Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma alkoi ja nyt 3-vuotias huutaa, lyö, tappelee, lyö, huutaa ja taas lyö!

Vierailija
22.07.2009 |

Aivan kamalaa! Mikään ei ole hyvin. Koko ajan on suu väärinpäin ja nyrkit puhuu. Tästä johtuen jatkuvia jäähyjä, kieltoja, komentelua, taas jäähyä ja lempilelutkin piilossa.

Purkautuuko tässä nyt joku päiväkotiväsymys pois vai mistä ihmeestä johtuu? Kaksi viimeistä viikkoa ennen lomaa vietti eri päiväkodin kesäpäivystysryhmässä, joten oli varmaan melko rankkaa.

Onko muilla ollut tälläistä? Maanantaina alkoi loma. Viikonloppuna käytiin uimassa, jäätelökioskille pyöräiltiin ja pyydettiin ystäviä meille kahville (jolloin myös lapsi pisti ranttaliksi). Eilen käytiin lähileikkipuistossa, muuten ollaan oltu kotosalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hän purkaa sen kotona, on hyvä: perusluottamus on kunnossa, hän tietää, että hän voi kiukutella ja siltikin häntä rakastetaan.

Vierailija
2/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tutulta! Mun poika teki samaa! Eiköhän rauhoitu muutamassa päivässä.

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 v. reagoi kovalla uhmaamisella heti loman alkamisen.Sama toistui kotiinpalatessa, kun oltiin muutamaan otteeseen useampi päivä reissussa. JA nyt kun palasin jo töihin (3 v jatkaa lomailua isänsä kanssa) lapsi on mun kotiin tullessa tosi levoton ja keksii vaikka mitä.

Loma kaikkinensa oli mukava, mutta varmasti reagoi päiväkotiväsymykseen, reisaamisväsymykseen jne.

Mukavaa lomailua kaikesta huolimatta!

Vierailija
4/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti lomareissussa - aina kun piti vaihtaa paikkaa, oltiin lähdössä hotellista tms. sai raivarit. Ei tykkää muutoksista. Nyt kun loma loppuvaiheessa ja ollaan taas kotona, on ollut oma aurinkoinen itsensä :)

Vierailija
5/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tappelee 8v ja 6v:kin loman aikana keskimääräistä enemmän. Pitkästymistään mm. purkavat ja välillä tietty pettymystään, kun loman pitäisi olla koko ajan niiiin hienoa, mutta vesisade pilaa mansikanpoiminnan ja ulkoleikit ja loppuloma ollaan visusti kotona.

Vierailija
6/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkään. Ei tullut mieleen, että voi olla ihan sitä.

ap

Vierailija
7/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai parissa päivässä...

Täällä oltu lomalla neljä viikkoa, sama ympärivuorokautinen huuto, raivoominen ja lyöminen jatkuu aina vaan. Tosin tätä nyt tapahtuu muutenkin, koko kolmi-vuotisen elämänsä ajan, joten eipä ole uutta... Kiva loma, on joo..

Vierailija
8/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa johtuu iästä- osa siitä että lapsi purkaa pettymystään; eihän päiväkotielämä 3-vuotiaalle mitään herkkua ole. Ehkä kaipaa koko vuoden tarpeiksi huomiota, syliä, yhdessäoloa?

Älkää nyt ihmeessä sitten painako tukka putkella kaikenmaailman härvelikeskuksissa vaan rauhoittukaa itsekin jotta teillä on aikaa ja voimia sille 3-vuotiaalle.

Mun lapset on jo hiukan vanhempia, mutta edelleen suurin syy huonoon käytökseen ja raivoamiseen on sen läsnäolon laiminlyönti. Kun yhden päivän puuhataan yhdessä, tehdään kotitöitä, luetaan ja hassutellaan niin helpottaa kummasti.

Vierailija
9/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parissa päivässä menee ohi... Kuulostaa aloittajan tilanne tutulta.

Meidän 4 v ollut kolmisen viikkoa pois päiväkodista ja päivät ovat todella kamalia, eikä todellakaan tunnu menevän ohi - päinvastoin. Poika ei usko, eikä tottele yhtään mitään! Mies on päivät töissä ja minä kahden mukulan kanssa kotona. On tosi rankkaa!! Huokaus. Odotan, että se päiväkoti taas alkaa 3.8. Aion myös hakea paikkaa 1,5 vuotiaalle. Hänkin tuntuu olevan kovasti turhautunut. Olen käynyt lasten kanssa kahvilan terassilla, puistossa, hiekkalaatikolla ym. Mutta, nuorempi ei siellä viihdy. Kitisee ja vinkuu koko ajan!

Itse ajattelin hakea jollekin kurssille ja ottaa hieman hengitystaukoa tästä 24/7 lastenhoidosta.

Vierailija
10/10 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt tuota yhdessäoloa ja läsnäoloa, mutta ei tunnu auttavan. Ehkä äiti ei riitä. Ehkä osaksi on sitä, että isä ei ole koskaan kunnolla kotona ja kun on kotona ei ole koskaan läsnä ja aina puhelimessa tai tietokoneella. Se on yksi "syy" varmaan, mutta vaan osasyy.

Olisipa Suomessakin Supernanny Jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme