Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martina näyttää, että ei ole pakko lihoa sotanorsun kokoiseksi

Vierailija
18.07.2009 |

Ei se lapsi sitä läskiä tarvitse, ei ole pakko alakaa syödä päättömästi. Siitähän tulee vain sairauksia, sokeritautia yms.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin käy niin, että laiha ihminen lihoaa "sotanorsuksi" raskaaksi tullessaan. Kyllä ne "sotanorsut" on ollu ylipainoisia jo raskauden alkaessa.

Eikö niin?

Vierailija
2/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen monella se on pelkkää turvotusta. Mulla tuli raskausaikana 12 kg ja sairaalaan jäi 11kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en "lihonnut" kuin 10 kg, mutta lopussa tulee väkisinkin turvotusta, lantion levenemistä ym. kivaa. Säpöltä se minäkin näytän vielä puolessa välissä.

Vierailija
4/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen kun vauva näkee nälkää kohdussa ja sitten yrittää loppuelämänsä syödä niin ettei nälkää enää koskaan näkisi.

Vierailija
5/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti lihoin kuin sotanorsu.

Nyt lasten jälkeen olen suorastaan laiha.

Voivoi...

Vierailija
6/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läski jo valmiiksi, oijoi ongelmia tiedossa

Vierailija
7/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihonut sotanorsuksi. Tottakai tälläinen BMI 31 nainen kuin minäkin on sotanorsu jo valmiiksi ja ison mahan kanssa vielä pahempi. Silti en nyt sanoisi itseäni raskauden takia norsuksi muuttuneeksi vaan kyllä mullakin ne "muodot" on siellä alla olleet koko ajan ja 2kk synnytyksestä on sen 2-4 kg ylimääräistä.

Vierailija
8/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaanakin voi saada lähestymiskiellon jatkumaan, wau!

Vierailija
9/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs miehen sukulainen, jonka BMI oli 18, jotain ennen raskautta, vaahtosi koko raskauden ajan miten ei VOI käsittää niitä ihmisiä, jotka lihottaa itsensä raskausaikana. Muisti myös kehua koko ajan, miten hänellä se ei paino nouse. Söi lähinnä kasviksia ja kanaa koko raskausajan. Nollatoleranssi ihan kaikkeen makeaan (karkit, jäätelö yms) "ettei lapsi opi sokeripepuksi".

Paino nousi koko raskausaikana vain 5kg ja lopulta lasketun ajan paikkeilla syntyi pikkuruinen tyttö, 2480g. Äiti oli oikein onnellinen ja tyytyväinen, kun oli "siro tyttö" ja muisti kuuluttaa tytön ristiäisissä ehkä neljään kertaan, kuinka on saanut ostaa uusia farkkuja, kun entiset roikkuu päällä ja kuinka on kyllä ihan oma vikansa, jos ei mahdu synnäriltä lähtiessä entisiin vaatteisiinsa :O

Tuli vaan mieleen, että kultainen keskitie olis ihan jees juttu :S

Vierailija
10/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jo iso maha raskauden puolivälissä.

Vierailija
11/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yllä monikaan meistä tämän palstan lukijoista vastaavalle tasolle

Vierailija
12/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lihominen" raskausaikana on kiinni hormoneista.

Itse olen kerännyt kahdessa raskaudessa 5-7 kg ja yhdessä 21 kg ja tuo jälkimmäinen oli kyllä sellainen hormonipommi elimistölle että oksat pois.

Rinnat turpos heti alkumetreistä kaksinkertaiseksi, finnit kukki koko selässä, mutta kyllä riitti maitoakin vaikka koko kylän lapsille ja lapsi itsekin oli koko kropaltaan täynnä hormoninäppyä.

Sille ei vaan aina voi mitään itse.

Vierailija
13/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen pysynyt kaikkien kolmen kohdalla hyvissä mitoissa, siis "kasvanut" 4-7 kiloa.

Ja se on ihan ihana asia.

Äiti kyllä tietää mitä mättää suuaukosta sisään, terveellisesti ja normaalisti voi elää myös raskausajan. Ihan säälittävää jotain kahtakyt ylimääräistä kiloa raskaudella selitellä, se on vaan itsepetosta.

T. kolmen terveen lapsen terve äippä.

Vierailija
14/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen kun vauva näkee nälkää kohdussa ja sitten yrittää loppuelämänsä syödä niin ettei nälkää enää koskaan näkisi.

Jos äiti ei kerää ylimääräistä läskiä raskauden aikana, tarkoittaako se mielestäsi että vauva näkee nälkää? :D

Vierailija
15/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkissa, jäätelössä ja roskaruoassa ei ole mitään, siis yhtikäs mitään mitä vauva tarvitsee. Ihan kummallista, että vaikka ei sattuisi pitämään epäterveellisestä ruoasta, pitäisi niitä sitten mättää raskausaikana tai on itsekäs fanaatikko.

Tämähän ei liity Martinaan, hän saattaa hyvinkin syödä karkkinsa ja jäätelönsä - vaikkei kyllä kropan puolesta siltä näytä :)

Vierailija
16/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tullut kahdessa raskaudessa molemmissa +25kg(puolustettakoon että tuosta oli varmaan kymmenisen kiloa turvotusta) kun söin ihan mitä tahdoin. nyt kolmannessa raskaudessa päätin, että en jaksa taas sitä laihdutusrumbaa synnytyksen jälkeen joten syön terveellisemmin. kas kummaa, rv 28 ja +1,5kg. eli ei mitään hormoneihin viittaavaa vaan ihan omaa tyhmyyttä on tullut syötyä liikaa. heti kun jätti joka päiväisen herkuttelun pois ja siirtyi korkeintaan kerran viikossa olevaan karkkipäivään, kiloja ei ole tullut yhtään liikaa.

Mielestäni jokaisella on oikeus nauttia raskaudesta ja syödä hyvin ja vaikka vähän liikaakin jos tahtoo mutta ihan turha millään hormonitoiminnalla sitä lihomista perustella kun se ei liity asiaan mitenkään.

Vierailija
17/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa sellaista hormonia, joka kehittäisi läskiä tyhjästä. Monet raskauden vaivat, väsymys, selkäsärky ja turvotus, eivät vaan tule jostain taivaasta vaan ovat seurausta vääränlaisista elintavoista.

Tiedän monta hyvää esimerkkiä, mutta paras on yksi tuttuni, joka kolmatta lastaan odottaessa noudatti täysin erilaisia elintapoja kuin edellisissä: hän karppasi tai ainakin rajoitti huonojen hiilareiden syöntiä, ei lopettanut liikuntaharrastuksiaan vaan jatkoi niitä entiseen malliin ja sitten myöhemmässä vaiheessa vähän soveltaen, ja kas kummaa: ei sairaslomia, ei vuodelepoa (hänellä oli käsitys, että nainen on tuosta rv 25 eteenpäin suunnilleen liikuntakyvytön, koska hänelle kävi aina niin), ei särkyjä tai kolotuksia. Mahakaan ei kasvanut fysiikan lakeja uhmaavaksi jättikummuksi, vaikka vauva syntyi ihan normaalipainoisena.

En jaksa uskoa, että kyse on sattumasta, sillä hänellä sentään oli tässä viimeisessä raskaudessa ikääkin kymmenen vuotta enemmän kuin edellisissä. Omaan vointiin VOI vaikuttaa, uskokaa tai älkää!

Vierailija
18/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni takana 3 raskautta ja kaikissa painoa tullut vain 1-2kg koko aikana. Lähtöpainoa on aina ollut vaikka muille jakaa. Söin raskausaikoina surutta kaikkia herkkuja, pitsaa yms. Samoin on ollut siskollani ja äidilläni (siskoni normaalipainoinen, äidillä paljon ylipainoa); raskausaikoina tullut vain muutama kilo ruokavaliosta huolimatta.

Sitten kun synnytyksestä on ollut muutama kuukausi, kiloja onkin taas ropissut :(

Toisin on erällä läheisellä kaverillani. Hänellä kaksi raskautta ja vaikka söi terveellisesti ja liikkuikin, niin painoa tuli reilusti yli 20kg. Kuitenkin oli jo jälkitarkastuksen aikaan lähtöpainossaan, joten kilot oli tosiaankin vain raskauskiloja!

Vierailija
19/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin, söin ja söin. Mutta paino vaan tippui. Neuvolassa oltiin huolissaan. Lapsia seurattiin

eka raskaus -20 kg, imetys -10kg (alkoi toinen raskaus) vauvava painoi 3200g ja oli 47 cm (rv 37+3)

Toinen raskaus -25kg ja imetys -10 kg

vauva painoi 3168 ja oli 48cm pitkä (rv 36+2)

eli raskudet ja imetys ajat vieneet multa sairaalloisen lihavuuden pois.

Vierailija
20/55 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läski jo valmiiksi, oijoi ongelmia tiedossa

Itse olen reilusti ylipainoinen, vaan en ole lihonut pätkääkään raskauksien aikana! Päinvastoin, kolmatta odottaessa laihduin lähtöpainosta kolme kiloa!!! Ts. laihduin aika reippaasti odotusaikana, enkä todellakaan vahtinyt syömisiäni mitenkään erityisesti, vaan söin sen mitä aina muulloinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan