Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset teillä ei vie ruoka-astioitaan koneeseen itse?

Vierailija
17.07.2009 |

Ja jos yli 5v lapset ei vie itse, niin miksei?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYHJENTÄÄ tiskikoneen! Ja on aika hyvä siinä. Osaa viedä kaikki haarukat, lusikat ja syömäveitset paikoilleen (terävät otan aina itse ensin pois, ettei käy vahinkoa). Lisäksi ojentelee kaikki mukit ja lautaset minulle. Kattilat yms otan itse pois.

Oikein suuttuu jos ei saa auttaa.

Olisi myös laittamassa astioita itse koneeseen, mutta ei vielä osaa. Mutta uskon, että kyllä varmasti osaa siihen mennessä kun täyttää 5v!

Eli meillä jo 2v4kk tuo astiansa itse koneeseen, ojentaa ne minulle (ja haluaisi ojentaa muidenkin astiat, mutta ei vielä anneta).

Vierailija
2/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama. tyttö nyt 2v7kk ja on viime vuoden lopusta auttanut astiksen tyhjentämisessä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaiset pannaan sinne kun puhtaat on käytetty. Miksi nostella niitä välillä kaappiin?

Vierailija
4/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskialtaassako? yöök.

Vierailija
5/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on sen verran paljon kaikenlaisia astioita, että eivät ne kyllä astianpesukoneeseen kaikki edes kerrallaan mahdu. Miksi nostellaan kaappiin? No tottakai, Pentikit on omalla hyllyllä, Arabiat Teemat omalla, Muumit omalla, Liukko-Sundsrömit omalla, Royal Doultonit omalla...

Ei kai nyt kellään ole niin vähään astioita, että ne mahtuvat kaikki koneessa asumaan?

Vierailija
6/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei vielä vie. Molemmat ovat kovia tyhjentämään äidin/isän kanssa konetta.

Vierailija
7/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisi varmaan, mutten anna, kun alkaisi takuulla samalla tyhjentämään sitä muista likaisista astioista.

Vierailija
8/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta panen koneen päälle. Toki harvemmin käytettävät astiat ovat kaapeissaan, mutta normaalipäivänä käytetään suunnilleen ne samat joka päivä, joten ne eivät useinkaan käytännössä ehdi kaappiin.

Eihän likaisia pyykkejäkään laiteta yleensä suoraan pyykkikoneeseen vaan odottavat pyykkikorissa kunnes niitä on täysi koneellinen?

Vierailija
9/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän likaisia pyykkejäkään laiteta yleensä suoraan pyykkikoneeseen vaan odottavat pyykkikorissa kunnes niitä on täysi koneellinen?

Vierailija
10/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias ei vie koneeseen, vie tiskipöydälle. Näin tekee myös 3 v kuopus.

Syy on se, että halutaan itse täyttää kone ja katsoa ettei sinne kulkeudu suunnilleen puolyta lautasellista tähteitä jne. Eli lapset on ohjeistettu nostamaan tiskipöydälle astiansa. Meillä pyöritetään astianpesukone yösähköllä ja se pitää pakata aika hyvin jotta kaikki mahtuu. 1- ja 2-luokkalaisten hommiin kuuluu tyhjentää astianpesukone kun tulevat iltapäiväkerhosta kotiin hiukan ennen meitä ja tarmokkaasti homman ovat hoitaneetkin.

Vierailija
11/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, että ne huuhdellaan ensin ennenkuin menee koneeseen.

ps. kyllä mä joskus laitan pyykkiä myös koneeseen odottaan pesua (lajittelua)

Vierailija
12/25 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelee välillä myös nimeä isä ei vie.

Joskus tyhjentää ja usko pois, kuullaan siitä seuraavallakin viikolla.

Olen joskus maininnut kenen astiat vielä pöydällä on ja sitten tajuaa.

Loistava oli nyt tapahtui, sanoi ettei erottunut kun astiat ja pöytäliina oli samanvärinen.

Vierailija
13/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai mieheni laittaa ne sitten tiskikoneeseen. Lapset eivät vielä osaa täyttää konetta oikeaoppisesti. Lisäksi lautasilla on usein ruuantähteitä yms.

Vierailija
14/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhtelevat lautaset. Kun pienempi oli "pienempi" isompi huuhteli lautasen ennen tiskikonetta. Meillä on myös iltaisin mies jota isiksi kutsutaan ns joka ei vie aina tiskejä jonka tiskien viennistä rohmuamme 1e astia palkka koska ainoa jolla on meistä varaa maksaa! Pienet lapset 1v4kk ja 2kk eivät tähän vielä osallistu. Kasvatan koiria, kissoja joten aika ei välillä sitten riitä kaikkien neuvomiseen mutta esikoinen on hyvin ripeä ja fiksu veljensä neuvomiseen ja nuhtelipa tuo veljensä kun ei lautasta puhtaaksi syönyt!

Vierailija
15/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, että ne huuhdellaan ensin ennenkuin menee koneeseen. ps. kyllä mä joskus laitan pyykkiä myös koneeseen odottaan pesua (lajittelua)

Eikä niitä tarvitse huuhtoa, ihan turha veden kulutusta. Suurimmat töhnät kaapaistaan roskikseen.

Vierailija
16/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, että ne huuhdellaan ensin ennenkuin menee koneeseen. ps. kyllä mä joskus laitan pyykkiä myös koneeseen odottaan pesua (lajittelua)

Eikä niitä tarvitse huuhtoa, ihan turha veden kulutusta. Suurimmat töhnät kaapaistaan roskikseen.

ihmiset ei huuhtele astioitaan jäljestään.

Meillä kone pyörii sen verran harvoin että todellakin huuhdellaan, samalla huuhtelen sen 15 veen kun nuorempienkin (usein ne likoo hetken altaassa) ja vedenkulutus meillä on jopa suositeltavaa...

Vierailija
17/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei huuhtele astioitaan jäljestään. Meillä kone pyörii sen verran harvoin että todellakin huuhdellaan, samalla huuhtelen sen 15 veen kun nuorempienkin (usein ne likoo hetken altaassa) ja vedenkulutus meillä on jopa suositeltavaa...

Vierailija
18/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teil on paska kone jos ei pese puhtaaksi.

(eikä kokeilla)

Vierailija
19/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä kyllä toi 3kk vanhakaan :D)

Aikuiset täyttävät tiskikoneen, koska kone on aika kehno ja se pitää täyttää oikein, että ihan kaikki puurot ei jää lautasiin pesun jälkeenkin... (Hitto ku saisi uuden...) Ja todellakin huuhtelen astiat ennenkoneeseen laittoa - siis ellei koira ole niitä esipessyt :D

Vierailija
20/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelee välillä myös nimeä isä ei vie. Joskus tyhjentää ja usko pois, kuullaan siitä seuraavallakin viikolla. Olen joskus maininnut kenen astiat vielä pöydällä on ja sitten tajuaa. Loistava oli nyt tapahtui, sanoi ettei erottunut kun astiat ja pöytäliina oli samanvärinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi