Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 30

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sitten hyvästelemään helmet. Minut voi poistaa listalta.

Keskityn toistaiseksi haaveilemaan hauvavauvoista - tarkoitus on ottaa ensi kesänä pihalle huskytyttökaksikko... Ja eihän tuota tiedä miten pian palaan vauvaodotukseenkaan kun ehkäisyä ei muuteta...

Onnellista odotuksen jatkoa kaikille!

Vierailija
42/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

surulliset hyvästit.. :,(

Voimia!

Ja kiva kun sulla on suunnitelmia jo tulevaan, se auttaa.

Hyvää jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saisi tämä uutiset jo alkaa loppua!:( yllä ne koko ajan varmasti ainakin vähenee, kun viikkoja alkaa kertyä enempi. Onneksi ihania ultra-uutisiakin on ja paljon!

Minä sain kutsun Kättärin ultraan vasta 10.8. Olen siis silloin jotain rv 12. Olisin kovasti halunnut päästä jo aiemmin, kun ekt kutsut sieltä saattaa saada jo rv 10 tienoilla.

Olimme viikon mökillä, aivan ihanaa, kun aurinko paistoi ja järvivesi oli lämmintä. Väsymys vaan painaa julmetusti, olen fyysisesti ihan kuitti. Päikkärit olisi ihan must joka päivä, vaan aina ei mahdollista. Onneksi mies on ihana ja antaa mun lepäillä aina kun haluan. Viikko sillä vielä lomaa, samoin muksuilla. Elokuun alussa alkaakin sitten arki ja lapset menee takaisin päiväkotiin 2kk loman jälkeen. Minä opiskelen yhden kurssin avoimessa elokuussa ja vasta syyskuussa aikaisee yliopisto taas ovensa. Ihan kiva viettää vielä elokuu kotosalla, saa opiskella ihan rauhassa ja pitää lapsiakin lyhyempiä päiviä pk:ssa.

Paha olo on jatkuvaa, tänään heti aamusta halailin taas pönttöä. Syödä pitäisi jatkuvasti ja sen valitettavasti huomaa vaa'alla. Omat housut menee vielä, mutta selvästi tulee jo ahistava olo, jos istuu ja sellanen ylimääräinen pömppis housun reunan ylitse:/

Ihanaa lähteä kavereiden kanssa ensi lauantaina Tallinnaan vähän humputtelemaan. Ollaan yö siellä hotellissa, syödään hyvin ja shoppaillaan ihan rauhassa. Ja mikä parasta, saa nukkua pitkään aamulla!!

Mukavaa oloa ja kesää kaikille helmille!

ihmetys rv 9+3 ? edelleen..

Vierailija
44/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia katjalah!

----

viime yö meni taas ihan harakoille, luovutin sitten kokonaan nukkumisen suhteen ja lueskelin kirjaa. Tietysti nyt sitten taas päivällä väsyttää ihan tuhottomasti. Pakko taas jaksaa lasten kanssa itsekseen iltaan asti....

dopplerin sain kotiin toissapäivänä, tietysti heti illalla piti kokeilla toimiiko moinen masiina. Pitkään piti etsiä, mutta sitten ihan alhaalta vasemmalta sain n. puoleksi minuutiksi pienen sydämensykkeen kuulumaan..ei kyllä voinut erehtyä kun niin nopeasti jumputti.

ja verikokeissakin tuli käytyä, täytyy vain toivoa että ehtii seerumiseulan tulokset tulla ennen np-ultraa. Täällä kun mennään sen tuloksen kanssa sinne ultraan...n.viikko kuulemma menee tuloksissa ja np-ultra on torstaina, voi siis mennä aika tiukille.

Jiina ja tänään *poks* rv 11+0

Vierailija
45/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä kaikki OK! LA muuttui viikolla eteenpäin elikkä 220210 olis uusi LA. No, onneksi se on maanantai, sillä molemmat pojat ovat syntyneet maanantaina!

Vierailija
46/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä tuli sorruttua.... Kierreltiin kaverin kanssa kirpputorilla ja niin sitä tuli vain osteltua kaikenlaisia ihanuuksia, sama jatkui sitten kaupassa.. Ainut harmillinen asia on, että kun ei tiedä kumpi on tulossa, niin ei viitsi ostella sitten kuin sellaisia molemmille sopivia vaatteita.. Oli se ihana ostella ja haaveilla tulevasta.. :) Pomollekin tuli tänään kerrottua, ja ihanasti otti sen asin vastaan.. Selänkin kanssa ollut pitkästä aikaa jopa ihan ok olo, joten kerta kaikkiaan hyvä päivä tähän saakka..

Hitusen vain harmittaa miehen suhtautuminen hoitopöytään yms, sellaista ei kuulemma vielä tässä vaiheessa tarvita, ehkä joskus marraskuussa.. No, taidan pistää miehen vaatteet kaapista pihalle ja vauvan tilalle, saas nähdä onko sitten sitä mieltä, etä tarvitaan lisää säilytystilaa... ;)

Vierailija
47/59 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutisia erehdyin katsomaan ja ne pelotteli sikainfluessalla ja jo 800 kuolleella. Itse olen ainakin tartuntojen riskiryhmässä työni takia, ja vähän jo pelottaa. millaiset muilla fiilikset?

Vierailija
48/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihityttää te, jotka kärsitte unettomuudesta, sillä itse teen yö-työtä, joten kyllä se uni kummasti maittaa aina vuoron jälkeen.

Muuten vielä saa melkeen kaksi vkoa ultraa odotella, ei millään jaksais. Varsinkin kun on niin oireeton niin haluis vaan tietää et kaikki hyvin. Mutta eikö voisi olettaa kun mitään huonoja oireitakaan ei ole niin kaikki on tosiaan hyvin?

Mua kanssa jännittää toi sikainfluenssa siinä mielessä, että raskaana olevat on siinä riskiryhmää. Tosi paljon viime aikoina ollut töitä ja huonot unet taas heikentää vastustuskykyä. Itsekin vielä sellaisessa riskipaikassa töissä. Hysteeristä käsiendesinfiointia :P

Tuntuu tosiaan, että kamalasti suru-uutisia. Siksi varmaan omakin jännittää niin... Tsemppi hali kaikille :)

Vierailija
49/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs nyt on, kun ei saa nukuttua?? Heräsin vessaan ja sen jälkeen ei oo uni tullu silmään=). Sama näyttää olevan nuoremmalla tytölläkin kun hän ilmeisesti on myös ollu hereillä pidemmän aikaa. No kai se siitä!

Lumielle: Mullakin oireeton raskaus ja np-ultrassa kaikki oli hyvin=). Eli eiköhän sullakin!

Ja toi sikainfluenssa jännittää muakin! Kun se rokote saapuu suomeen niin mahtaakohan siitä olla vauvalle jotain haittaa vai onkohan turvallinen?? Mä myös riskiryhmässä töidenkin takia, eli kauheeta käsienpesua ja desinfiointia =).

Mansikka83 rv. 11+6

Vierailija
50/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että eilen huomattiin, että elämää ei enää ole. Itseasiassa ei ollut ollut enään muutamaan viikkoon. Mitäs sitä olis voinut tietää kun raskausoireet on muutenkin minimaaliset.

Ehkä karua sanoa näin, mutta tuon helmikuisen kohtukuoleman jälkeen fyysiset ja henkiset kivut keskenmenosta oli pienet. En muista kerroinko jo, mutta noista meidän alkuvuoden tapahtumista tulee juttu syyskuun vauvalehteen.

Vuosi 2009 on ollut meille kovin synkkä, mutta pakko sen auringon on tännekin joskus paistaa. Toivotaan, että tää oli viimeinen synkkä uutinen tähän pinoon!

Vierailija
51/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäidille ja muillekin kesken menneille kovasti voimia ja auringonsäteitä. Toivotaan tosiaan ettei kukaan saa enää huonoja uutisia. Minusta ainakin tuntuu että meidän porukassa on ollu jotenki tosi paljon keskenmenoja!

Itse en oo pitkään aikaan kirjotellu, tällä viikolla tuli yli 50h plakkariin viidessä päivässä ja päivät on menny raksahommissa fyysisessä työssä joten olo on ollu iltaisin aivan puhki. Ei oo tullu edes paljon raskautta mietittyä Palstan oon käyny lukemassa mutta kirjoittaminen jäi. Tänäänkin olisi pitänyt töihin, mutta ilmoitin että tämä viikonloppu on perheaikaa, koska koko ensi viikon joudun asumaan työpaikalla ja tenavat on mummolassa maanantaista maanantaihin... Sitten on vielä näyttelyn purkua pari päivää. Mies jo ehdotti että hän menee tekemään mun tunnit silloin jotta voisin olla kotona lasten kans mutta jotenki luulen ettei pomo hyväksyis =/

Onneksi pahoinvointi loppui viime viikon lopulla niin on voinu tehdä niitä hommia. Muutaman kerran on vähän kuvottanu ja yhtenä iltana enemmän, mutta oireet siis aika lailla kadoksissa täälläkin. Ei oo kyllä aikaisemminkaan ollu kovin pitkäkestoista mun raskauspahoinvointi, joten en kovin huolissani ole. Maanantaina on sitte np-ultra klo 9.30. Sanoin tulevani töihinki vasta lounaalle =).

Huuto.netistä oon sitte kuitenki ostanu uudet tuplat sekä turvakaukalon ankkurilla ja saman sarjan matkarattaat, joihin siis saa sen kaukalonki kiinni. Vanhat rattaat (tuplat ja matkat) on niin huonossa kunnossa että niitä on jo hitsailtu kasaan ja joutavat nyt jorpakkoon! Vanha kaukalo on ollu käytössä neljällä lapsella putkeen ja on todella epäkäytännöllinen ja hankala asennettava. Oon koko ajan haaveillu ankuuroitavasta ja nyt sen saan! Vielä kun sais ton auton vaihtoon... ;) Ja uudemmat vaunutkin olis kiva, mutta niihin ei taideta investoida. Nykyiset on ´99 vuoden emmaljungat ja ihan hyväkuntoiset, haalistuneet vaan. Niin että hankintoja on tullut tehtyä täälläkin! Tosin kotiin saakka ne haetaan vasta elokuussa. Nyt sitte jännätään maanantaita.

Keittiöstä huudetaan lisää aamupalaa joten mentävä on, itelläkin jo maha kurnii.

Krisse rv 11+3

Vierailija
52/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkelinäiti! Jos jotakuta olen täällä mielessäni koko ajan tsempannut, niin sinua. Kaikkien muidenkin keskenmenouutiset ovat tuntuneet surullisilta, mutta sinun viestisi tuntuu ehdottomasti pahimmalta. Kyllä nyt olisi ollut teidän vuoronne onnistua.

Seuraavalla kerralla se sitten on!

Voimia myös kaikille muille keskenmenon kokeneille uuteen yritykseen.

t. mammali

Vierailija
53/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kurjalta, kun porukkaa tippuu kyydistä. Ise kuitenkin näköjään saan jatkaa porukassa, toivottavasti ihan loppuun saakka.

Meillä siis viime tiistaina oli neuvola, jossa sitten doppler-laite bongasi pienokaisemme sydänäänet, 172 kertaa minuutissa. Tuon tiedon kanssa oli jo vähän helpompi lähteä ultraan torstaina, kun tiesi, että kyllä siellä masussa jotain on.

No siellä näimme vilkkaan, hieman yli 5 cm pitkän sikiön, joka varsin vilkkaasti yritti päästä ultra-anturia karkuun. Lääkäri tutki huolellisesti ja tarkasti ja selitti pitkään ja huolellisesti... ja totesi lopuksi, että tällä hetkellä asiat ovat niin hyvin kuin olla voivat. Syyskuun alussa sitten rakenneultrassa katsotaan, ovatko pienet elintenalut kasvaneet, kuten kuuluu. Olihan se hurjaa yrittää ymmärtää, mikä miniatyyri-ihminen sitä sisällä kasvaa, kun esimerkiki sydämen läpimitta oli noin 4 mm, yhden kammion läpimitta 1,4 mm... hurjaa!

Seuraava neuvola on sitten viikolla 16. Sitä ennen pitää käydä ensimmäisessä sokerirasituskokeessa, kun molemmilla vanhemmillani on kakkostyypin diabetes ja itselläkin 15 kg ylipainoa. (Lihoin ihan törkeästi imetysaikana, niin että se siitä, että imettäminen varmasti laihduttaa).

Että tällaisia kuulumisia tähän kohtaan.

Tsemppiä ultraa vielä odottaville ja onpa ollut mukavaa lukea teidän muiden neuvola- ja ultrakuulumisia.

Palataan taas, terv. mammali

Vierailija
54/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aikani muuttui päivän aikaisemmaksi, eli nettilaskuri ei ihan pitänyt kohdallani paikkaansa. Uusi LA on siis 5.2.2010

t. mammali, taas

Vierailija
55/59 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää lukea noita km-kuulumisia:( Sen kokeneet tuskin enää palstaa lukevat, mutta jos kyllä niin voimia teille.

Omia kuulumisia sen verran, että eka ultra oli jo viime viikolla (vkolla 10+2) ja odottelen seulontatuloksia. Vilkas kaveri sieltä löytyi, pituutta tosin vain 38mm, jollakin täällä oli ollut jo kuusisenttinen sintti. Toivon hartaasti, että kaikki olisi hyvin. Ainakin elintenalut ja raajat kuulemma OK. LA muuttui ja on nyt 8.2.

Kuvotus on alkanut helpottaa. Ylösnoustessa kyllä huimaa, mutta hemoglobiini oli kuitenkin normaali. Minulla myös tuntunut silloin tällöin sellaista outoa kiristävää vatsakipua jommalla kummalla puolella, neuvolassa sanottiin, että kuuluu asiaan, joten en ole siitä huolissani. Maha pömpöttää jo aika lailla ja housut kiristää..

Hyvää viikonloppua kaikille,

t. Feonia, rv 11+5.

Vierailija
56/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille! Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin=). Haleja!

Toivottavasti enää ei kukaan sais huonoja uutisia...

Sitte omia kuulumisia. Kävin eilen lasten kanssa kirpputorilla ja vauvalle löysin muutamia vaatteita ja itkuhälyttimen, joka maksoi euron...ja vielä toimi!!

Eilen ja tänään on ollu vähän etova olo, mutta muuten ei mitään...paitsi väsyttää!!

Tänään sitten alkaa jo kolmastoista raskausviikko!Jee!

Onko kukaan meinannu mennä 4d ultraan?? Mä olen haaveillu siitä vaikka onhan se kallis.

Mansikka83 rv.12+0

Vierailija
57/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka83! Me olemme käyneet 4D:ssä molemmissa raskauksissa ja aiomme mennä tämänkin kanssa. Kyllähän se maksaa, mutta on se vaan sen arvoista! Meillä ei esim. Kättärillä kerrota sukupuolta ja koska olen sen epätoivoisesti halunnut aina tietää etukäteen, on ollut senkin takia kiva käydä 4D.ssä. Onhan se muutenkin upea kokemus, näkee vauvan ihan kuin valokuvasta katsoisi, kasvonpiirteet ja kaikki:) Ja siitä kun saa sen videon kotiin, on jotain näytettävää lapsille sitten, kun ovat aikuisia. Olisipa minustakin tuollainen muisto!

ON: ei uutta auringon alla. Tänään en oksentanut, olo oli herätessä jopa kohtalainen!! En pelkää oireiden vähenemistä, sillä massu on jo niin iso, ettei siitä kohta voi enää erehtyä. Ekat mammahousut ostin henkkamaukalta lauantaina. Vielä ei ehkä ihan tarttis laittaa jalkaan, mutta onhan ne mukavat. Olen alkanut laskea painonvartijoiden pisteitä jälleen (olen laihduttanut aikoinani PV.ssä kymmenen kiloa). Toki siis syön nyt enemmän kuin laihduttaessani, en meinaa varsinaisesti painoa PUDOTTAA vaan pitää sen kurissa. Kun merkkaan syömiset ylös, ei tule syötyä liikaa/turhaa ja näkee, syökä oikeasti monipuolisesti ja terveellisesti.

Np-ultraa ei jaksaisi millään odottaa...vaikka alkuraskauden ultrassa kahteen otteeseen olenkin jo ollut. Oikein hyvää vointia kaikille helmeille ja nyt ne km-uutiset voisi todella jo vähentyä!!

ihmetys, jonka rv:t varmistuu vasta np-ultrassa

Vierailija
58/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenon johdosta...

Meidän 2006 helmikuinen meni kesken rv 12+3.

Voimia tulevaan ja uskoa siihen omaan pieneen ihmeeseen. *halirutistus*

T:Lauris

Vierailija
59/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaterveisin Lapista!

Tyks asiaa:

Minä olen synnyttänyt 3 lastani tyksissä, mutta siitä syystä, että paikka on tuttu ja vain esikoisen kohdalla oli valinta Salon ja Turun välillä mahdollinen. Muuton myötä Saloon meno ei olekaan enää mahdollista. Ajattelin esikoisen kohdalla, että haluan erikoisvalmiuksien olevan lähellä, jos jotain menee vikaan ja paikkakin oli työn puolesta tuttu. Saloonhan ei kuitenkaan edes pääse riskiraskauksissa. Salo on varmasti mukavampi ja rauhallisempi paikka. Siellä on vain 5 synnytyssalia ja tyksissä 11. Keskimmäisen ponnistusvaiheen kohdalla tuli eri kätilö, koska oma kätilöni oli juuri avustamassa naapuri salin äitiä. Meidän poika kun syntyi muutenkin nopeasti, yhdellä supistuksella 6 cm täysin auki ja poika menlkein syöksyi ulos. Mietin nyt tilannetta, kun Loimaan synnäri lopetettiin ja tyks on ruuhkainen. Salosta en tiedä, mutta tyksissä on ahtaat kolmen hengen huoneet. Tosin viimeksi sain oman huoneen, kun oli tilaa.Lehdessäkin on ollut juttua, että suosivat tyksissä uudelleen synnyttäjien kohdalla lysyä eli kotiutusta 48 h kuluttua synnytyksestä. Täällä on tyksin synnäristä http://www.tyks.fi/fi/679 tietoa. Nyt mennään taas tyksiin ihan hyvillä mielin kyllä. Nopeaa kotiutusta haaveilen joka tapauksessa, en osaa nukkua sairaalassa.

Sikainfluenssa:

En pelkää saavani töissä vaikka olen sairaanhoitaja. Rokote tulee ytön puolesta, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Ennemminkin välttäisin ulkomaan reissuja enkä ajatellut ahtautua minnekään risteilyllekään syksymmällä. Taudin levitessä sen voi joka tapauksessa saada ihmistungoksessa vaikka alennusmyynneissä, kuten muunkin nuhakuumeen tms. Pieni käsidesi mulla on laukussa mukana, jos ollaan heiluttu esim. kauppakeskuksessa ja mennään hampparille, niin sitä muksuille ja muille käsiin. Hyvä käsihyienia ja käsien pesu muuten riittäköön. Tulee jos on tullakseen, enempää en osaa murehtia, onneksi syksyllä ei ole enää alkuraskaus, jolloin ei voida antaa edes rokotesuojaa.

ON:

Nyt tuntuu liikkeet samoin kuin kuopuksesta näillä viikoin, niin hiukan helpottaa oloa, kun tietää toisen töiikvän aina välillä "hei äiti, täällä ollaan" =)

Koirien kanssa juokseminen on tällä viikolla tuottanut ongelmaa. Alavatsa kovettuu/ puristava tunne kuin harjoitussuppareissa. Kävelyvauhti on ok, mutta jos pistää juoksuksi alkaa puristaa.Hassua, ei ennen vaan näillä viikoilla. Saa nähdä miten töissä jaksaa, kun voi joutua saisomaan 6 h putkeen ilman taukoa.

Se pahoinvointi ranneke on auttanut, pientä kuvotusta on ja aamulla ei vielä pysty syömään isosti, mutta nyt sentään voi jo päivällistä syödä.

T:Lauris rv 12+5