Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi Jesse, Kaapo, Leevi ja Miika on kauheita nimiä?

Vierailija
23.07.2009 |

Miksi ko. nimet saavat kannatusta kamalin nimi-kilpilussa? Musta kaikki nuo ovat todella kauniita poikien nimiä, mutta usea tuntuu inhoavan niitä. Olisi hauska kuulla perusteluja.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotain pahaa vai?!?!

Nimi. Leevin 5v. äiti ja onnellinen sellainen

Vierailija
2/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka mistäkin

itse en noista nimistä tykkää jessestä ja kaaposta. muut kivoja!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se nimi on iki-ihana... Ihmettelen samaa asiaa ap:n kanssa... Siskon poika on Jesse, iki-ihana pojan nössykkä ja ihan nimensä nököinen. makuja on kyllä monia ja nimissä mielipiteet varsinkin jakautuu, mutta minäkin haluan mielipiteitä kuulla siitä, mikä tekee noista nimistä niin kamalia???

Vierailija
4/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvun alun hittinimi.Sellainen riiviö.

Leevi (sarjakuvahahmo, ei kiitos)

Kaapo pikkukakkosen lastenohjelman 5vuotias kalju sankari

Miika käytetty jo liikaa 70-luvulla syntyneiden kanssa

Jos nyt joku noista pitäis ottaa niin Leevi

Vierailija
5/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapossa alkaa korvat soida sitä ääliömäistä "On nelivuotias oppimaan innokas sai nimen parhaimman KAAAAPO"-viisua.

Jesse on j-sarjan lässytysnimiä.

Miika on ok, tosin sarjassa Mikan ja Miikkan kanssa tarvitsee ehkä matkan varrella selittelyä iin ja koon määrässä. Selvästi sanottuna ei pitäisi kuitenkaan olla epäselvää.

Vierailija
6/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapo ei nimenä ole minusta kaunis, mutta tämä pikku-Kaapo on kerrassaan mukava, joten pidän hänen vuokseen nimestäkin!

Vierailija
7/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kuullut monesti eri Jesse nimisiä poikia haukuttavan/huudeltavan Jeesukseksi.

Muuten Jesse on mielestäni kivan kuuloinen nimi.

Kaaposta en muuten vaan pidä.

Leevi ja Miika ovat molemmat ihania nimiä. Voisin antaa omallekin lapselle.

Vierailija
8/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi Jessestä en pidä. Liian yleinen ja lisäksi tosi "lässy" - hankala kuvitella vakavasti otettavalle liikemiehelle, kyllä tuo joltain varastoapulaiselta korkeintaan kuulostaa..

Vierailija
9/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minussa mitään inho-reaktioita. Tavallisia mun makuun rumia nimiä vaan.

Mutta Jesse ja Leevi. Hyi. Aiheuttavat inho-reaktion.

Vaikea selittää miksi. Ne on niin ikäkautensa keksintöjä. Eivät ole "oikean" nimen kuuloisia, vaan koiran tai lempinimen.

Ja karkeasti yhteenvedettynä Jessen ja Leevin vanhemmat ovat tavallisestakin tavallisempia, jotka eivät halua erottua missään tapuksessa massasta. Kaksi lasta ja työpaikka ja niin peruselämä kun olla voi.

Vierailija
10/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat syynsa olla tykkaamatta. Mina en tykkaa yhdestakaan noista mainituista nimista, mutta omat perusteluni on vaan omiani... Muilla on muut syyt.

- Jesse on mielestani "lassyttavan" kuuloinen, ja kuulostaa lempinimelta eika oikealta. Lisaksi saan siita mielleyhtyman huonotapaiseen, kiusaavaan pikkupoikaan.

- Kaapo on kalju, kalpea ja kamala. En voi sietaa sita lastenohjelmaa!

- Leevi-nimesta taisin joskus muinoin pitaakin, silloin kun se viela mielessani on vanhanaikainen nimi Raamatusta. Nimen suosio on valitettavasti pyyhkinyt tuon assosiaation minulta. En inhoa nimea, mutta se ei kuulosta kauniilta korvaani, ja muistuttaa muutamasta vahemman ihanasta Leevista.

- Miika oli aikoinaan luokallani poika, joka itki kaiket paivat, pissasi housuun viela koulussa, valui aina rakaa ja oli muutenkin surkea. Varmaan sitten omaa surkeuttaan mm. sylki muitten paalle ja muutenkin oli kummallinen. Nimen kuuullessani en mitenkaan voi ajatella muuta kuin tuota poikaa.

Vierailija
11/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karkeasti yhteenvedettynä Jessen ja Leevin vanhemmat ovat tavallisestakin tavallisempia, jotka eivät halua erottua missään tapuksessa massasta. Kaksi lasta ja työpaikka ja niin peruselämä kun olla voi.

Mitäs tuumit kun meidän Leevillä on 7 veljeä ja 3 siskoa ja vanhemmat ei mitenkään "taviksia", päinvastoin uskaltaisin väittää...niin ja ei olla lestadiolaisiakaan, joka sekin voisi selittää tuon nimen;)

Vierailija
12/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on varmaan osaltaan pilannut sen nimen. Lisäksi mun korvaani siitä tulee aina mieleen miespuolinen kaaso...

Jesse on ensinnäkin Jeesuksen lempinimi ja toiseksikin ylipäänsä nimenomaan lempinimen kuuloinen. Ei se musta mitenkään kamalan kuuloinen ole äänteellisesti, mutta vähän niin kuin antaisi lapselle nimeksi vaikka Tomppa tai Petsku.

Vierailija
13/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne on ällöttävän kuuloisia ääneen lausuttuna.

Vierailija
14/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse ja Kaapo ei niinkään. Mutta tämähän on vain mun makuni. En lähtisi Jesseä ja Kaapoakaan haukkumaan.

Vierailija
15/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se kuulostaa rumalta ja suu vääntyy ikävästi kun sen sanoo. Lisäksi siitä tulee mieleen Lars Levi Lestadius ekana, on tosi yleinen ja mun mielestä ns. lähiönimi. Muut noista on ihan ok.

Vierailija
16/26 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Jesse ja Miika =),itse kyllä pidän nimistä.ihan sama mulle jos kukaan muu ei tykkää...

Vierailija
17/26 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia ajatuksia ko. nimistä täällä... Itse olen aina ajatellut toisin... johtuneeko sitten siitä, etten anna mielleyhtymien riepotella minua, niinkuin monille ketjuun vastanneille on käynyt. minusta esim. Kaapo on vallan mainio nimi, vaikka lastenohjelmasta en samannimisenä pidä YHTÄÄN ja se äklöttää suorastaan. Tunnen yhden nelivuotiaan Kaapon :o)

Vierailija
18/26 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan ateisti- ja muotiateistimammoja se, että ne ovat raamatullisia nimiä.

Vierailija
19/26 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat mielestään niin hienoja, ettei lähiönimi kelpaa. Hyvä me tavismammat :o) Onko Jesse-nimelläkin Raamatullinen tausta?

Vierailija
20/26 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kivoja nimiä. Toisaalta, minä en jaksa välittää siitä jos joku ei samoista nimistä kuin minä, enhän minäkään tykkää läheskään kaikista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme