HELMI 2010 vko 30
Kommentit (59)
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille!! Itse nimittin olen osannut kyllä jännittää niistä jokaista.. :)
Ja taas ollaan kotosalla ja sairaslomalla.... Ja saikkua on nyt tän kuun loppuun asti.. Kävin eilen töissä muutaman tunnin aamusta, selkä tuntui oikein hyvältä. Harmitti vain, kun ei oikein olut saanut nukuttua edellisenäyönä, mutta positiivinen olo oli. No, kaikki meni hyvin, kunnes alkoi pukata kauhea tuskanhiki päälle ja silloin jo arvasin, että voihan.. Päädyin sitten oksentamaan työpaikan vessassa(toivottavasti ovat hyvät äänieristeet....), ja sen jälkeen alaselän tilalle olikin vaihdettu raastinrauta, kun oksentamisen aiheuttaman paine ärsyttoi tuota pullistumaa. Työnteosta ei tullut yhtään mitään, jouduin lähtemään pois ja hyvä, kun pääsin kotia asti autolla. Sitten soittelin lääkärille ja käytiin näytillä, samat ohjeet kuin viimeksikin, eipä muuta voi. Eilinen meni sohvalla kärvistelen, välillä olin niin kipeä, etten päässyt omin voimin ylös. Täytyy myöntää, että vaivuin jopa aika lailla itsesäälin puolelle, ja hirvittää, jos tämä koko loppuaika on tällaista ettei voi töihin mennä jne..
No, eipä se auta kuin yrittää lähteä käveleskelemään taas, kun kerran on lääkäriltä oikein käsky.. Koirat ainakin tykkää.. ;) Selkä oli nyt ainakin parempi kuin eilen, josko se tästä... Valitan tätä synkän sävyistä viestiä, tympäisee vain vieläkin niin tämä tilanne.. Onneksi pikkuisella pitäisi kaiken olla hyvin, vaikka itse olenkin kipeä.
Maria-84 11+4
Meidän kunnassa terkka ei ultraa, vaan aina lääkäri tai kätilö, mun eka kunnallinen ultra tosiaan on viikolla 12. Varasin yksityiselle perjantaiksi ultran ton vuodon takia. Tuntuu hölmöltä, että tuossa edellisessä "normaalissa" raskaudessa pääsin kunnalliseen varhaisultraan viikolla 9, nyt kun oon äitipolin erikoistarkkailussa, niin ultraan pääsee vasta kolme viikkoa myöhemmin.
Gribz: Mulla oli ekassa raskaudessa kans toi mäkkäri, hese, kotipizza vainu erittäin voimakkaana ihan alkuraskaudessa, mutta sitten loppua kohden se tasaantui.
Fanni: Kiitos taas tsemppauksesta!
Enkelinäiti rv 8+6
voimia kaikille keskenmenon saajille
hmm... outoa.. jatkoin tuota viestiä vielä mutta ei tullut tekstiä vaikka kahdesti yritin muokata :o
eli kolmannen kerran :D
itsellä ei vielä ole ollut tuota pahoinvointia ja toivon että säästyisin siltä.
ainoat oireet on olleet vessassa ravaaminen, väsymys, alavatsaa välillä nippailee ja rinnat on hitsin kipeät varsinkin aamuisin.
perjantaina olisi lähtö pikkuveljen rippijuhliin ja vanhemmille vasta silloin kerron uutiset!
jännittää mutta eiköhän se hyvin mene :)
np-ultrakin olisi tuossa ensiviikon torstaina.
toivotaan että siellä kaikki hyvin, kun viime ultrasta onkin jo aikaa
rv 10+6
Pahoinvointi jatkuu ja samoin sairasloma =( kiva tietty olla kotona mutta ei tämmösessä olotilassa.
Jokapäivä ootan np-ultran aikaa muta ei tunnuu kuuluvan! Missä se viipyy!
Ja kaikille menetyksen kokeneille iso halus ja tsemppiä yritykseen!
Kyllähän täälläkin tekisi mieli vaikka mitä ostella vauvalle vaan järki koittaa vielä pidätellä kun suht alussa vielä mennään mutta ekan vauvan saavilla se aika tuntuu että vaan seittemän kuukautta ja kiire tulloo... niin minäkin ajttelin ekaa odotelessa ja laoitinkin heti 12 viikon jälkeen hullun shoppailun ja rahaa meni =) Nyt hankinnat ovat ennään aika pieniä joten aika riittää vallan mainiosti!
