Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tullista kysymys

Vierailija
16.07.2009 |

Miten se käytännössä menee, jos käyn itse pakettini hakemassa Tullipostissa?Kauanko siellä menee aikaa ja mitä siellä tehdään?Käydään vain hakemassa paketti vai?

Joo on tyhmä kysymys, mutta näin aamulla ei aivot vielä oikein toimi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tilasin laatikollisen cars autoja, jotka meni tullipostiin. Niistä jouduin maksamaan vaan pelkät alvit. Siellä kyllä kysyivät että mitä paketti sisältää ja kysyivät saavatko katsoa.. nopeesti ne siihen vaan vilkaisi ja sanoi et ok ja sain lähtee. Kaipa tuo laatikko niitä kiinnosti kun sisälsi metallia...

Vierailija
22/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähettää sen vastaanottajalle saapumisilmoituksen mukana, ihan normaali käytäntö. Nämä vaihtelee myös paikkakunnittain. Minä haen pakettini ihan tullista, sieltä tulee aina laskut ja pakkalistat (jos ne vaan on mukana) ja paketit avataan virkailijan silmien alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin on monesti yksi ainut virkailija tullissa, varsinkin kolmen jälkeen. Hän ottaa jonon ohi yritysasiakkaat ja tavalliset sitten aina välissä kun ehtii. Aikaa saa varata tunnin ainakin.

Tullia ei peritä, jos sen arvo jää alle 10 euron. (esim minun tilaamillani hopeilla arvonlisävero on 2,5% ja aika paljon saa tilata hopealankaa ja levyä harrastekäyttöön ennen kuin se ylittyy). Arvonlisäverossa sama homma, eli jos paketin arvo postikuluineen on pieni, se ei ede mene tulliin, muttä käytännössä melkeen aina joutuu sen arvonlisäveron maksamaan.

Vierailija
24/24 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Oulun tullissa kävi sirullinen pankkikortti. Jos ostoston yhteisumma on alla 150 euroa, ei tullia tarvitse maksaa. Aikaa asian hoitamiseen meni noin 5 min kaikkiaan. Ja pakettia ei tarvitse avata tullivirkailijan edessä. Hän kysyi tosin, että haluanko tarkistaa tavaran, jos on jotain valittamista ja kun paketti oli niin helppo avata, kurkkasin, että kaikki on ok.

Todella ystävällinen virkailija ja palvelu muutenkin loistavaa, vaikka tulli oli menossa kiinni 15 min kuluttua.