Oletko ikinä ollut häissä, missä on tarjoiltu viiniä?
Ja kuinka monissa häissä olet ollut (noin suunnilleen)?
Tuli tuosta toisesta hääketjusta vaan mieleen.
Itse olen ollut varmaankin kolmissakymmenissä häissä elämäni aikana ja yksissäkään ei ole koskaan tarjottu viiniä, ainoastaan se onnittelumalja on saattanut olla kuoharia, mutta ruuan kanssa ei ole ikinä ollut viiniä.
Loppuillasta tai "takakonttibaarista" on sitten tarjoiltu kossua, viskiä, vodkaa ym. kirkkaita juomia. Ja sahtia on ollut melkein aina, yleensä itse tehtyä.
Olen ollut sekä "maalaishäissä" että "fiineissä kaupunkilaishäissä" ja kaikissa sama juttu. Myös siideriä, kaljaa ja boolia on ollut yllinkyllin tarjolla.
Kommentit (32)
on ollut viiniä tarjolla ruuan kanssa.
Yleensä tarjoomukset ovat aina menneet näin:
- aluksi kuohari
- ruoan kanssa kaksi-kolme kaatoa valko-/punaviiniä
- vaihtoehtona myös olut ja siideri
- tietenkin myös limu, vesi, maito
- kahvin kanssa avec, yleensä konjakki ja kaksi eri likööriä joista on voinut valita
Tämän jälkeen ns. avoin baari josta on saanut hakea olutta, siideriä, puna-/valkoviiniä ja alkoholittomia.
Arviolta 10-15 häissä olen ollut aikuisiällä, ja kaikissa on tarjottu viiniä. Vähimmillään ruoan kanssa, usein koko illan vapaasti.
Takakonttibaariin en vielä ole törmännyt.
Yksissä häissä jäi suuta kuivamaan, kun tarjoiltiin vain kaksi lasia viiniä ruuan kanssa eikä mitään muuta.
Yhteensä ehkä 15-20 häät, yksissä ei alkoholitarjoilua ollenkaan. Muuten on viiniä saanut ruuan kanssa.
Olet ollut vain sellaisissa fiineissä kaupunkilaishäissä joissa hääpari on landelta?
En ole itse ollut yhdessäkään häässä jossa ei olisi tarjottu viiniä. Outo ajatus!
Muistan jostain kymmenen vuoden takaa häät, jossa ei ollut viiniä. Tosin ei ollut alkoholitarjoiluakaan.
Muuten ei tule kyllä mieleen häitä ilman viinejä. Monellehan se on kustannuskysymyskin, viinihän on halvempaa kuin joku siideri tai edes olut.
Ikää liki 40 ja häitä taatusti kymmeniä. Olin joskus 20 vuotta sitten töissäkin juhlapalvelussa.
Olen pääosin häissä ollut Uudellamaalla ja Hämeessä.
tarjottiin vieraille viiniä. Sillä hääparin mielestä heidän suhteensa alkoholiin ei kuitenkaan saa määrittää muiden juhlaperinteitä. Viiniä ja konjakkia sielläkin vain oli, vaikka muuta pelkäsimme.
Ainoastaan kerran olin häissä, joissa tarjottiin kuoharit alkajaisiksi ja ruoan kanssa maitoa ja vettä. Illalla sitten oli kyllä boolia ja olutta tarjolla.
Ihmettelin kyllä vähän tätä ratkaisua. Olivat nimittäin käyneet hakemassa Tallinnasta tarjoomuksetkin, joten ei kai viini nyt niin kauheasti olisi maksanut, ja mieluummin minä olisin ainakin ottanut pari lasia ruoan kanssa ja jättänyt vaikka sitten boolin väliin. No, ihan hauskaa kuitenkin oli ja eivätpä toisaalta olleet minun hääni.
... ja yhdet niistä oli täysin alkoholittomat (uskonnolliset häät). Muissa oli viiniä tarjolla. Mun mielestä juhlaruuan kanssa juodaan viiniä. Niin teemme aina kotonakin.
aijemmin n 20-10 v sittten ei ollut viimejä juurikaan , nykyisin kyllä usimmiteen.
Itse en viineistä välitä joten eipä haittaa onko vai ei.
Olen ollut (tarkasti laskettuna) 17 häissä ja jokaisessa on tarjottu viiniä.
Sen sijaan olen ollut vain yksissä häissä joissa olisi ollut takakonttibaari. Todella moukkamainen tapa!