Nyt hieman nauttimaan välipalaa ja ulos aurinkoon =)
Nemotus rv 11
minun on pakko kysyä erästä asiaa teiltä kaikilta.
jos olette esim. sängyssä ja yritätte nousta ylös nopeasti onko kellään alkanut valtavasti jomottaa jompaakumpaa puolta alavatsasta?
mulla on käynyt tuolleen jotain 3 kertaa..
joskus rv6, rv8 ja nyt rv10+6.
mutta sitten kun tuo kipu tulee noustessa ja menen takas maate niin se loppuu siihen eikä enää ole mitään hätää. jatkuu vaan tuo nippailu sitten normaalisti alavatsassa.
ennen neuvola käyntiä tuolleen tapahtui ja oli kaikki ok ultrassa niin ajattelin kysyä että kellään tullut samanlaista kipua kuin minulla?
Kyselit vatsan jomotuksesta, niin mulla on tuntunu sellasta viiltävää kipua alamahassa(yleensä vasemmalla puolella). Kestää ehkä noin 5 sekunttii ja menee ohi! Viimeksi tänään, kun nousin autosta nopeasti.
Kirjottelen myöhemmin sitte ultran jälkeen =)
Mansikka83 rv.11+3
juu mie sain jo toiselta keskustelupalstalta kanssa vastauksia ja kuulema ihan normaalia se. :)
niitä ultrakuulumisia=). Masusta löytyi kymmenen sentin mittainen(ilmeisesti jalkojen kanssa mitattuna) vauvanalku. Sydän löi ja syke oli yli 170(tämä ilmeisesti kovan liikkumisen vuoksi). Niskaturvotusta ei ollut(alle 1mm) ja muutenkin kaikki näytti hyvältä! Jalkojen välistäkin löytyi pieni "nypykkä", jota en muista aiemmissa ultrista havainneeni=). Meillä siis kaksi tyttöä. Vai oliko heidän laitteet vaan tarkemmat, mene ja tiedä! Mutta ei se kätilökään alkanu vielä arvailee kumpi on ja sehän on vielä lähes mahdotontakin, kun voi muuttua mihin suuntaan vain =). Mutta jos sen sitte parin kuukauden päästä näkee...=).
Mites muut kellä oli tänään ultra??
Mansikka83 rv.11+3 (tämän ultran mukaan viikkoja olis 11+5)
Just ku mie innossani odottanu että pääsen vanhemmille kertomaan niin eiköhän taas alkanu ruskea vuoto.
Tällä kertaa vain mukana oli ruskeita hienosokerin kokoisia kokkareita.. en yhtään eden älynnyt alussa mutta kun nousin ylös niin oli pöntössä.
Piti varmaan huomenna soitella neuvolaan taas.
Tulee vain olo että turhaan tässä vanhemmille nyt kertomaan jos siellä ei sit olekaan mitään :(
Jotenki jännä kun aina ehtii intoilemaan alkaa niin tulee jotakin uutta ja outoa mistä heti alkaa stressaamaan ja kun se menee ohi ja ehtii huokasta niin toinen juttu ilmaantuu.
Tänään näytti monella muullakin olleen ultra :)
Onnee kaikille joilla oli terve vipeltäjä.
Tänään tosiaan käytiin miehen kaa kovasti jännittäen ultrassa. Masusta löytyi 11+2 vastaava aktiivinen napero!!
Itse kun ensimmäistä lastani odotan niin sen näkeminen ruudulla oli aivan uskomatonta!! En olisi uskonut että se liikkuu siellä jo niin paljon :) Se on tosi suloista, kun näyttää siltä kuin vauva vilkuttaisi "kameraan".
En ole ikinä ennen tainnut itkeä onnesta.
Mukava tietää että muillakin on ollut terästetty mäkkäri vaisto!! :D
Hallitukselle voimia. Toivottavsti väärä hälytys.
Älä hätäile, Mulla vuoti edellisen raskauden aikana kunnolla kirkasta verta aina vähän väliä. Siitä pian 5 vee poitsu. Ja nyt tämän kakkosen aikaan, vaikuttaa ihan samalle. Vuotelen kans sellaista ruskeeta. Tiistaina olin neuvolas ja kaikki ok. Ja parin tunnin päästä mennään niskapoimu-ultraan.
Soita sinne neuvolaan, oisko sielä ultraan mahdollisuus?
Mandy 12+0
joo soittelin tuossa ympäri ämpäri äitiyspoliklinikat, terveyskeskukset sun muut kun neuvola aukeaa vasta kymmeneltä.
Sanoivat että ihan normaalia nuo kaikki..
ehkä minä vaan olen niin yliherkkä että sitä ajattelee jokaisen ohimenevän oireen olevan jotenkin keskenmenon merkki..
en tiedä mutta onko jollain samanlaista ollut?
Ennen seitsemää jo pompin ylös ja vollotin miehen olkapäätä vasten, mutta helpotti olo kun sai puhua jonkun kanssa joka tietää noista asioista.
Kehottivat odottamaan ensiviikon ultraan ettei kannata yksityisellä käydä koska tuo vuoto ei vaikuta mitenkään hälyttävältä.
pitihän se tarkistuttaa soittaa ja käydä neuvolassa ja sydänäänet oli siellä missä pitikin :)
mie oon sit niin vainoharhainen :D
pääsenpäs kertomaan vanhemmille huomenna uutisia!
Angelina85 ja muut km:n kokeneet: sympatiani puolestanne. Jos minäkin voin lohduttaa, että minullakin km:n jälkeen yhdet menkat, jonka jälkeen tärppäsi ja aivan ihana terve poikalapsi syntyi v.06.
Mulla oli kertaalleen myös rusehtavaa paperiin pyyhkiessä. Soitin neuvolaankin, kun ei sellaista viime raskaudessa ollut eikä kuulemma syytä huoleen ole, joten aivan rauhassa olen ollut.
Olen sinnitellyt töissä ja aion sinnitelläkin mahdollisimman pitkään: rankkaahan tämä rytmi on, kun joka aamu joudun heräämään jo ennen klo 5 ja kotona iltapäivällä olen klo 17 aikoihin tavallisesti, mutta enää 3 viikkoa muutaman viikon kesälomaani. Sitä odotellessani....
Ei ole tuottanut ongelmaa syödä terveellisesti, kun oikein himo on ollut vihreään raikkaaseen salaattiin ja raasteisiin. Alkuvaiheessa haaveilin jauhelihapullista, mutta se meni ohi. Kyljykset maistuivat kuten viime raskaudessakin - olisikohan siis poika tälläkin kertaa ;-) Kyljysten syömisestä huolimatta painonnousuni oli varsin maltillista, joten aivan hyvin omintunnoin olen niitä nytkin syönyt. Pääasia minulle on kotitekoisuus ja luonnonmukaisuus. Toki joskus on kiva ja rentouttava käydä "ulkonakin" syömässä.
Liikuntaa kun vain ehtisikin harrastaa... *huokaus* Elättelen toiveita loka-marraskuulle, jolloin kuvittelen työskenteleväni lähempänä!
Martta rv 12+2
kaikkein tyypillisintä tuhruttelu, etenkin yhdynnän jälkeen.
Mulle voi laittaa LA 19.2 katotaan ni se muuttuu ku mennää ekaan viralliseen ultraan. Olen varma et olen ainaki 2 viikkoo etuajassa!
Nyt on alkanu helvetilliset pepun seudun kivut. En osaa paikallistaa sitä ku välil tuntuu et se on häntäluu ja välil SI-nivel. Tänään töissä en meinannu päästä ylös tuolilta ja porun ja itkun sekasorto siitä tuli. Itkin ku sattu ja nauroin ku se oli niin koomista. Olo on ku vanhalla akalla!
Olis siis se eka ultra!!!! Sain lapsien hoidonkin järkättyä kuopuksen kummeille! Jes! Mieskin pääsee mukaan, vaikka maanantaina oli vielä sitä mieltä, että mitä hän siellä :( . Ei sinällään mitään uutta, kun esikoisen molemmissa ultrissa ei mukana, koska asuttiin eri paikkakunnilla (opiskelujen vuoksi), kuopuksen ultrissa oli ja nyt sitten huomenna tulee mukaan! Jotenkin vielä pessimistinen olo, onkohan siellä ketään!?
Elikkä eilen pääsin vihdoin käymään kauan odotetussa ultrassa..no yllätystä tuli sit elikkä laskettu aika meni melkein kuukaudella eteenpäin joten minä taidan siirtyä täältä maalliskuun puolelle...nyt laskettu aika näytti 1.3 ja kuukautisten mukaan olis pitäny olla 7.2 mut aika saattaa kuulemma vielä muuttua seuraavas ultrassa.On kuulemma normaalia ku synnnytyksestä on vasta 4,5 kk ja hormoni toiminta ei ole tasaista vielä...Mut elävä sikiö siellä oli ja sydän löi kivasti=)
hande rv 8+3
vihdoin tääkin päivä koitti..tänään mennään eka ultraan..onkohan siellä mitään ku ei ole ollu niin rankkaa tää odotus ku esikoisella eli ei ole ollu oikeastaan muuta ku väsymystä ja joskus pahoinvointia...esikoista odottaessa oli melkein koko ajan yök olo..Toivottavasti kaikki on hyvin..menen yksin ku ei haluta kertoo vielä raskaudesta muille ja mies hoitaa sen ajan esikoista 4,5kk.
Tuun ehkä sit illal jo kertoo mitä näkyi=)
Hande86 rv 11+3