Täysimetykseni pilattiin sairaalassa!
Synnytyssairaalassa lääkäri ja kätilö yhteispelillä pilasivat täysimetykseni antamalla vauvalle sokerilientä lonkkien tutkimuksen ajaksi :( Eivät kysyneet lupaa ja sitä eivät kyllä olisi saaneet.
Kommentit (40)
Meillä myös meni pilalle täysimetys rotavirusrokotteen takia. Se annettiin siis suun kauta
Meillä myös meni pilalle täysimetys rotavirusrokotteen takia. Se annettiin siis suun kauta
k
meni pilalle koska jouduin antamaan sairaalle vauvalle sarkylaaketta :(
nyyh kaikki pilalla.
Vauva on tärkeä saada hiljaiseksi, jotta sydänäänet voidaan kuunella kunnolla. Lapsen etu menee vauhkon täysimettäjän miltymyksien edelle.
en muistanutkaa tuota. totaalituho = rokote + särkylääkettä oraalisena. olisi pitänyt laittaa suppona (molemmat)!
siis nythän mä hokasin etten oo täysimettänytkään...kun antanut deetippoja :( nyyh
reps
Vauva on tärkeä saada hiljaiseksi, jotta sydänäänet voidaan kuunella kunnolla. Lapsen etu menee vauhkon täysimettäjän miltymyksien edelle.
No ei ne sydänäänet kyllä vaikuta lonkkien tutkimukseen. Ihan erillisiä osia ovat vauvassa.
annoin lusikalla vettä hikkaan ja cuplatoniakin veden seassa kun en jaksanut läträtä tissimaidolla. Ja pilallahan se ois ollut vaikka oisin lätrännytkin, täysimetys meinaa pelkkää tissiä myös ruokailuvälineenä.
tiputellaan niitä tippoja 10 x annos iholle ja se siitä imeytyy. Parempi vaihtoehto täysimettäjälle.
mummi hörpytti vauvalle mukista vettä helteellä, mähän olin ihan skitso asiasta.
t.täysimettäjä ;D
siks mä annan vitamiinit aina suoraan suoneen, ettei vaan mene täysimetys pilalle. Nih.
entäs keittosuolatipat nenään, meneehän sekin mahaan :(((
voi itku
kehtasi vetää happea keuhkoihinsa ensimmäisellä henkäyksellään, nyyh! Teki äidistään kelvottoman äidin! Ilmoittaakohan joku lastensuojeluun?
Luin jostain, että vauva erittää ja nielee sylkeä monta desiä päivässä! Eihän se ole tissimaitoa!!!!!!!! : (
ei ole niin tiukka, kuin tuo lääketieteellinen "pelkästään äidinmaitoa tissistä + d-vitamiinitipat ja lääkkeet". Eli sellaisetkin vauvat, jotka ovat kenties elämänsä alkutaipaleella saaneet syystä tai toisesta lisämaitoa, mutta lisämaidosta on päästy eroon, tai jotka saavat äidinmaitoa pullosta, hörppyyttämällä tms., lasketaan neuvolassa täysimetetyiksi.
Minulle ainakin tuollaista ehdottoman tiukkaa täysimetystä tärkeämpää on se, että vauvalla on ikävän tutkimuksen aikana parempi olla (se sokerilitku oikeasti vähentää vauvan tuntemaa kipua). Ja tuon tiukan lääketieteellisen kriteerin mukaan munkin täysimetys meni heti "pilalle", kun vauvalle jouduttiin alhaisen verensokerin takia antamaan parina ensimmäisenä elinpäivänään lisämaitoa, kun mulla ei ollut maito vielä noussut.
Syntyi ennenaikaisena ja sai korviketta nenäletkulla, kun mun maito ei ollut vielä noussut.
jos kersa ei pysy paikallaan, ei lonkkia saada tutkittua eikä mukulaa kotiuteta. Sokerivettä annetaan jokaiselle riehuvalle vauvalle (eli noin joka kolmannelle) lonkkien tutkimisen yhteydessä, raivohullun äidin ideologia ei siinä yhteydessä paljon jaksa kiinnostaa. Lapsen mahdollisen lonkkaluksaation toteaminen on tärkeämpää sorinytvaan.
T. lastenlääkäri
P.S. Toki olemme äitiystävällisiä vaikka olemmekin lastentautien yksikkö, ja jos raivohullu äiti haluaa, voimme toki lapsen edun vastaisesti yrittää lonkkien tutkimusta ilman lapsen rauhoittamista vaikka ihan päivittäinkin, mutta kotiin lapsi ei lähde ennen kuin ne lonkat on tutkittu. Vaikka siihen menisi kaksi viikkoa. Tämä voi olla provo, mutta ap:n kaltaisia tapauksia on valitettavasti ihan oikeastikin olemassa.
ei ole niin tiukka, kuin tuo lääketieteellinen "pelkästään äidinmaitoa tissistä + d-vitamiinitipat ja lääkkeet".
Lääketieteen, lääkäreiden tai hoitotyön kannalta ei ole pätkän vertaa kiinnostavaa onko terve lapsi ihantäysimetetty vai melkeintäysimetetty vai melkeintäysimetettyplusvälilläsittentuttelia ja deevitamiinia. Tuo on joku hömppälehtikriteeri, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.
suuhun lensi joku ötökkä kolmikuukautisena. Ei ehtinyt onneksi nielaisemaan, mutta onko nyt kaikki pilalla?