Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi etelän aurinkoon ja lapset jää kotiin.. nyyh :(

Vierailija
22.12.2008 |

Jotenkin tuntuukin pahalta ja kaduttaa koko matkan varaus. Lähdemme mieheni kanssa lomalle viikoksi ja lapset jäävät anoppilaan. Ensimmäinen joulu ilman lapsia, mutta en raski matkaakaan perua. Tosin taitaa olla niin, että vanhemmat tässä kaipaavat enemmän kuin lapset.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä JÄTÄ lapsia jouluksi. Lapset ovat hyvässä ja tutussa mummolassa!

Ja sitä paitsi, olen ollut lasteni kanssa joka ikinen päivä vuodesta 2004!

AP

Vierailija
2/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.mutten voi matkaa peruuttaakaan. Kiitos kun syyllistitte lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdimme mieheni kanssa matkalla ja jätimme sisareni perheen luo silloin 3- ja 5-vuotiaat lapset. Ikävä oli hirveä. Nyt meillä on jo kolme lasta, joten kukaan ei koko pesuetta edes huoli hoitoonsa. Tsemppiä Ap! Kyllä ne lapset pärjää.

Vierailija
4/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan jätä lapsiaan suunnitelmallisesti juuri jouluksi, ei ainakaan lomamatkan takia - sosiaalitapaukset on sitten jo eri asia.

Vierailija
5/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hoidamme lapsia vuorotellen. AP

Vierailija
6/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei oo, niin sietäis alottaja kokonaan jäädä ilman lapsiaan. saisitte ihan rauhassa kaksin lomailla, ei olis kukaan riippakivenä.

Vierailija
7/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala miltä lapsista täytyy tuntua. Minä en voisi lomastani nauttia.

Vierailija
8/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tekevät sen virheen, että eivät huolehdi avioliitostaan, koska haluavat olla 24h/vuorokaudessa lastensa tukena ja turvana. Lasten kanssa nukutaankin samassa vuoteessa kouluikään asti.

Entä sitten, jos teillä tuleekin ero miehenne kanssa, kun ette huolehdi yhteisestä ajastanne? Eron tullessa joudutte olemaan vaikka kuinka paljon erossa lapsistanne. Viikko sulla ja viikko mulla. Sekö on parempi?

Nauti ap lomastasi miehen kanssa ja muista, että loma on erityisen tärkeää juuri lastenne kannalta. Minä ja mieheni otamme usein pieniä irtiottoja perhe-elämästä, koska haluamme pitää parisuhteemme kunnossa. Lapset tuntevat olonsa turvalliseksi, kun tietävät, että vanhemmat rakastavat toisiaan. Sitä paitsi on hyvä, että lapset saavat olla isovanhempiensa kanssa!

Vierailija
9/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN normaaleja tunteita tunteva EI JÄTÄ HUOM! kirjotin JÄTÄ lapsiaan jouluksi muualle lomamatkan takia.

Mitä sitten jos oot ollu lastes kanssa vuodesta 2004.

Mä oon ollu lasten kanssa vuodesta 1997. Yksi lapsista oli tarhassa 2 päivänä yhteensä 5 tuntia koska olin sairaalassa.

Ovat olleet mummulassa yön ja parhaimmillaan jopa pari kertaa 2 yötä pois kotoa, muttei ikinä jouluna.

Kuullostaa aika pelottavalle jos mummula on jouluna samanarvonen kun omat vanhemmat. Eikä pidä kääntä sanoja, en sanonu ettei mummu voisi olla todella kiva ja tärkeä, mutta silti.

En ikinä jättäisi joulua kokematta lspeni kanssa.

Ei olis kauaa mun kaveripiirissä tollanen äiti. Halveksisin niin paljon että ei varmaan haluais olla mun kanssa tekemsissä. Hyh.

T: 6

Vierailija
10/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa vinkua syyllistämisestä.

Itse oot ratkasusi tehnyt ja oot varmaan ollut tietonen että on joulu. Etkö?

Marttyyriasennehan se on mikä auttaa arvoisalla AP:llä.

Vielä kerron että mies ehdotti meidän tekevän Mauritiuksen matkan kaksin Lapsia en lähe niin kauas lennättään.

Kysyin että meinaako oikeesti että jätettäis lapset, mietti sekunnin murto-osan ja tuli samaan tulokseen, ei me jätetä.

