Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako lääkkeet sikiöön?

Vierailija
19.07.2009 |

Olen 17 vuotias ja raskaana. 5+3.. Itselläni on epilepsia ja syön lääkkeitä. Vaikuttaako epilepsialääkkeet sikiöön? Voiko se olla vaaraksi? Entä mitä mieltä olette, olenko liian nuori äidiksi. Täytän ensi vuoden alussa 18..

t. raskaana17

jos joku haluaa jutella raskaudesta ja on mun ikäinen ja on raskaana niin ottakaa yhteyttä univaurio_@hotmail.com .. tuo on msn osoitteeni ja myös s-posti :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana ja toisaalta myös kohtaukset raskauden aikana saattavat olla vaaraksi myös kehittyvälle sikiölle. Siksi epileptikon tulisikin olla yhteydessä hoitavaan neurologiin mieluusti jo raskautta suunniteltaessa. Ota mahdollisimman pian yhteys lääkäriin, jotta asiasi saadaan hoidettua kuntoon! Onnea raskaudesta!

Vierailija
2/5 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia :) Juu täytyy ottaa yhteyttä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa yhteyttä neuvolaan. Osa lääkkeistä epilepsialääkkeistä saattaa vaikuttaa sikiöön. Siksi lääkärin olisi hyvä tarkistaa lääkityksesi.

Itse olisi ollut 17-18 vuotiaana ihan liian nuori äidiksi, mutta ei kaikki ole. Äitiys vaatii kovasti jaksamista ja vastuunottoa.

Kovasti tsemppiä ja onnea odotukseen!

Vierailija
4/5 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin epilepsialääkkeiden kanssa on oltava tarkkana raskauden aikana. Se ei kuitenkaan tarkoita, että epileptikot eivät voisi saada täysin terveitä lapsia - lääkitys pitää vain hoitaa kuntoon.

Mitä tulee ikääsi niin äläpä huoli :) Itse sain esikoiseni 19v enkä todellakaan ollut liian nuori. Ihan suunniteltu raskaus - heh, minullakin oli lääkityksen kanssa temppuilua ennen raskautumista - ja hyvin olen pärjännyt. Kyllä sinä raskauden edetessä kasvat kummasti siihen uuteen rooliisi.

Ainoa vaikeus tulee toki olemaan joidenkin ulkopuolisten kommentit... Kannattaa siis opetella jo valmiiksi sulkemaan ne pois mielestä :)

Onnittelut! :)

Vierailija
5/5 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydä heitä ottamaan lääkäriin tai neurologiin yhteyttä. Voivat soittaa sinulle takaisin.

Itse olisin ollut liian nuori tuolloin äidiksi, mutta työssäni kohtaan monia eri-ikäisiä äitejä ja ei se tarpeeksi hyvä äitiys ole iästä kiinni. Oli äiti minkäikäinen tahansa, parhaat äidit ovat niitä, jotka saavat ja ottavat tarpeeksi tukea äitiyteensä. Oli tuen antaja puoliso, sukulaiset, ystävät, mammakaverit, neuvola,ym.