Oletko ikinä ollut häissä, missä on tarjoiltu viiniä?
Ja kuinka monissa häissä olet ollut (noin suunnilleen)?
Tuli tuosta toisesta hääketjusta vaan mieleen.
Itse olen ollut varmaankin kolmissakymmenissä häissä elämäni aikana ja yksissäkään ei ole koskaan tarjottu viiniä, ainoastaan se onnittelumalja on saattanut olla kuoharia, mutta ruuan kanssa ei ole ikinä ollut viiniä.
Loppuillasta tai "takakonttibaarista" on sitten tarjoiltu kossua, viskiä, vodkaa ym. kirkkaita juomia. Ja sahtia on ollut melkein aina, yleensä itse tehtyä.
Olen ollut sekä "maalaishäissä" että "fiineissä kaupunkilaishäissä" ja kaikissa sama juttu. Myös siideriä, kaljaa ja boolia on ollut yllinkyllin tarjolla.
Kommentit (32)
pöydissä oli punkku ja valkkaripulloja, kun loppu tarjoilijat toi lisää ja kaatoivat laseihin. Harmi kun olen raskaana, olis maistunu!
Ja toisessa oli viiniä ruualla. Sai valita valkosen tai punasen. Oli myös olutta ja maitoa, vettä, kotikaljaa.
Lisäksi näissä häissä oli kuohari alkumaljana, konjakkia kahvilla ja loppumattoman olonen varasto viinaa ja olutta, siideriä "baarista".
En ole itse naimisissa mutta aikuinen ihminen joka nauttii hyvästä viinistä ruuan kanssa joten olisi outo juhlia häitä ilman hyvää viiniä!
Ja runsaasti, väh 2-3 isoa lasia per nenä.
pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Imatralla. Kaikissa on ollut viinitarjoilu.
jossa EI OLISI tarjoiltu viiniä. Viime vuosien aikana olen ollut noin 10 häissä ja tosiaan jokaisissa on ollut ruuan kanssa viiniä.
väärin, koska olen ollut yksiä häitä lukuunottamatta vain sellaisissa häissä, missä on tarjoiltu viiniä. En muista kuinka monissa häissä olen ollut, mutta monsissa, sillä ikääkin jo yli 40v. Osa kavereista jo toisella kierroksellakin naimisissa, joten häitä riittänyt.
Ihan ok kaiketi, ettei tarjota viiniä, mutta kyllä rehellisesti sanottuna viini kruunaa juhlan. Maito, vesi tai vissy ei aja samaa asiaa. Usein häissä joudut vielä istuskelemaan outojen ihmisten seurassa, mitä sitäkin helpottaa lasi viiniä paremmin kuin kannu vettä.
sekä boolit,kaljat ja siiderit.Konjakit ja liköörit siiten kahvin kanssa.
Olen ollut itse varmaan kymmenissä häissä ja kaikkissa on ollut aina ruoan kanssa viiniä.
ja varmaan kolmissa ei ole ollut viiniä... Täytyy sanoa, että melko jäykät häät ovat olleet. Useimmissa häissä ei ole ollut mitenkään ylettömästi alkoholia tarjolla, vaan lähinnä alkumalja, pari lasia viiniä ruuan kanssa ja boolia tms. Ainoastaan yksissä häissä on mennyt tunnelma täysin överiksi pirtuboolin takia, muissa on ollut hauska ja rento tunnelma.
Yli 10 v sitten taas oltiin kotikaljalinjalla.
viiniä tarjoiltu. Lapsena tosin en asiaan kiinnittänyt huomiota. Olen 24-vuotias.
Kerran olin kahvikutsuhäissä eli ei suurempia ruokatarjoiluja eikä alkoholijuomaakaan kuohuviinilasillista lukuunottamatta.
Usein tarjottu aluksi juomat ja lopuksi ostettu baarista, mutta ehdottomasti mukavinta on täysylläpito loppuun asti juomatarjoiluineen ja yöruokineen ;)
ne oli 500 hengen maalaishäät.
kaikissa muissa häissä on ollu viinitarjoilu.
missä näitä häitä löytyy olen valmiina kuokkimaan
Usein erilaisissa juhlasaleissa ja -tiloissa, minne järjestävä taho voi hankkia juomat Alkosta/Tallinnasta (ravintolahinnoilla harvemmilla on varaa tarjota kovin paljon).
Mutta kuokkiminen voi olla haasteellista, kun on pöytäjärjestykset ts istumajärjestykset laadittuna etukäteen. Aikanaan Citylehdessä oli kyllä ko. kuokkijoista juttua, etsi sitä kautta vinkkejä ;)
ne oli 500 hengen maalaishäät. kaikissa muissa häissä on ollu viinitarjoilu.
Olikohan samat häät Pohjanmaalla? :)
itseasiassa nyt kun tarkemmin muistelen, niissä ei tarjottu boolia vaan sahtia!
ja nykyään useissa häissä on punkku/valkkari tarjolla