Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hidas tahti jos häät vasta 4v seurustelun aloittamisesta?

Vierailija
16.07.2009 |

Meille on parikin ihmistä sanonut, että no jo oli aikakin, kun on kerrottu että mennän naimisiin. Seurustelua takana tässä vaiheessa 4vuotta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos todella rakastaa toista ja tietää haluavansa olla toisen kanssa lopun ikäänsä. Mutta kukin tyylillään. Mä seurustelisin max kaksi vuotta (itse asiassa seurustelimme 1,5 v ennen häitämme).

Vierailija
2/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hidas tahti. Mielestäni on täysin hullua hypätä suin päin avioliittoon lähes tuntemattoman kanssa. Jossaki vuodessa tai kahdessa tuskin kukaan oppii toista kunnolla tuntemaan, jos osa ajasta ollaan vaikka asuttukin erillään. Itse olin reilut 6 vuotta. Tokihan ne, jotka pika-avioliiton ovat solmineet näin voivat uskoa, mutta luulisin, että jokainen joka on pitempään ennen avioliittoa yhdssä seurustellut, tietäää paremmin. En tarkoita, että välttämättä tarvii mitään kamalaa tulla esille, mutta kyllähän se on toinen ihminen hyvä tuntea ennen naimisiin menemistä. Monet ystäväni ovat olleet pitempäänkin kuin tuon 6 vuotta elikkä 4 vuotta ei yhtään liian hidas tahti, jos minulta kysytään.

Toisaalta ei tuo naimisiin meneminen nyt niin kamalaa nopeaakaan ole, mutta jos lapsia alkaa tulla noin vuoden tai kahden seurustelun jälkeen, tilanne onkin sitten kyllä aivan toinen. Ei muuta voi kun toivoa että puolisoon tutustuminen menee siinä lapsen kasvatuksen sivussa näissä tapauksissa!:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v on hidas tahti ja 2v tai alle nopea.

Vierailija
4/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaampia :) Ensi kesänä häät ja silloin ollaan oltu yhdessä 6v.

Vierailija
5/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tuo on ihan normiaika, koska sitä aikaa on rajattomasti tutustua toiseen, pelätä sitoutumista jne. Kun ikää alkaa olla 30 ja risat, ihmiset tuppaa tekemään perheenperustamispäätökset nopeammin. Toisaalta kolmekymppiset tuntevat jo itsensä paremmin ja tietävät, mitä toiselta haluavat, joten tutustumisaikaa ei tarvitakaan niin paljon.

Itse kuulun noihin reilu parikymppisenä naineisiin, menimme naimisiin kolme vuoden seurustelun jälkeen. Minusta oli se oli meille juuri sopiva aika. Tunsimme toisemme jo todella hyvin, ja olimme varmoja, että toinen on sopiva puoliso itselle. Toisaalta monet ystävämme ovat menneet päälle kolmekymppisenä nopeasti kihloihin, naimisiin ja perustaneet perheen. Ihan onnellisilta vaikuttavat hekin.

Vierailija
6/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan sitä hitaana pitänyt paitsi ehkä minä itse

Vierailija
7/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin yli 6v seurusteltu, mun mielestä se oli ihan sopiva aika. Mutta riippuu iästä tosiaankin. Nuorena se jotenkin yleensä vaatii pidemmän ajan että on varma asioista, hyvä niin.

Vierailija
8/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan alle 4 vuotta kun menimme naimisiin. Ei kukaan tahtia ihmetellyt. Minä hiukan alle 30v. ja mies hiukan alle 40v.

Vierailija
9/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että nuorena vaatii enemmän aikaa, mutta voi myös olla että vanhempana hätiköi ja syöksyy suin päin suhteeseen juuri sen takia, että kun on kiire perheenperustamiseen yms. Toki tämäkin voi onnistua, jos on hyvä tuuri!

Vierailija
10/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän vakauttaa elämää, kerätä rahaa ym. ja olihan siinä kaikenlaista muutakin, ulkomaantöitä, opiskelua jne. Mun mielestä 4 vuotta on ihan normaali seurusteluaika, ainakin jos ihan alle 30-vuotiaita ollaan tai lähempänä kahtakymppiä.

Vierailija
11/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisen tärkein pyrkimys mennä naimisiin? Hä? Itse olen naimisissa juu, mutta en ole tahtia ajatellutkaan. Vuosi seurustelua, kymmenen avoliitossa, ja nyt ollaan oltu pari vuotta naimisissa. Mitä sitä erittelemään, enemmän ollaan laskettu sitä, kuinka kauan ollaan oltu YHDESSÄ.

Vierailija
12/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistä eloa eikä vieläkään olla edes mietitty naimisiinmenoa. Kyllä me yhdessä pysytään ilman sormustakin.

-M.-

Vierailija
13/13 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten karattiin naimisiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän