Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Miksi ei saa ponnistaa silmät kiinni?
21.07.2009 |
Ekassa synnytyksessä vitutti kun kätilö hoki koko ajan korvaan että "pidä silmät auki". Meni koko keskittyminen vituiksi ja sitten vielä toinen kätilö repi välilihaani alaspäin ja sattui ihan saatanasti ja se vie sitten voimat ponnistuksesta. Tässä toisessa synnytyksessä ponnistan silmät kiinni ja mun pilluani kätilö ei venyttele ennenkuin lapsi on kunnolla tulossa.
Kommentit (22)
Tosin taju minulta lähti kuitenkin sitten, kun lapsi oli viimein saatu ulos...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
eli minua ei kielletty pitämästä silmiä kiinni, mutta halusivat aina välillä nähdä ne ja kyselivät että onko kaikki hyvin.
En tiedä teistä muista, mutta minulle se oli ihan automaattinen juttu, että kovan kivun keskellä laitoin silmät kiinni, keskityin selviytymään. Se oli jotenkin alkukantainen juttu, ja niin sen mielestäni piti mennäkin. En rehellisesti sanottuna ymmärrä että kuinka olisin voinut edes tehdä toisin. Sillä lailla selvisin kivusta ja koko synnytyksestä.
Ja minulle olisi ihan yhdentekevää, olisiko naamani mustelmilla synnytyksen jälkeen vai ei (ja ei se kyllä ollut, vaikka olenkin kaksi lasta pusertanut maailmaan silmät kiinni). Tärkeintä kai, että tekee niinkuin tuntuu hyvältä. Ymmärrän kyllä että kätilöt haluavat tarkistaa että synnyttäjä on vielä tajuissaan, mutta sen kaiketi voi nähdä myös monesta muusta asiasta.