Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA..MITÄ MÄ NYT TEEN......

Vierailija
22.07.2009 |

kuopus täyttää 29.10.09 3 vuotta... olin ilmoittanut työpaikalle että hoitovapaa loppuu tuolloin 29.10. Itse en muistanut tuota päivämäärää jonka olin ilmoittanut. Hain tytölle tarhapaikkaa viereisestä talosta ja tyttö sai sen ja tarkoitus olisi aloittaa 3.8. Ilmoitin töihin jo kesäkuun puolella että sain tarhapaikan ja tulisin elokuussa töihin. Silloin siihen ei sanottu juuri mitään muuta kuin että soita tossa heinäkuun alussa. kun soitin niin taas sanottiin etä soita heinäkuun polen välin jälkeen.. noh nyt kun soitin niin siellä sanottiin että vuoroja ei nyt ole tarjolla kun sopimuksessa lukee että olet lomalla 29.10. asti. Mitä hittoa mä nyt teen.. miten käy tarhapaikan? voinko viedä lapsen tarhaan ja olla sit lokakuuhun asti ilman rahaa? mitä mä teen...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin et voi mennä ja hoitovapaalla et voi olla, jos lapsi on hoidossa. Joten keskustele hoitopaikan kanssa voiko aloituspäivää siirtää.

Vierailija
2/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soivimme työpaikallani, että soittelen sitten 1kk aikaisemmin, kun tahdon palata hoitovapaalta töihin. Kannattaa soittaa liittoon ja tarkistaa, että voiko he pakottaa sinut olemaan hoitovapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin et voi mennä ja hoitovapaalla et voi olla, jos lapsi on hoidossa. Joten keskustele hoitopaikan kanssa voiko aloituspäivää siirtää.

Perustele, miksi hoitovapaalla ei voisi olla? Rahaa vaan ei tule.

Vierailija
4/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas äitysloma 27.11.2009 eli jos todellakin pääsen takas töihin vasta 29.10 jälkeen niin ehdin olla töissä 27 päivää mikä tietää sitten minimiäitiysrahaa.. nyt kyllä keittää.. taidan mennä töihin kun uusin muksu täyttää 3kk... eihän minimirahalla elä... ap

Vierailija
5/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas äitysloma 27.11.2009 eli jos todellakin pääsen takas töihin vasta 29.10 jälkeen niin ehdin olla töissä 27 päivää mikä tietää sitten minimiäitiysrahaa.. nyt kyllä keittää.. taidan mennä töihin kun uusin muksu täyttää 3kk... eihän minimirahalla elä... ap

Vierailija
6/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että soittelee palkkakonttoriin ja kysyy sieltä nyt jotain juttuja yms.. palailee asiaan mulle sitten sähköpostitse. Toki ymmärrän että jos sinne on joku mun tilalle palkattu tuohon 29.10 asti niin eivät voi häntä poiskaan potkia... Pomoni sanoi että täytyy olla jokin todella painava syy jos tuo hoitovapaasopimus puretaan... (mun mielestä kyllä uusi raskaus on aika hyvä syy) Olis kiva ehtii olla hieman kauemmin töissä kun 27 päivää... mitä teen tarhankin kanssa jos tyttären aloitusta ei voi siirtää ja paikka menis sen takii toiselle. sit ei olis tytölle hoitajaa tuoksi 27 päiväksi... että tää on vaikeeta. Ihmetyttää ettei työpaikalta voitu aiemmin anoa että tuota sopimusta ei voi purkaa... t. ap

Vierailija
7/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä että seuraava äitiyspäiväraha olis laskettu sit viimeisen 6kk ajalta joka olis triplasti enemmän kuin vuoden 2007 "tienatut" tulot hoitovapaalta.. eli nyt saan sitten minimirahan. koska tyttö ehtii täyttää 3v.

Vierailija
8/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva olla sijaisena tiettyyn päivään asti kun sitten se väärään aikaan raskautunut tulisi takaisin ja veisi työpaikkasi? Omapa on mokasi, joten ihan turhaan soittelet työpaikalle. Muistahan ilmoittaa ajoissa jääväsi äitiyslomalle seuraavan kerran.

Vierailija
9/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni sanoi että täytyy olla jokin todella painava syy jos tuo hoitovapaasopimus puretaan... (mun mielestä kyllä uusi raskaus on aika hyvä syy)

Vierailija
10/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta seuraava äitiysraha voitas laskea viimeisen 6kk tuloista jotka sitten olis ainakin triplasti enemmän kuin vuoden 2007 "tienatut" tulot jotka ovat pelkkää kotihoidontkea. eli nyt saan siis minimirahan.. t. ap

Vierailija
12/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa toki mutta ehkä jotain löytyy. Siivousta - mitä tahansa.

Nykyiseen työpaikkaan sinua ei kuitenkaan ole pakko ottaa koska hoitovapaata ei saa muuttaa tuosta vaan kun se on kerran sovittu.

Ihmetyttää kyllä hieman että miten olet voinut unohtaa mitä olet sopinut työpaikalla! Varsinkin kun se liittyy tasan tarkaan lapsesi syntymäpäivään.

Vierailija
13/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan ärsyttää koko tilanne niin paljon.. kolmas muksu ei todella ollut suunnitelmissa nyt. Aborttiakaan en viitsinyt tehdä vaan sen takia että kolmas ei nyt sovi aikatauluun. JA EN TODELLAKAAN SYYTÄ NYT MISTÄÄN TYÖPAIKKAA...itse en ole OIKEASTI VAAN TIENNYT asioista... kuitenkin kyseessä on ensimmäinen hoitovaapaani työsuhteen aikana. Ja en kiitos nyt kaipaa mitään vittuilua. Myönnetään se nyt tässä yhdessä vieastissä että tyhmä olen ja itse saan siitä kärsiä yms.... Elähinnä kaipailin neuvoja mitä kannattaisi tehdä.... mutta niinkuin on huomattu aina täältä sataa vaan paskaa niskaan. kiitos av... loistavaa! Onnex MUUT IHMISET EI KOSKAAN MOKAILE....

Vierailija
14/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. etsiä jostain uusi väliaikainen duunipaikka, esim. siivoamista voisi löytyä pariksi kuukaudeksi tai sitten vaikka lehtien jakamista

tai

2. ilmoittaa hoitopaikkaan että lapsi ei aloitakaan kuin vasta lokakuun lopussa ja toivoa että pitävät silti paikan hänelle (epätodennäköistä kyllä).

Tässä ne vaihtoehdot ovat.

Vierailija
15/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ihan sellainen käsitys, että se äitiysraha ei tipu välissä, jos heti jää uudelle äitiysrahalle uudesta lapsesta, vaan se lasketaan sen vanhan työn mukaan, eli vissiin sama äitiysraha kun edellisestäkin lapsesta.

Toki voin olla väärässäkin, mutta kysy kelasta asiaa.

Vierailija
16/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut n.4v.kotona,nyt kolmas syntymässä syyskuussa ja pienin tyttöni silloin 2,5v.eli saan hyvät äitiyspäivärahat työtulon mukaan vaikka siitä jo aikaa 4v.

Minimiraha on kyl tosi pieni.

Noi kaik kiemurat rahojen suhteen on tosi pyllystä.

Vierailija
17/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kelaan ja kysy, mitenkä uusi päivärahasi tulee määräytymään. Muistikuvani mukaan päivärahan määräytymisperusteet eivät muutu, mikäli et palaa hoitovapaan ja äitiysloman välillä töihin. Nythän toki olet palaamassa niiksi 47 päiväksi, joten tilanne voi olla sikäli kinkkinen.

Saat neuvojen lisäksi myös myötänuntoa. Joskus on itsestänikin tuntunut, että työsuhteen, valtion suomien etuuksien ja ihan normaalin elämän yhteensovittaminen on täysi mahdollisuus. Aina tuntuvat asiat tapahtuvan aivan väärän aikaan ja sen takia saa paljon vähemmän rahaa, kuin saisi, jos ajoitus osuisi toisella lailla.

Hoitovapaalla voit muuten olla, vaikka lapsi olisikin hoidossa. Kodinhoitontukea et tietenkään saa, koska hoidat lasta kotona. Koita suhtautua asiaan positiivisesti. Saat lomailla rauhassa loppuraskauden. Jos pahimmat visiot NiH1:stä käyvät toteen, hoidat kuitenkin lastasi kotona, kun tarha on taudin takia suljettu. Jos taas lykästää positiivisesti, työpaikallasi on niin paljon sairastuneita, että suorastaan anovat sinua töihin, varsinkin jos heti oman ja lapsesi sairauden jälkeen mainostat heille, että olet jo vastustuskykyinen kansalainen.

Vierailija
18/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko se on jotain hommaa kai jostain kehittää... miten on muuten tuo osittainen hoitovapaa? eli jos pitäiskinkin tyttöä ei-täyspäiväisesti tarhassa? saako siitä jotain rahaa?

Vierailija
19/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitinkin jo tossa kelaan ja kyselin että miten tuo äitiysraha määräytyy jos palaan töihin vasta tuolloin 29.10. eli tuo 27 päivää ehdin sitten olla töissä hoitovapaan ja äitiysloman välissä.. laskeskelin että vaikka ottaisin aikaistetun äitiysloman niin tuo ei silti riittäisi,vaan jäisi joka tapauksessa muutamia työpäiviä hoitovapaan ja äitiysloman väliin :( Kelasta lupasitvat nyt selvitellä asiaa ja ottavat muhun puhelimitse yhteyttä tämän viikon aikana. Harmittaa vielä sekin kun sitten miehen duunit loppuu syyskussa ja hän lähtee opiskelemaan päivälinjalle insinöriksi... eli kiva kun toinen on varattomana hoitovapaalla ja toinen opiskelija. :( t. ap

Vierailija
20/23 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ihan sellainen käsitys, että se äitiysraha ei tipu välissä, jos heti jää uudelle äitiysrahalle uudesta lapsesta, vaan se lasketaan sen vanhan työn mukaan, eli vissiin sama äitiysraha kun edellisestäkin lapsesta.

Toki voin olla väärässäkin, mutta kysy kelasta asiaa.

kuukaudella, sattuuhan sitä niitä ajoitusvirheitä, mutta sellaista elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi