Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi hirvein joulu?

Vierailija
22.12.2008 |

Mietin eilen illalla ennen nukkumaan menoa, että mitkä joulut ovat erityisesti mieleen jääneet. Ja huonoimmaksi nousi ehdottomasti se joulu jolloin äitimme makasi masentuneena sängyssä, ja minä yritin pikku veljeni kanssa järjestää joulua pienille siskoillemme.

Etsimme kuusta ja ruokia miten parhaiten taisimme. Joulupöydässä äiti sitten istui naama norsun veellä...

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli 12 v. vanhempani riitelivät koko joulun, eivät oleet samassa huoneessa lainkaan ja kertoivatkin sitten uutena vuotena että tammikussa muutetaan pois ja eroavat.. äitini myös lukitsi minut ulos kun en tullut ulkoa tarpeeksi ajoissa sisälle leikeiltä.. ja tosiaan istuin rappusilla kylmissäni.. mutta se vanhempien vittuilu toisilleen oli pahinta... pyydän älkää tehkö tätä lapsillenne..

Vierailija
42/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpanakin vuonna joulun alla kuoli sisarukseni rhesukseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppinen ja vietimme joulua isolla porukalla mun vanhempien luona. Taidettiin kaikki ottaa viinaksia jonkun verran, mut mun vanhempien bravuuri oli jouluna vetää kunnon lärvit (tekevät valitettavasti yhä samaa...).

Jossakin vaiheessa jouluyötä äitini alkoi ikävöidä erään miehen luokse, jonka kanssa sillä oli ollut suhde vuosia, siis myös avioliiton aikana. Karkasi sitten kesken jouluyön sinne ukon luokse ja sieltähän se käytiin sitten porukalla hakemassa....

Oli helvetin kurjaa meille kaikille, mutta eniten tietenkin isälleni - joka tosin taisi olla niin pierussa ettei edes moista keikkaa tajunnut. Eikä tietenkään jälkikäteen kerrottu, koska äiti ei sentään ehtinyt sänkyyn heilansa kanssa.

Tää on musta mainio esimerkki omien vanhempieni sekoilusta :(

Vierailija
44/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kirjotit niin hyvin että äiti karkaa heilansa luo ja te porukalla haette sen.

Olin parikymppinen ja vietimme joulua isolla porukalla mun vanhempien luona. Taidettiin kaikki ottaa viinaksia jonkun verran, mut mun vanhempien bravuuri oli jouluna vetää kunnon lärvit (tekevät valitettavasti yhä samaa...).

Jossakin vaiheessa jouluyötä äitini alkoi ikävöidä erään miehen luokse, jonka kanssa sillä oli ollut suhde vuosia, siis myös avioliiton aikana. Karkasi sitten kesken jouluyön sinne ukon luokse ja sieltähän se käytiin sitten porukalla hakemassa....

Oli helvetin kurjaa meille kaikille, mutta eniten tietenkin isälleni - joka tosin taisi olla niin pierussa ettei edes moista keikkaa tajunnut. Eikä tietenkään jälkikäteen kerrottu, koska äiti ei sentään ehtinyt sänkyyn heilansa kanssa.

Tää on musta mainio esimerkki omien vanhempieni sekoilusta :(

Vierailija
45/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ankea kuitenkin:

olin vakavasti masentunut mutta sain kuitenkin "lomaa" sairaalasta ja olin vanhempieni luona. He viettivät kuitenkin joulun Pariisissa (olin aiemmin sanonut että ihan ok, pärjään kyllä) joten olin yksin. Minulla oli tuolloin - uskomatonta kyllä - suhde erääseen minua hoitaneeseen (mies)sairaanhoitajaan ja tämä tuli aattoillaksi pitämään seuraa. Humaltui kuitenkin nopeasti niin ettei selvää sanaa saanut sanottua, joten soitin joskus illalla taksin ja lähetin tyypin kotiinsa selviämään. (Tämä tapahtui 90-luvun alussa. Pääsin ko. tyypistä eroon, kuntouduin täysin ja elän nykyään ihan normaalia, onnellista perheellistä elämää.)

Vierailija
46/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut esikoiseni syyskuussa. Hän syntyi kuolleena, 2kk ennen laskettua aikaa. Minulla piti jouluna olla ihana kuukauden ikäinen pallero, jolle ostaa ensimmäiset joululahjat. Sen sijaan sain viedä hänelle haudalle kukkia ja kynttilän..

Vierailija
47/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Meillä ei ole alkoholi ollu tuin kerran jouluna kuvioissa niin, että siitä olisi ollut jotain "haittaa". Sekin päättyi niin että isä itki kuin pikkulapsi viskupullon ääressä jotain lapsuusajan rikkoontunutta leluaan. Eli ei mitään huippudramatiikaa ja siitä on revitty huumoria jälkikäteen.

Viime joulu varmaan raskain, kun isoäiti oli sairaalassa kuolemaa tekemässä. Muttasekin osa elämää, lähtö kun oli luonnollinen vaikkakin syövästä johtuen erittäin tuskallinen.

On se harmi, kun tuon alkohonlin kanssa ei osata olla kunnolla, pilataan oma ja perheen joulu. :(

Vierailija
48/48 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsuudenkodissani kuin nyt omassa kodissani. Ei nyt hirveä, mutta vähän vakavahenkisempi joulu kuitenkin, oli muutama vuosi sitten, kun olin heti tammikuussa menossa isoon leikkaukseen. Onneksi kaikki meni hyvin, ja joulut ovat jatkuneet onnellisissa merkeissä.