Lidl on Citymarketin naapurissa, joten matkaa ei tule enempää. En kuitenkaan viitsi juosta eri kaupoissa samalla keikalla, joten ostan joko kaiken Lidlitä tai kaiken CM:stä, oli sitten sitten yksittäiset tuotteet minkä hintaisia tahansa. En juuri jaksa vertailla hintoja, mutta Lidlistä tullessa lasku on paljon pienempi, mikä osaltaan johtuu varmaan valikoimastakin.
Lidlin riemu on mun mielestä siinä, että siellä ei mene turhaa aikaa vertailuun, tyyliin minkä valmistajan makkaraa tällä kertaa ottais, kun vierekkäin on vähemmän sortteja. Useimmat arkena tarvittavat tuotteet sieltä kuitenkin löytyy. Tosin siellä käy useammin kuin isoissa kaupoissa niin, että joku tuote on kokonaan loppu. esim. sunnuntaina on joskus ollut leipähylly täysin tyhjä, joskus ei taas ole ollut maitoa tai jauhelihaa.
Meillä päin kassat ovat tavallisia, joten sekään ei ole pullonkaula. Onhan se vähän omanlaisensa kauppa, mutta kun siihen on tottunut, niin ei ärsytä tavaroiden sekalainen järjestys. Varsinaisesti epäsiisti Lidl ei mun mielestäni ole, vaan lattiat on yhtä puhtaat kuin muuallakin, vihannekset tuoreita ym.
ne, jotka osaavat itse erottaa hyvän hinta-laatusuhteen. Tällaiset ihmiset siis tunnistavat hyvän ja erottavat myös huonon. Itse kuulun tähän ihmisryhmään. Asioin sitten Sockmannilla, Harrodsilla tai Lidlissä, niin en osta, jollen mielestäni saa ilmoitetulla hinnalla hyvää tuotetta. Lidlissä käy tietysti myös niitä, jotka ostavat vain olutta tai makkaraa tai niitä, jotka mieltävät sen halpakaupaksi. Lidlissä eivät sitten käy ne, jotka ovat epävarmoja omasta kyvystään erottaa hyvä tuote huonosta tuotteesta. He luulevat, että esim. kaikki Citymarketista ostettu on kotimaista. Tähän asti en ole joutunut palauttamaan mitään Lidlistä ostamaani.
aina saa pyytää - vain hölmö maksaa, Stockman (kirjoitetaan muuten isolla) on VAIN yksi kauppa jonka palvelun ja tavaroiden laatu/valikoina ym. vaihtelevat hyvin paljon.
raejuusto on muuten valion, kuten muutkin maitotuotteet, esim. litran banaanijugurtti on valion jne. prismassa tuo raejuusto maksaa 2,59 e ja lidlissä ihan sama 1,65 e.
lähes kaikki tuotteet on ihan suomalaisia, samoja kuin prismassa mut eri nimellä, tehdään samalla tehtaalla jne. on vaan noin puolta halvempaa mut
tyhmä maksaa...
meidän lähialueen lidleissa on ihan normaalit pitkät kassat, asutaan varsinais-suomessa. oiskin tosi ärsyttävää jos ois tynkä.
mut kertakaikkiaan hyvä kauppa mut vaan järkeville ihmisille, tuotteet on samat kuin muissa kaupoissa mut eri nimillä, vink vink....
toki siellä joitain saksalaisiakin on, mut ne oppii äkkiä tunnistamaan, vaikka jotkut niistäkin on sikahyviä, kuten mummon jugurtti... sellainen jossa hillopurkkimainen paperikansi.
käymme kerran vk ja 100e menee.Ihania juttuja ostetaan paljon halvemmalla kuin muista kaupoista.Tuttu paikka Saksassa asuneelle.Tyhmä se on joka maksaa liikaa samasta tuotteesta.Pysykää juntit vaan siellä omissa Prismoissanne ja Stockalla, ha haa,...
- ne kassat (meillä lyhyet, ja juu, selviän kyllä mutta inhoan sitä tavaroiden edestakaisin lappamista)
- ja muovikassit on tosi huonoja
- ostoskärryissä ei ole vauvakaukalollisia malleja, joten usein vauvan kanssa liikenteessä ollessani on ihan tuon takia tullut ajettua pitempi matka normaalikauppaan
- huonot valikoimat. Kerrankin piti hakea salaattitarpeet ja ajattelin et haetaanpas nyt lidlistä kun siellä on kuulemma halvempaa. Kaikki muu löytyikin paitsi itse salaatti, eli eikun toiseen kauppaan täydentämään.
Joskus kuitenkin käyn, esim hakemassa isomman satsin juomia (maito, limsa, tuoremehu, jäätee). Hyviä jätskejä siellä on myös.
Ostan kotimaista lihaa (paistijauhelihaa ja broilerin rintafileitä), jotka huomattavasti halvempia. Myös juustoja, ranskankermaa, jogurtteja ym ostan hyvä hinta-laatusuhteen ja erilaisten makujen takia. Usein siis menemme hankkimaan tiettyjä tuotteita, joita ei muualta saa. Mikrokuituliinat ovat huomattavan halpoja ym siivoustuotteet. Käydään harvakseltaan, mutta ostetaan aina iso lasti.
muovikassit on parhaita, mut vaan ne isommat, maksaa muuten paljon vähemmän kuin muiden kauppojen ihan huonot!
sa asiakas kunta on vaan manneja ja somaleita (vaikka niitä ei tässä kunnassa muuten näy)
niihin mahtuu vähemmän tavaraa eikä ne toimi kunnolla roskapusseina.
vaasassa on vielä "tynkäkassa" mutta teen sen niin että olen ostanut sellaisen lidlin kestokassin (todella iso) ja se on minulla kärryssä ja lapan ostokset suoraan sinne niin ei tartte montaa kertaa pakata, nopeaa ja kätevää!
+ vaipat
+ hyvää kinkkuleikettä
+ croissantteja
+ appelsiinimehua
- naurettavat kassat
- repeilevät kassit
- ankea ympäristö
- epämiellyttävät ostoskumppanit
- kilometriallas tv-aterioita ahdistaa
Yhteenveto: Ahdistava. Vältän.
sa asiakas kunta on vaan manneja ja somaleita (vaikka niitä ei tässä kunnassa muuten näy)
Asiakas kunta..tais olla Foucault aivan oikeessa todistellessaan teoriaansa siitä, että alemman sosiaaliluokan kansanosa on tätä mm.rasismiin taipuvaista:DDD
Eli: Alemman sivistystason omaavat ihmiset usein rasisteja..
Tätä tapahtuu kylläkin vain n. 4 krt/vuodessa.
koska tuotteet ovat 20-30% halvempia, kuin esim.S-marketissa; varsinkin hevi-osaton tuotteet. Lasku kahdesta isosta ostoskassillisesta, jossa siis leivät, maidot, juusto, leikkele, lihaa, vihanneksia, hedelmiä ym. on n.60e, kun muualla saisi maksaa 80e. S-marketissa asioimme myös, sieltä ostan täysjyväpastat, lihaa ja kalaa sekä muita tuotteita, mitä Lidlistä ei saa. Lidlin ns.herkkutuotteita, joita siellä riittääkin, emme koskaa osta.
Alkuun minullakin oli hyvin epäluuloinen asenne Lidliin; oudot pakkauksetym, mutta pikkuhiljaa tutustuin valikoimaan ja sillä tiellä ollaan edelleen, ja suosittelen kaikille tutuillenikin, ja monet ovatkin alkaneet sielä käydä.
Asiakas kunta..tais olla Foucault aivan oikeessa todistellessaan teoriaansa siitä, että alemman sosiaaliluokan kansanosa on tätä mm.rasismiin taipuvaista:DDD
Eli: Alemman sivistystason omaavat ihmiset usein rasisteja..
Muuta en osta. Erityisen ärsyttävää oli, että siellä ei käynyt luottokortti. Siihen kai tyssäsi minunkin käyntini, kun olin hoitovapaalla nollatuloilla. Oli pakko maksaa luottokortilla, minkä laskun mies aina maksoi. Nyt kun olen palannut töihin ja saan taas tuloja, en periaatteesta enää siellä käykään, vaikka luottokortitkin kelpaavat nyt. Vain ne suklaabanskut haen, koska niitä ei saa muualta.
Onneks Suomessa on valinnan vapaus, ja jokainen saa vapaasti valita oman kauppansa.
Minusta taas Lidlin ruuat ovat aivan ihania, ja vielä tosi edullisia, mitä ei esim. Citymarketin ruuista voi aina sanoa.
Kun käyn Cittarissa mulla menee ruokaostoksiin aina n. 80 Euroa, Lidlissä jää laksu alle 50e.
Siinä syy miksi tykkään Lidlistä!