mun mies on ääliö, joka "ei näe itseänsä". Mitä teen? voiko miestä muuttaa/auttaa?
aina kaikki on muitten syytä ja hän muka osaa käyttäytyä fiksusti, vaikka käyttäytyy tosi lapsellisesti.. ei vain näe omaa käytöstään tai vikojaan. Rasittavaa!
Kommentit (14)
jos ei huomaa, niin ei huomaa.
Voit toki osoittaa hänen käyttäytymisensä epäjohdonmukaisuuksia. Mutta tämä pitää tehdä vain yhdellä tavalla: kyselemällä. Jos saat hänen itse oivaltamaan, hän voi muuttua.
miten jaksas sietää tommosta paskaa miestä?
helvetissä sun pitää sietää paskaa miestä?
Minä en sietäisi ainakaan vaan sanoisin, että kiitti ja hei - oli kiva tuntea.
Jos hän on luonnehäiriöinen, eli narsistinen persoona, hän ei valitettavasti voi muuttua. Ehkä tarvitsette ulkopuolista apua, esim. avioliittoterapiaa. Sellaista löytyy esim. Kirkon perheasiain neuvottelukeskuksesta maksutta.
helvetissä sun pitää sietää paskaa miestä? Minä en sietäisi ainakaan vaan sanoisin, että kiitti ja hei - oli kiva tuntea.
siks ku ollaan naimisissa ja meillä on kaks pientä lasta.
Vaikea selittää, mutta yritetään.
Kun huomaat hänen käyttäytyvän huonosti. Kysy hieman jälkikäteen (ei ihan samassa hetkessä), mikä on hyvää käytöstä tällaisessa tilanteessa (ja kuvaa jotenkuten kyseinen tilanne, ikäänkuin teoreettisella tasolla).
Sitten mies kertoo hyvän käytöksen, joka on eri, miten hän tosiasiassa käyttäytyi. Sitten kerro kyseinen tilanne ja kysy, miten sinä käyttäydyit silloin.
Niin miten jaksat olla sen kanssa ja vielä yrittää muuttaa sitä?
kai se ehjä perhe olis lapsille kiva..
me kyllä riidellään jatkuvasti, se on kamalaa lasten kannalta..
ap
on "luonnehäiriöinen" eli "narsisti". Ihmisellä voi olla persoonallisuushäiriö, joista yksi muoto monista on tuo narsistinen persoona.
Lieviä persoonallisuushäiriön piirteitä voi olla juuri nuo, että ei tunne itseään, vika on aina muissa, itse käyttäytyy omasta mielestään hyvin jne. Persoonallisuuden häiriöt tai epävakaa persoonallisuus voi johtua esim. lapsuuden traumoista. Siihen tulee aina saada psykiatrista apua.
voiko sen saada tajuamaan että sen oma käytös on huonoa?