Antibiootit virtsatietulehdukseen
Oli muutaman päivän ajan tuntemuksia että olisi vti ja ne oireet vähän aaltoilivat että välillä parempi ja sit yhtäkkiä taas pahempi, mutta ne on helpottaneet ja varsinkin kun join paljon karpalomehua ja nyt ei ole pissalla käymisen aikana eikä jälkeen ollut oikeastaan mitään tuntemuksia. Alavatsaa välillä vähän vihloo mutta en tiedä johtuuko se kuukautiskierron vaiheesta. Soitin kuitenkin pahimman päivän jälkeen tk ja sain suoraan reseptin ilman näytteen viemistä. Hain tänään sitten antibiootit varmuuden vuoksi että jos onkin tulehdusta vielä ja aloitin. Onkohan jotain suurta haittaa jos syönkin niitä nyt turhaan? Apteekissa sanoi vaan että voin ottaa sen 3 päivän kuurin kun kerran on haastattelun perusteella määrätty. Lisäksi joskus stressi aiheuttaa mulla myös oireita ja toisinaan yliaktiivista rakkoa nii en enää tiedä ikinä milloin on oikeasti jotain ja millon ei
Kommentit (13)
Oman kokemuksen perusteella olen tullut siihen tulokseen, että turha 3 päivän antibioottikuuri on pienempi riesa kuin bakteeri veressä ja viikko suonensisäistä antibioottia.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen perusteella olen tullut siihen tulokseen, että turha 3 päivän antibioottikuuri on pienempi riesa kuin bakteeri veressä ja viikko suonensisäistä antibioottia.
Ok! Niin ajattelin että otan nyt ton kuurin sitten varmuudeksi tän kerran. Loppuunhan se on syötävä kun kerran aloittanut
Mä just pari viikkoa sitten hain samasta syystä ja jätin syömättä ku oireet helpottavat juomalla. Se antibiootti kuitenkin aina tuhoaa myös ne hyvät bakteerit samalla kuin huonot.
Emättimen limakalvon oheneminen ja kuivuminen aiheuttaa kirvelyä ja arkuutta. Kuivat limakalvot aiheuttavat erityisesti yhdynnässä kipua ja limakalvovaurioita. Tiheävirtsaisuus saattaa lisääntyä ja virtsanpidätyskyky heikentyä. Lisäksi emätintulehdusten ja virtsatietulehdusten mahdollisuus kasvaa.
Emättimen kuivuutta voi hoitaa apteekista saatavilla kosteuttavilla valmisteilla, kuten emätinpuikoilla, -voiteilla, -geeleillä ja -öljyillä. Varmista, että tuote ei sisällä hormoneja. Kuivuuteen voi auttaa, kun käyttää yhdynnöissä liukuvoidetta, sillä se auttaa pitämään limakalvot ehjinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä just pari viikkoa sitten hain samasta syystä ja jätin syömättä ku oireet helpottavat juomalla. Se antibiootti kuitenkin aina tuhoaa myös ne hyvät bakteerit samalla kuin huonot.
No se on nyt aloitettu. Mietin sitä pitkään ja päätös oli tehtävä
Eipä tääkään oikee selviä muuten ku sillä että ois näyte otettu
Mulla on ollut muutamia munuaistulehduksia, jotka ovat todennäköisesti lähteneet oireettomasta virtsatietulehduksesta. Sen varjolla sanoisin, että turha antibioottikuuri on pienempi paha kuin riski munuaistulehduksesta. Mutta todellisuudessa itsekin yritän hoitaa virtsatietulehdusta ensin C-vitamiinilla ja juomalla paljon enkä mene lääkäriin, jos oireet väistyvät. Onhan se antibioottikuuri aina vastustuskyvylle kolaus, mutta vastustuskykyä saa kasvatettua kuurin jälkeen myös esim. maitohappobakteerilla, terveellisellä, maanläheisellä ruualla, luonnossa liikkumisella ja vähäisellä lisäaineiden syömisellä. Jos olet jo aloittanut, kannattaa syödä loppuun.
Sain Ciprofloxacin-kuurin munuaisiin nousseeseen tulehdukseen enkä uskaltanut syödä sitä luettuani ko. lääkkeestä. Ei kaiketi ollut viisas temppu, olisi voinut käydä huonosti. Onneksi itse tauti meni lopulta itsestään ohi, hassut jälkituntemukset kesti kuitenkin aika pitkään. Onneksi akuutissa vaiheessa sai kuitenkin ottaa lääkärin ohjeen mukaan ihan tavallisia kipulääkkeitä, auttoi paljon.
Kuinka vanha olet? Joo kuolet jos syöt ne antibiootit.
Minulla ei ollut ollut virtsatietulehdusta koskaan, kunnes se ilmestyi vaihdevuosi-iässä. Sinnittelin jonkun aikaa ilman lääkkeitä, mutta kun oireet aina palasivat, sain antibioottireseptin nettilääkäriltä. Kuurin syötyäni olen ollut yli kolme vuotta oireeton.
Joten olisin sitä mieltä, että kannattaa hoitaa vaiva kerralla syömällä kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut ollut virtsatietulehdusta koskaan, kunnes se ilmestyi vaihdevuosi-iässä. Sinnittelin jonkun aikaa ilman lääkkeitä, mutta kun oireet aina palasivat, sain antibioottireseptin nettilääkäriltä. Kuurin syötyäni olen ollut yli kolme vuotta oireeton.
Joten olisin sitä mieltä, että kannattaa hoitaa vaiva kerralla syömällä kuuri.
Mulle tulee jostain syyystä aika helposti vaikka ei ole kuivat limakalvot tai semmoista
Vierailija kirjoitti:
Sain Ciprofloxacin-kuurin munuaisiin nousseeseen tulehdukseen enkä uskaltanut syödä sitä luettuani ko. lääkkeestä. Ei kaiketi ollut viisas temppu, olisi voinut käydä huonosti. Onneksi itse tauti meni lopulta itsestään ohi, hassut jälkituntemukset kesti kuitenkin aika pitkään. Onneksi akuutissa vaiheessa sai kuitenkin ottaa lääkärin ohjeen mukaan ihan tavallisia kipulääkkeitä, auttoi paljon.
Mulla ei toimi käsikauppalääkkeet niiden maksimiannoksella (johon ei lääkäriä tarvita) kuin sen hetken. Aina tulee kipu takaisin ellen ota antibioottikuuria, vaikka juon kyllä litratolkulla, kun olen siihen tottunut jo liikuntataustan vuoksi.
Tai no siis kun viime syksynä mulla oli vti ja en silloinkaan ollut varma onko oikeasti nyt koska oli aiemminkin ollut oireita mutta ei näytteessä sit kuitenkaan tulehdusta. Mutta silloin kerran olikin niin nyt kirjottivat suoraan reseptin