Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä rv:lta alkaen et enää lentäisi (normaaliraskaus)?

Vierailija
16.07.2009 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan lento 2,5 tuntia. Ei ongelmia, mutta oli olo aika tukala kun vatsa oli iso eikä istuminenkaan ollut helppoa.

Virallisten sääntöjen mukaan voi lentää 36 saakka ja 38 pohjoismaissa lääkärintodistuksella.

Itse mietin tarkasti matkan tarkoitusta. Rv 30 lensin veljen lapsen ristiäisiin. Työ- ja tavalliset lomamatkat olisin perunut tuossa vaiheessa.

Vierailija
2/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi lähtenyt enää juuri myöhemmillä viikoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikat kiinni, niin rv. 36 loppuun asti voisin lentää. Suositus onkin, että tuon jälkeen ei enää lennä.

Vierailija
4/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lentäisi yli rv. 30.

Vierailija
5/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemuksistani johtuen. En haluais viettää (mahdollisesti) 3-6kk ulkomailla kun keskostani hoidetaan keskolassa.

Vierailija
6/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuun saakka. Ekan kanssa lensin raskausviikolla 39 Tukholmasta Helsinkiin ja Kolmosen kanssa lensin samoilla viikoilla Ouluun ja takaisin. Pidemmällä matkalla kannattaa olla oma lääkäri varulta mukana koneessa ;) (Sekin minulla on ollut aina). Pidempiä matkoja olen itse lentänyt noin rv 32 saakka, en siksi että olisin pelännyt raskaana lentämistä vaan siksi ettei ole ollut tarvetta lennellä sen jälkeen ja pikemminkin jos jotain olen pelännyt niin eksoottisempien lomakohteiden terveydenhuollon tasoa ja mahdollisia tartuntatauteja.

Turvallisempaa se lentäminen on kuin samanmittaisen matkan kulkeminen autolla tai junalla. Syy, miksi lentoyhtiöt eivät halua raskaanaolevia koneeseen on pelko ennenaikaisesta synnytyksestä koneessa ja mahdollisen ylimääräisen laskeutumisen aiheuttamista kuluista. Ennenaikaisesta synnytyksestä minulla ei onneksi ole ollut pelkoa, minkäänlaisia supistuksia ei ole koskaan ollut ennen synnytystä joka kaikilla kolmella on jouduttu käynnistämään ja lapsia on häädetty päivätolkulla ennen kuin ovat suostuneet syntymään.

Periaatteessahan lentoyhtiöt vaativat todistuksia ja tiettyjen viikkojen jälkeen ei enää saisi lentää. Ei minulta ole kuitenkaan koskaan mitään todistuksia kyselty, vaikka maha pystyssä olen kulkenut, normaalipainoinen olen ja hyvin näkee että olen ollut raskaana. Ehkä olisivat kysyneet jos olisin pidempää matkaa ollut lentämässä.

Vierailija
7/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikissa raskauksissani joutunutkin olemaan suunnilleen vuodelevossa tuosta alkaen, ei ole vain jaksanut liikkua kun se on sattunut niin paljon.

Finnairin sivuilta juuri viime viikolla katsoin, että rv 38 loppuun saakka sai kotimaassa lentää. Hymyilytti, mun kakkonen olisi sitten 38+3 saattanut syntyä lentokoneeseen. Aika hurjaa mun mielestä enää sitten lennellä, ellei ole pakko.

Vierailija
8/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeisena paivana itseasiassa (sattumalta!) jonka lentoyhtio salli! Oli lyhyt lento ja ensimmainen raskaus, niin etta en aollut huolissanni siita etta koneeseen syntisi. Myos maa mihin matkustin oli tuttu (miehen kotimaa, ja maa jossa myos mina olen asunut ja jonka kielta puhun sujuvasti), niin ettei olisi ollut kamalaa vaikka olisinkin joutunut siella synnytykseen. Siis ei tosiaan kivaa, mutta ei kamalaakaan! ;-)

Vierailija
9/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheista!

Vierailija
10/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just Espanjasta tulleena rv 34

Vierailija
11/11 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on siitäkin kiinni miten he katsovat asian, päästävätkö sinua koneeseen enää vaiko eivät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi