Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö olla äiti, jotta on luotettava puheterapeutti?

Vierailija
21.07.2009 |

Olen puheterapeutti. Olen opiskellut ammattiini ensin 5 vuotta yliopistossa ja sitten ollut erilaisissa työpaikossa melkein 20 vuotta töissä. Olen myös opettanut omaa alaani yo:ssa sekä pitänyt luentoja mm. terveydenhoitajille ja lastentarhanopettajille.

Pitkästä kokemuksestani, asiakkaiden ja kollegoiden kiitoksista huolimatta osa vanhemmista (vars. äideistä) pitää minua täysin taitamattomana pt:na siksi, ettei minulla ole omia lapsia. Yleensä ajattelen, että vanhemmat ovat oman lapsensa asiantuntijoita ja toivoisin, että vanhemmat pystyisivät suhtautumaan minuun kommunikaation, vuorovaikutuksen ja puheen asiantuntijana siitä huolimatta, etten ole koskaan saanut omaa lasta.

Mitä mieltä sinä olet asiasta? Luotatko puheterapeuttiin, jolla ei ole omia lapsia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni kanssa työskentelevällä ei olisi omia lapsia! Aivan liikaa vaikuttaa se oma vanhemmuus taustalla, kun hoidetaan tai työskennellään toisen ihmisen lapsen kanssa. Esim. entisellä neuvolan terkkarilla oli kolme lasta ja hänellä oli aivan sairaalloinen tarve toteuttaa omaa äitiyttää muiden lasten kanssa. Käytännössä tietysti tuo toive on mahdoton, mutta monesti vanhemmuus jopa epäpätevöittää ammattilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla