Mitä mieltä olette nimestä Martta?
Isosisko on Kerttu ja etsitään pikkusiskolle nimeä. Ehdotuksia ;)
Kommentit (16)
mummoni oli Martta, tomera nainen hänkin, kuten edelliset ovat nimeä kuvanneet. Sopii minunkin mielestäni Kertun pariksi hienosti.
sopii hyvin Kertun pariksi eikä ole minusta niin tiku ja takumainen kuten joku sanoi. Terttu ja Kerttu ovat liian samanlaiset.
Myös Sirkku kävisi Kertun siskon nimeksi
Myös minulle kovin rakkaan edesmenneen ihmisen nimi, jonka vuoksi olisin halunnut antaa sen myös lapseni nimeksi. Mutta se ei satu sopimaan pojille ;-) Jälkikäteen vasta tajusin, että olisihan siitä voinut vääntää vaikka toiseksi nimeksi Martin.
jos saisin tytön eikä naapurissa asuisi Martta 2v nimeäisin tyttöni Martaksi.
Niin mies on sanonu että jos saadaan tyttö niin se on Martta..=) Itse on ihan täysillä tykkää, mutta menee.
Tosin Kertun siskona ihan mahtava! Sopii hyvin!
raamatun kertomus. Martan osa ei ollut helppo:)
Rempseä ja tomera, helppokäyttöinen. Martan siskolle en kyllä antaisi, ei ihan Tiku ja Taku, mutta lähelle.
Ehdotan siis vaihtoehtoja:
Meeri
Heta
Reetta
Elli
Selma
Santra
Saara
Verna
Mirkka
Manta
Elviira
Inkeri
Kaisa/Kaisu
Katri
Ei Marttakaan paha ole, enkä pitäisi vanhempia mielikuvituksettomina Kerttu ja Martta -siskokset tavattuani. :)
siihen sopisi joku Santra vielä niin olisi koko lehmäjoukko koossa
Jos saisin vielä tytön,nimi olisi
ehdottomasti Martta(tai martha).
edesmenneen mummini nimi, hän oli maailman kultaisin ihminen :))
meidän luottolapsenvahti, 3. pojan kummi, 17v nuorimies, kutsuu kaikkia tyttöjä Martoiksi. On siis aina menossa katsomaan Marttoja tms.. Tunnen muutaman Martan ja ovat tosi mukavia ihmisiä.
Mulle tulee mieleen siis koira tuosta nimestä. En kyllä ymmärrä miksi koirien nimeksi usein laitetaan ihmisten nimiä.
Jos tytöstä tulisi reipas ja tomera, nimi sopisi hyvin, mutta jos hän on ujo ja hiljainen, se ei ole ihan yhtä sopiva. Minä haluaisin tytöstä Martan, mutta mies ei oikein tykkää.