Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lopettakaa pelonlietsonta!!

Vierailija
17.07.2009 |

ihan oikeasti jatkuvasti uusia aloituksia ja kauhukuvia. ymmärrättekö että on oikeasti ihmisiä jotka pelkäävät median ja tälläisten palstojen vuoksi todella paljon, niin että yöunensa menettävät. varsinkin raskaana olevat joilla muutenkin mielialat heittelee ja on huoli pienestä. eräs ystäväni esim odottaa ensimmäistä ja pelkää todella paljon. itse pelkään mutta järkevämmässä mittakaavassa, mutta tiedän mitä on pelätä kuolemaa, itse synnytyksenjälkeisen masennuksen koin kamalana kuoleman pelkona.

kyllä tähän tautiin sairastuu moni ja kyllä siihen voi kuolla. mutta uskon että nämä samat ihmiset olisivat voineet kuolla myös tavalliseen influenssaan ja siitähän me ei päästä, se on joka talvinen riesa. tästä vain on tehnty niin pelottava kun joka kuolema ja suunnilleen jokainen uusi sairastuminen uutisoidaan. ei tavallista influenssaa uutisoida näin joten sitä me emme pelkää. minä olen raskaana ja mulla on astma, tiedän kuuluvani riskiryhmään. viime talvena kyllä selvisin hyvin influenssasta ihan kotona. raskaana en tosin silloin ollut.

lääkärit syyttävät mediaa tästä että tautia näin pelätään eivätkä näe syytä näin suureen hysteriaan. eli peskää käsiä hyvät ihmiset, pitäkää huolta itsestänne ja syökää maitohappobakteereja joilloin vastustuskykynne pysyy kunnossa. eläkää ja nauttikaa elämästä. mutta fiksusti, ehkei kannata matkustaa alueille joissa tautia on paljon, ehkä on ihan hyvä kantaa käsidesiä laukussa, mutta älkää antautuko täysin pelon valtaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla