Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö 13v, 11v ja 2v ikäiset lapset keskenään 3t ajaksi?

Vierailija
18.07.2009 |

Illalla/yöllä?

Lastenvahti perui juuri tulonsa ja olen tässä nyt pyöritellyt asiaa. Kaks vanhinta pärjäisivät taatusti, ovat olleet ennenki keskenään jopa 8t ajan. Toisaalta kuopus alkaa nukkumaan klo 21 ja lähtisimme heti sen jälkeen. Saattaa kyllä venyttää nukahtamistaan ja silloin nukuttaminen jäis esikoisen harteille. On tosin ennenki laittanu pikkusiskonsa nukkumaan, vaikka olemme olleet kotona.

Olisimme siis pois kotoa n. klo 21.30-00.30. Olisimme menossa katsomaan lempparibändimme keikkaa, liput on jo ostettuna.. Esiintyy 25km:n päässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksvuotiasta . Isommat ehkä joo mut toi pieni kuulostaa kyl aika karulta.

Vierailija
2/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 14v kun olin kaitsemassa kahta pientä täysin vierasta lasta. Kun heidän yh-äiti lähti juhlimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olin tuon ikäisenä (13v) yökylässä 11v kaverini luona kun hänen äitinsä kävi iltaisin ja öisin bilettämässä :) Asuttiin tosin samassa kerrostalossa, eli minun vanhemmat olivat aina parin asunnon päässä turvana.

Hyvin kaikki aina meni, meillä oli tosi hauskaa. Tuo 2v ehkä hieman arveluttaa, mutta siitäkin huolimatta lähtisin keikalle. Kyllä tuon ikäiset jo pärjää.

Vierailija
4/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä 13-vuotiaasta, millainen hän on :)

Jollekin 13-vuotiaalle voisi ihan hyvin jättää pariksi, jolleki toiselle ei missään nimessä.

Sinähän hänet parhaiten tunnet ja tiedät, voitko jättää :)

Oisko teillä joku sellainen naapuri, joka voisi piipahtaa teillä katsomassa välillä, mite menee?

Vierailija
5/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos todella hätä tulis, niin itse pääsemme reilussa vartissa paikalle, minun sisko asuu 3km:n päässä ja isommat osaavat kyllä esim. soittaa hätänumeroon.

Itselläni on aika vahva tunne, että pärjäisivät. Mutta pikkuisen kuitenki ajatus jännittää ja mietityttää. 13v on siis tyttö ja täyttää marraskuussa 14, eli ihan yläasteelainen jo.

ap

Vierailija
6/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariksi tunniksi

Vierailija
7/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahdin jo 10 vuotiaana pikkusiskoani parin h ajan kun vanhemmat olivat kaupassa ja sisko oli vauva silloin. Riippuu miten vastuuntuntoisia isommat ovat.

Vierailija
8/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun on sisaruksesta kysymys.

Vierailija
9/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huolehtii kaikki back-upit valmiiksi. Hätänumerot ja muut numerot vielä paperille muistiksi ja kertaat mitä tehdä missäkin tilanteessa ja kelle soittaa, ymym.

Siis ottaen 13-vuotiaan valmiudet asiaan, osa on hyvinkin fiksuja, osa ei vielä 18-vuotiaanakaan.

Vierailija
10/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vakkari lastenhoitajana 13 vuotias tyttö!!! ollut jo parin vuoden ajan ja lapset on 5, 3 ja 1 vuotiaat... ja hyvin on aina pärjänny vaikka koko päivänki... riippuu tietenki paljon siitä että minkälainen on!!

Vierailija
11/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin tuon ikäisenä pärjännyt.

Vierailija
12/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veljeni 3v yksin koko yöksi, kun menivät jonnekin yöksi kylään. Minä hoidin kummatkin sisarukseni reilun vuorokauden ajan. Ilman naapurien apua (en tuntenut), ilman kännykkää tai edes sen paikan puhelinnumeroa, missä vanhempani olivat. Kun otin tässä joskus asian äitini kanssa puheeksi, hän naurahti ja sanoi, että olin niin vastuuntuntoinen, että uskalsi jättää. Minä sanoin, etten koskaan tekisi omille lapsilleni samoin.

Vierailija
13/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskaltaisin kyllä jättää, mikäli isommat on luotettavia. Ja onhan se sisko noin lähelläkin. Mut ette taatusti ehdi vartissa poistua konserttipaikalta ja ajaa 25kilometriä, tyypillinen autoilijan vale.

Vierailija
14/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on 3 tunnista, mahd. pienin jo nukkuu ja isot on sen verran isoja, että pärjäävät tuon ajan. Jos isompia ei pelota jäädä kotiin ilman teitä, niin en epäilisi. Säännöt toki selviksi ennen lähtöä, meillä ei esim. edes 11v ja 16v saa enää avata ovia, ei edes takapihan ovea takapihalle mennäkseen trampoliinille, jos ovat kaksin illalla, päivällä toki menevät ja kaikki ovet on sepposen selällään.

Vierailija
15/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen kuin se hätä tulee?

Vierailija
16/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin aivan kauhuissani.

Vierailija
17/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin naapureille lapsen vahtina sekä omalle siskolleni. Eteen tuli monta yllätystä jotka hallitsin nipin napin. Vanhempien kuvitelmissa nuppuset vaan nukkui.....

Vierailija
18/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein lapsenvahtikeikkoja, ja usein lapset oli vavasta 2-vuotiaaseen. Ja vielä ilman mitään kokemusta niin pienistä lapsista. Isosisko kyllä pärjää, varsinkin jos kuopus on jo unessa kun lähdette.

Vierailija
19/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidä perheessä on aina isommat hoitaneet pienempiään.

Ihme holhoomiseks menny tää nyky meno. Kaikki paapotaan pilale ja yhtään ei anneta vastuuta kellekään.

Ei ihme, et armeijaikäset "miehet" on ihan lässyjä. Itketään äidin perään ja halutaan ekan yön jälkeen takas kotia.

Vierailija
20/30 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota MLL.n hoitajaa mietin, mutta epäilen, että 2-v viihtyis paremmin sisarustensa kanssa kuin ventovieraan ihmisen (kuopus on hyvin ujo oman perheen ulkopuolella)

ap

P.s. Asia on jo tarkaistu niin,että jätetään lapset keskenään. Esikoiselle tämä oli ihan ok, oli heti että "miksei muka pärjättäs" ja 11-v oli innoissaan, kun lupasin hänen valvoa isosiskonsa kanssa tavallista myöhemään, käydään vuokraamassa heille joku leffa. Sovittiin miehen kanssa, että lähdetään ihan heti keikan loputtua kotiin ja esikoisen kans sovittiin, että laittavat tosi herkästi viestiä, jos jotain tulee. Tuohon matkaan ei kyllä juuri varttia kauempaa mene, kun 24/25km on valtatietä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi