miksi Jesse, Kaapo, Leevi ja Miika on kauheita nimiä?
Miksi ko. nimet saavat kannatusta kamalin nimi-kilpilussa? Musta kaikki nuo ovat todella kauniita poikien nimiä, mutta usea tuntuu inhoavan niitä. Olisi hauska kuulla perusteluja.
Kommentit (26)
On meillä ainakin todella kiltti ja rauhallinen poika, joka suurin silmin katsoo äitiä ja sanoo: "minä rakastan sinua". Ei tule paljon mikään riiviö mieleen. Poika on älykäskin, osasi lukea jo vuosi ennen eskariin menoa. Lisäksi kansainvälinen nimi, joka osataan lausua muuallakin kuin Suomessa, eikä esimerkiksi niinkuin joku yrjö tai erkki(nuo ei kyllä edes ole nättejä nimiä, mutten nyt muita esimerkkejä keksinyt).
Jos nyt siitä lähdetään niin jorma, yrjö, urpo ja jooseppi on aika ällöjä ja ihmettelen vaan jos joku sellaisen lapselleen nimeksi antaa..
nim. Leevin äiti
Ukko Veli Mies tai Veli Ukko Mies ja naiset jotka oli Ellen Ilmi Anna ja Mirja Anna Marja. Tuo mies oli aina vihannut nimeään ja vielä kuollessaankin sanoi vihaavansa sitä. Olin silloin hoitajana vanhainkodissa.
meillä on 5 vuotias Leevi poika ja nimi valittiin siksi koska se oon mielestämme hyvä nimi ja sopii yhteen sukunimemme kanssa.Tiesimme kyllä että kyseessä on muotinimi,mutta se ei vaikuttanut asiaan =)
palstan ateisti- ja muotiateistimammoja se, että ne ovat raamatullisia nimiä.
mulla vaikuta yhtään lapsen nimeen... Miten mä edes ateistina tuntisin raamatun noin hyvin?! Ja kyllä, mun pojallani on yksi noista nimistä. Eikä todellakaan raamatun mukaan!
Poikien nimien parhaimmistoa, mielestäni.
Jessestä en pidä. Pikkukovis ja liian sössöttävä äänneasu.