Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ostanut varastoon ruokia sikainfluenssaa varten?

Vierailija
22.07.2009 |

siis säilykkeitä, pakasteruokia ja mehuja ja sensellaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ei vara venettä kaada. minä lähen kohta kauppaan ja hamstraan ruokia ja kaikkea tarpeellista kaappeihin. tulee ne kuitenkin käytettyä! eikä tässä vielä kukaan tiedä mitä tuleman pitää...vai tietääkö?

Vierailija
2/23 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olen niin kipeä etten kauppaan pääse, kyllä joku ruokaa tuo. Ottakaa nyt ihmiset huomioon että sikainfluenssa on ihan samanlainen tauti kuin tavallinen influenssa. Oletteko joka syksy varannut hirmu määrät ruokaa kotiin jos sattuu influenssa tulemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia ja ystäviä paljon ihan lähistöllä, joten aina joku käy kaupassa jos emme itse pääse.

Vierailija
4/23 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit ja pakastin on täynnä ruokaa, säilykkeitä, valmisruokia, kuivamuona, vettä...

Vierailija
5/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

possulentsulle, vaikka esim. matkustelen paljon.

Vierailija
6/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sellasta, mitä voi helposti kipeenäkin laittaa ja syödä. Siltä varalta, että sairastutaan itse - en siis siksi, että majoittautuisin terveenä sisätiloihin tartuntaa välttääkseni.



Ostin pakasteeseen jotakin ruokia ja pussikeittoja, nuudeleita, kuivattuja ja tuoreita hedelmiä, mehua, ylimääräsiä puurohiutaleita yms. Ja tavallista enemmän vessapaperia ja kissanruokaa (tietenkin kissalle, jos ei päästä siis kauppaan). Ja vitamiineja ja flunssatroppeja. Ei tule mieleen muuta ylimäärästä äkkiseltään.

Vierailija
8/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle olen varannu kahdeksi viikoksi ruokaa, koska jos tuttelia ei kaupasta saa niin tulee hätä.

Meillä on myös riittävästi ruokaa muuten vaan pitkäksi ajaksi, kunhan sähköt säilyy eikä pakasteet sula. Ruokaa voidaan laittaa ilman sähköäkin, jos vettä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastutaan eikä päästä kauppaan, kyllä joku ystävä/sukulainen käy puolestamme kaupassa.

Vierailija
10/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei asu tässä lähellä ketään edes tuttua. En edes naapureitten nimiä tiedä. Ystävät asuu kaukana ja lähin sukulainenkin yli 200 km päässä.



4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siivosin tänään keittiönkaapit ja tarkistin että meillä on jotain kuivajuttuja pähkinöitä, rusinoita, luumuja, puurohiutaleita, joitakin säilykkeitä esim ananasta ym, tomaatimurskaa ja sen sellaista. Vessapaperia olisikin hyvä ostaa varastoon. Ai niin, ja käsidesiä täytyy ostaa. Ja pesuaineita.

Vierailija
12/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sitä ruokaa kehotettiin hankkimaan siksi, että jos kolmasosa kansasta on yhtä aikaa kipeä, voi tavarankuljetuksiin tulla katkoksia. On siis ihan sama vaikka sukulainen kaupassa käykin, jos sieltä ei saa esimerkiksi maitoa, leipää, lihaa, hedelmiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina himassa ruuat n kk ajaksi, jos oikein laittaa mielikuvituksen kehiin ja juo pelkästään vettä + unohdetaan hedelmät ja vihannekset.

Vierailija
14/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä varalta, että ollaan niin kipeitä ettei päästä kauppaan. Makaroniakin voisi vähän hamstrata että saa lapsille jotain ruokaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuivamuonaa, säilykkeitä, vettä, mehuja, säilyvää maitoa, pakasteruokaa jne. on kyllä pariksi kuukaudeksi, olen huolehtinut. Ongelma tulee kyllä sitten kun sähköt katkeaa ja vettä ei tule! Tai jos lämmitys ei toimi. Mutta ruokaa ja juomaa riittää, samoin lääkkeitä, vessapapereita, kirjoja, lapsille puuhaa (tein yhdesta kellarihuoneesta kuin leikkipuiston kiipeilyjuttuineen), siteitä, pattereita, nenäliinoja, radio, makuupusseja jne. löytyy.

Vierailija
16/23 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut taas vouhkaa

Vierailija
17/23 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"""Meidän perheessä on kaikilla sen verran vararavintoa ympärillä, että selvitään muutama viikko sillä""""



TÄÄ OLI HYVÄ JUTTU:)

vastataan tässä samalla et meiltä löytyy 2 kk:deksi ruokaa ja omasta pellosta saa myös vihannekset ja perunat jos se tänne tuppukylään tulee.minaan se tauti.

Vierailija
18/23 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainenkaan osta yhtään mittään. Eihän tässä nyt mikään kolmas maailmansota ole tulossa.

Vierailija
19/23 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian sähköt ja vedentulo katkeaa, ulkona makaa mätäneviä/jäätyviä ruumiita, siat röhkivät vapaana ja aivastelevat, joka paikassa savuaa, ambulanssien pillit ulisevat, kiljuvia räkiviä ihmisiä joka paikassa, kaatuneita puita, kodittomat ihmiset vaeltelevat kuin zombit... Kerätkää nyt ne varastot ja linnoittautukaa koteihinne, kun vielä voitte!!!!

Vierailija
20/23 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ostaa ylimääräistä. Muuten keräisin varastot!