Apua!! Menossa Ice age leffaan lasten kaa. Voiko 4 vuotias tulla
mukaan???? Suositusikä on 7 v. Muut lapset 6, 10 ja 12. En saa kuopusta mihinkään hoitoon.
Kommentit (18)
Jos 4v näyttää ikäistään vanemmalta tai on pitkä, niin ei varmaan mitään ongelmia saada mukaan katsomaan elokuvaa.
Eriasia sitten jaksaako istua paikoillaan ja katsoa elokuvan ja onhan kyseessä vielä hieman pelottava elokuva, mutta jos tottunut katsomaan yli 6v tarkoitettuja elokuvia, niin ei kai se tuosta hätkähdä.
oltiin menossa katsomaan 3d-versiota, ja nuorinkin on sentään jo 7 v. Mutta ehkä se johtui siitä 3d:stä... Itse leffa on aika äänekäs ja vaihdikas ja välillä pelottava - en veisi omaa 4-vuotiastani siihen.
ovimies vielä varmisti, että onhan 7 vuotta.
oltiin menossa katsomaan 3d-versiota, ja nuorinkin on sentään jo 7 v. Mutta ehkä se johtui siitä 3d:stä... Itse leffa on aika äänekäs ja vaihdikas ja välillä pelottava - en veisi omaa 4-vuotiastani siihen.
Itse kävin 5 v kanssa katsomassa 3D myös, eikä kukaan ikää kysellyt. Oli leffassa nuorempiakin katsomassa kuin oma 5 v. Jos lapsi on tottunut katsomaan juuri samanlaisa leffoja ja ehkä nähnytkin osat 1 ja 2, niin varmaan tykkää leffasta.
ovimies vielä varmisti, että onhan 7 vuotta.
Ainakin Finnkinon leffateattereissa aikuisen kanssa 5 v pääsee vallan hyvin.
En tiedä muista leffateattereista, ehkä niissä on oma käytöntö tai ovimies ei ollut tilanteen tasalla.
siinä ja siinä. Lasit on isot ja hankalat, leffan juoni aika mössöä ja huumoria vähemmän kuin aiemmissa osissa. Lisäksi 3-ulotteisuus meni hämäräksi joissain juoksukohtauksissa eikä 7 v. vielä osannut olla innoissan vain siitä teknisestä keksinnöstä (kuten äitinsä :-))
Ja kyllä se S7 tarkoittaa että sallittu 7-vuotiaille, aikuisen seurassa 5-vuotiaille. Mikä tarkoittaa että 4-vuotiaan ei pitäisi k.o. leffaa nähdä kenenkään seurassa.
Itse kävin 5 v kanssa katsomassa 3D myös, eikä kukaan ikää kysellyt. Oli leffassa nuorempiakin katsomassa kuin oma 5 v. Jos lapsi on tottunut katsomaan juuri samanlaisa leffoja ja ehkä nähnytkin osat 1 ja 2, niin varmaan tykkää leffasta.
Ei ne leffat ole K7 vaan S7.
http://www.finnkino.fi/info/ikarajat/
S
Sallittu kaikenikäisille. Valtion Elokuvatarkastamon asiantuntijoiden mukaan alle 3-vuotiasta lasta ei kuitenkaan suositella vietäväksi normaaliin elokuvaesitykseen.
K7
Kielletty alle 7-vuotiailta.
Aikuisen (yli 18 v.) seurassa sallittu 5 vuotta täyttäneille.
K11
Kielletty alle 11-vuotiailta.
Aikuisen (yli 18 v.) seurassa sallittu 9 vuotta täyttäneille.
K13
Kielletty alle 13-vuotiailta.
Aikuisen (yli 18 v.) seurassa sallittu 11 vuotta täyttäneille.
K15
Kielletty alle 15-vuotiailta.
Aikuisen (yli 18 v.) seurassa sallittu 13 vuotta täyttäneille.
K18
Kielletty alle 18-vuotiailta.
meidän 7-vuotiaalta ikä. Olisi toki varmaan päässyt 5-vuotiaskin aikuisen kanssa, ei siitä ole kyse, vaan siitä että varmistavat sen iän.
Liian pieni, syitä tuli yllä: voi pelottaa liikaa, liian pitkä aika keskittyä, sali pimeä, tapahtumia vaikea seurata... Ethän halua painajaisia lapsellesi?
Jos mitään hoitajaa ei saa, lähettäisin 10- ja 12-vuotiaat katsomaan keskenään ja menisin 6-vuotiaan kanssa kahdestaan joskus, kun esimerkiksi lasten isä voi olla muiden lasten kanssa kotona. 6-vuotiaalle voi luvata vaikka jotain ekstraa siitä että joutuu odottamaan päivän pari pitempään kuin vanhemmat.
siinä ja siinä. Lasit on isot ja hankalat, leffan juoni aika mössöä ja huumoria vähemmän kuin aiemmissa osissa. Lisäksi 3-ulotteisuus meni hämäräksi joissain juoksukohtauksissa eikä 7 v. vielä osannut olla innoissan vain siitä teknisestä keksinnöstä (kuten äitinsä :-)) Ja kyllä se S7 tarkoittaa että sallittu 7-vuotiaille, aikuisen seurassa 5-vuotiaille. Mikä tarkoittaa että 4-vuotiaan ei pitäisi k.o. leffaa nähdä kenenkään seurassa.
kiinii mistä kukakin on innoissaan ja tykkää.
Joku 7 v lapsi voi pitää tuota leffaa ihan babyleffana ja toinen jännittää niin että housut on märkänä.
Ice Age on tosiaan K7 elokuva ja 5-vuotias voi mennä aikuisen seurassa. Ovat velvollisia elokuvateatterissa vahtimaan tuota ikärajaa. Meillä 6-vuotias meni sitten tätinsä kanssa ja mä tein muuta kivaa 4-vuotiaan kanssa. Ystävä perheelle kävi niin, että kysyivät lapselta minkä ikäinen on ja lapsi vastasi rehellisesti, että 4-vuotias. Jäi sitten leffa väliin koko perheeltä ja tuli kamala pettymys lapsille.
kysyttiin Coralineen ikä, mutta ei Ice Ageen. Hänenhän on sallittu mennä aikuisen kanssa.
Kuitenkin kun aina kysellään tota joskus, en ottaisi 4-vuotiasta. Olisi noloa alkaa valehtelemaan lapsi käsipuolessa.
eikös K7 leffaan voi viedä lapsen vanhempien seurassa 5-vuotiaana? vai olenko nyt ihan hakoteillä...
niin aikuisen seurassa voi katsoa...En ole sdatavarma, mutta näin muistelisin. Eri juttu sitten se, että taatusti 4v. tylsistyy tuon leffan parissa...