Minkä ikäiset lapset teillä ei vie ruoka-astioitaan koneeseen itse?
Kommentit (25)
Tiskipöydälle vievät astiansa josta mä sitten laitan ne koneeseen. Mä en tykkää että ne laittaa niitä koneeseen, haluun tehdä sen itse. Koneen tyhjennys on sitten niiden heiniä.
Haluan täyttää tiskikoneen aina kerralla täyteen, täydellisellä tavalla. Kukaan ei koske minun tiskikoneeseeni.
6-10-vuotiaat lapset jättävät kiltisti astiat pöytään, josta minä keräilen ne omalla systeemilläni pesuun.
kun he olivat 5v ja 7v ja aikamoinen poru tästä äitipuolen orjuuttamisprojektista nousi.
Heidän äitinsäkin oli aivan kauhuissaan meidän uudesta lasta alistavasta säännöstä.
jotta tulee kaikki sellaiseen loogiseen järjestykseen, että on helppo tyhjentää. Ja lähes aina jää lautaselle jotain syömättä, niin mielummin itse laitan ne pienehköön bioastiaan kuin että puolet ruuista on lattialla. Lapsista vanhis siis 6. Meillä ei viedä edes tiskipöydälle, musta on helpompi nostaa ne suoraan pöydästä koneeseen kuin että ne on kaikenlaisissa pinoissa tiskipöydällä (kun 6 lautasta ei ihan vieräkkäinkään mahdu), mutta jos ruokapöytä ei olisi ihan tiskikoneen vieressä olisi eri juttu. Ja kun koulu alkaa 6 vllä, sitten saa opetella itse laittamaan. Mielellään kaikki kyllä tyhjentää konetta ja ja mies kyllä periaatteessa hoitaa omansa.
ja pestään aina pikapesulla, joka on runsas puoli tuntia. Normaali pesu on niin älyttömän pitkä, että siinä vasta energiaa tuhlaantuu! Kun huuhtaisee astiat ja laittaa koneen kannen kiinni, niin koko satsin voi pestä sitten päivän lopuksi, eikä astiat ehdi kuivua.