Onko sanojen kikkeli ja pippeli välillä merkityseroa?
Erään kaverini mukaan kikkeli on ruma sana, itse olen kuullut sitäkin käytettävän pikkupojan peniksestä. Kerro myös missä päin asut?
Kommentit (56)
että pippelillä pissataan kikkelille tehdään sitten jotain muuta ;).
Pirkanmaalla asutaan, itse olen Etelä-Suomesta enkä tiennyt tuota merkityseroa ennen kuin lapset minua valistivat.
Pirkanmaalla asutaan, itse olen Etelä-Suomesta enkä tiennyt tuota merkityseroa ennen kuin lapset minua valistivat.
sanottais pippeli poikien pileistä.Kikkelistä mä puhun joskus mieheni housun sisältöön viitaten.
Siis mitä kikkelille tehdään?
meillä on kikkelit olleet pojilla ihan pienestä asti ja Helsingistä ollaan.
pippeli on pikkupojilla, kikkeli saattaa olla isommillakin(sellaisessa seurassa kun ei viitsi rivompaa sanaa käyttää)
Mutta kenelläkään ei kikkeli ole rivo sana, vai onko? Vai onko se rivo tuolla Pirkanmaalla lapsientekoyhteydessä? Voiteko puhua lapsen kuullen kikkelistä? Siis esim saunassa?
Itse käytän pippeli-sanaa, mutta en kuule mitään rivoa kikkelissäkään. Asun Turussa.
puhutaan kyllä vallan pippelistä kun on pienet pojat kyseessä. Kikkeli on pikkasen pervo nimitys ja niin äklö että käytän vaikka sanaa kyrpä ennen sitä : /
hih-hih-hih -sana. Eli pippelistä voidaan puhua nauramatta (joskus), mutta kikkeli aiheuttaa kiherrystä. En nyt sitten tiedä onko se sana rivo, mutta ainakin hieman tuhma. Tuo kikkeli on juuri se sana jota lapsille voi käyttää kun puhutaan vaikkapa siitä lastenteosta.
t.3
vaan se, että kikkeli on kapeampi ja pippeli pyöreämpi. Muuten ihan sama vehje.
On minusta aika rivo sana. Tai ainakin lapsille sopimaton. Minusta kikkeli on vain aikuisilla.
Olen syntyjäni Etelä-Pohjanmaalta.
Kikkeli kuulostaa mun mielestä "lapselliselta" enkä ymmärrä miksi sitä ei voi käyttä silloin kun on pikkulapsia paikalla ite käytä nimitystä kikkelin tai pippelin sijaan "PENIS"
Pippeli on pikkupojan peli, kikkeli on isomman pojan peli. Kikkeli on siistimpi nimitys kullille.
Pippeli on vauvasta lähiten pienillä. Kikkeli on sitten isommilla, mutta edelleen lapsilla. Aikuisilla on penis.
Audikuskeilla on pippelit, siksi ne käyttäytyy niin perseisesti liikenteessä ja ilman autoaan vikisevät tyttömäisesti.
Pippeli kuulostaa viattomammalta, sellaiselta että lapsellekin voi puhua pippelistä. Kikkeli kuulostaa rumalle. Kikkeli on aikuisen miehen elin.
ei ole rumempi sana kuin pippelikään. keski-suomesta alunperin