Sovittiin että noin 10v päästä lähetään kaksin. Äkkiä tässä vuodet kuluu eikä parane miettiä että se on vasta sit.

Viikonlopuna katselin ja halailin vanhinta lasta ja sanoin etten haluaisi että hän muuttaa heti 18v pois kotoa. Jos haluaa, en estä, mutta kotona saa olla. Aikamnee niin äkkiä ja pian möhkitään äijän kanssa jo kaksin. Sit on aikaa kattella toisen naamaa kyllääntymiseen asti.

Vierailija
11/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on joutunu kestää mua joka ikinen joulu vuodesta 1978. Ihme ettei niille oo jo tullu ero..

Vierailija
12/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe herättää selvästi joissakin voimakkaita tunteita.

Lapset eivät mielestäni mitenkään kärsi siitä että ovat joskus harvoin pidempään sukulaisissa hoidossa, vaikkapa sitten jouluna. Jos/kun lasten kanssa muuten viettää paljon aikaa, yksi joulu ei yhtään mitään pilaa tai vie pois, päinvastoin se voi olla lapsillekin hauska kokemus. Nyt kannattaa jättää hyvästit turhalle syyllisyydelle ja alitajuntaan piintyneille syvään juurtuneille mielikuville siitä mikä on oikeaa ja hyväksyttävää ja perinteiden mukaista ja mitä ne kaikki muutkin ajattelee, ja nauttia sekä omasta lomareissusta että antaa lasten nauttia hieman erilaisesta joulusta.

Uskoisin että hienosti menee, nauttikaa miehenne kanssa yhteisestä lomasta, on nillä lapsillakin mummilassa ihan kivaa! Ei joulu ole mikään niin pyhä traditio että sen vähän erilainen viettäminen aiheuttaisi mitään traumoja vaikka täällä vedetäänkin kaiken maailman syyllisyystunnelmat ja ulkopuolelta määritellyn "oikean" tunne-elämän malli mukaan kuvioihin. Nuo ovat vain joidenkin ihmisten omia pinttyneitä käsityksiä, ei kaikki ajattele samalla tavalla.

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
13/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi voivat olla todella stressaantuneita tilanteesta, vaikket uskoisi.

Vierailija
14/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä pelasta viikon loma jouluna ilman lapsia.

Tämä on vain nykyvanhempien itsekkääseen päähän iskostettu ajatus, että parisuhdetta pitää hoitaa lomilla.

Parisuhdetta hoidetaan olemalla onnellisia arjesta. Jos ei kestä joulua lastensa kanssa, on jotain perustuksissa todella pahasti vinossa. Sitä ei enää pelasta viikon loma kahdestaan.

En voi muuta kuin kummastella. Kasvaisitte aikuisiksi ja ymmärtäisitte, että elämä on arkea, eikä sitä voi siivuttaa "laatuajaksi lapsille" "parisuhdeajaksi vanhempien kesken" . Perheenä eletään perheenä.

Toki vanhemmat tarvitsee yhteistä aikaa, mutta se ajatus, että lähtökohtaisesti parin pitää saada viettää joulu kahdestaan ulkomailla, että parisuhde toimii hyvin, on naurettava.

Arjensietokyky näkyy puuttuvan aika paljon nuorilta pareilta.

Vierailija
15/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidamme olla kamalat vanhemmat, sillä olemme olleet kahtena jouluna ulkomailla ilman lapsia. Toisena jouluna siten, että tulimme tapanina takaisin. Kysyin juuri 16-vuotiaalta esikoiseltani, että onko ollut kamalaa. Ei kuulemma ole. Ovat olleet joulun mieheni siskolla, johon saapuvat jouluksi aina koko muu suku ja isovanhemmat. Me emme ole edes kaivanneet lapsia mitenkään erityisesti, vaikka onkin ollut joulu.

Vierailija
16/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä oltais sen tarpeessa. Lapset vasta 4,5 ja 2v, ei mummot ota niin pieniä hoitoon vielä kuulemma edes yhdeksi yöksi. No viikoksi ei oltais edes lähdössä kun ei olla ennen harjoiteltu mutta: Mä en tajua mitä ihmeellistä joulussa on. Siis onko se joku uskomattoman mielettömän ihmeellinen juhla? Maailmassa on paljon ihmisiä jotka eivät edes vietä joulua! On myös paljon perheitä jossa jompi kumpi vanhemmista on tiukasti joulun töissä, ei siinä yhteistä joulua vietetä sittenkään. Kai perheen kanssa ehtii muulloinkin olemaan, voi viettää yhteisen päivän, "joulun", joulua ennen tai jälkeen. Ehkä tajusitte että mäkään en ole oikein jouluihmisiä. Muutama joululahja on ostettu lapsille. Ne avataan ja mummolassa vietetään aatto, siellä on jouluruokaa ja kuusi. Muuten ei olla viettämässä joulua. Musta se riittää että jos jotenkin juhlitaan, en tajua että pitää kuukautta ennen alkaa ripustamaan jouluvaloja ja ravaamaan kaupassa tai siivoamaan tai leipomaan...

En huomannut minkä ikäisiä ap:n lapset ovat, jos ovat kovin pieniä niin viikko tuntuu pitkältä ajalta. Mutta pointti taisi olla kaikilla että MINKÄÄN ikäisiä lapsia ei saa JÄTTÄÄ mummolaan JOULUKSI. Olen kyllä eri mieltä.

Vierailija
17/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on niitä jotak ei vietä joulua. HOHHOIJAA!

No niin on. Jos tolle TYPERÄLLE lnjalle lähtee niin voidaan ajatella että maailmassa on ihmisiä, joille lapsen henki ei ole kovinkaan arvokas. Maailmasa on kansoja, joissa hyväksytään lapsisotilaat. Maailmassa on vaikka mitä, mutta mitä niitä asioita tähän vetää???

Me ollan Suomessa. Onko suomalaiset alkaneet noin vieraantua Joulusta, sen merkityksestä aj vanhasta perinteestä? Vietää PERHEENÄ joulua, olla kynttilän valossa, kiireetöntä aikaa yhdessä, SIIS YHDESSÄ.

Eihän sille mitään voi jollei joululla ole merkitystä, eikä halaua lapsilleeen antaa kotoa sellaisia muistoja, yhdessäoloa.

En mistään hinnasta antaisi niitä muistoja pois, mitä joulu mieleeni tuo. Se oli kotonani perheen juhla. Jos vanhempani olisivat silloin lähteneet kaksin, olisi joulu ollut pilalla.

Vierailija
18/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onkohan ap:n lapsilla sitten jotenkin paha olla anoppilassa..? Tuskin, voisin uskoa, että isovanhemmat hyysäävät tenavia niin, että heitä tuskin suuresti ahdistaa vaikka vanhemmat ovatkin poissa joulun.

Vierailija
19/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksitko myös perheitä,jotka eivät vietä joulua ja keksivät ihan muita menoja tylsien pyhien ajaksi?

KUKAAN normaaleja tunteita tunteva EI JÄTÄ HUOM! kirjotin JÄTÄ lapsiaan jouluksi muualle lomamatkan takia.

Mitä sitten jos oot ollu lastes kanssa vuodesta 2004.

Mä oon ollu lasten kanssa vuodesta 1997. Yksi lapsista oli tarhassa 2 päivänä yhteensä 5 tuntia koska olin sairaalassa.

Ovat olleet mummulassa yön ja parhaimmillaan jopa pari kertaa 2 yötä pois kotoa, muttei ikinä jouluna.

Kuullostaa aika pelottavalle jos mummula on jouluna samanarvonen kun omat vanhemmat. Eikä pidä kääntä sanoja, en sanonu ettei mummu voisi olla todella kiva ja tärkeä, mutta silti.

En ikinä jättäisi joulua kokematta lspeni kanssa.

Ei olis kauaa mun kaveripiirissä tollanen äiti. Halveksisin niin paljon että ei varmaan haluais olla mun kanssa tekemsissä. Hyh.

T: 6

Vierailija
20/31 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ap:n kirjoituksesta saa kuitenkin sen kuvan, että kyseessä on ihan tavallinen suomalainen perhe, jossa vietetään joulua.

Ja näin ollen minusta on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ että joku voi JÄTTÄÄ lapsensa mummolaan ja lähteä miehensä kanssa lomalle juuri JOULUNA.

Ihan sama kuinka hyvää huolta isovanhemmat lapsista pitävät ym. Kyllä joulu on nimenomaan juhla jota juhlistetaan PERHEEN kanssa. En sekuntiakaan kuvitella viettäväni joulua ilman lapsiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän