Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO JÄRKEÄ?! Laina ja asunnonosto

Vierailija
16.07.2009 |

uskaltaako lähteä: omaa rahaa 50-60 tuhatta, vanhemmat lainaa 120 tuhatta ja pankista sitten loput. Toiveena 260 tuhatta maksava asunto pk-seudulla. Nettotulot nyt noin 2300/kk

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus itsellä 90t yksinhuoltajana lainaa ja sen verran voi minusta ottaa, jos on jonkin verran omaa omaisuuttakin. Onko sulla minkä verran omaa omaisuutta? Jos ei ole, niin suosittelen säästämään - eilisistä uutisista huolimatta uskon, että asuntojen hinnat tulevat vaan laskemaan, joten kiire ostamiselle ei varmasti ole.

Vierailija
22/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit voi minusta elää niin maan sillä tapaa kuin itse haluaa - jos joutuu asumaan veneen alla, niin sehän ei sit haittaa muuta kuin itseä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinelävä voi ottaa lainaa noilla tiedoilla?

Vierailija
24/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tiedoilla? Paljonko nettotulot? Onko autoa?

Vierailija
25/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka teillä on maksusuunnitelma ja asianmukaiset paperin vanhemmiltanne otetusta lainasta, vanhempien varallisuus kestää sen, että joinain vuosina ette lyhennäkään lainaa niin ei tuossa minusta ole teille mitään ongelmaa. TEillä on oikeasti siis vain 80 000 euron pankkilaina ja jos otatte sen vaikka 15 vuodeksi niin siinäkin jää vielä varaa pidentää maksuaikaa jos tiukkoja vuosia tulee. Ja teidän tulojenhan pitäisi tuosta kaikella todennäköisyydellä pikemminkin nousta, kun toinenkin teistä menee töihin.

Mun mielestä teillä on erittäin turvallinen tilanne, vaikka ostaisitte sen 260 euron talon. Lisäksi on vielä niinkin, että EI näinen asuntojen ja talojen hinnat NIIN paljon putoa, että ette saisi noita molempia velkoja maksetuksi asunnon myymällä. ELi jos tosi tiukkaa tulee niin sitten vain kämppä lihoiksi, velat maksetuksi ja vuokralle. TOdennäköisesti siinä tilanteessa jotain jää vielä käteenkin, kun olette ehtineet velkoja jo alkuun maksaakin - säästämistähän se asuntolainan maksukin tavallaan on.

Vierailija
26/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki puhuu alkuperäiselle TEILLÄ. Minä ainakin käsitän että alkuperäinen on YKSI henkilö, joka aikoo tuon lainan YKSIN ottaa (eikä siis tulot tule varmaan jatkossa tuplaantumaan).

Olenko minä ymmärtänyt asian väärin vai nämä muut?

Muuttuuko muiden vastaajien mielipide, jos alkuperäinen on yksinäinen ihminen ja ottamassa 200t lainaa YKSIN?

Vierailija
27/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitähän ei kannata ylipäänsä sanoa, jos toisen ihmisen tuloja ei olisi mahdollista saada rinnalle joskus. Mutta kun kysyt niin, ei, mun nähdäkseni se ei oikeastaan muuta asiaa vaikka lkuperäinen olisi yksinäinenkin ihminen. Hänen vanhemmillaan on SILTI varaa antaa hänelle lyhennyksettömiä vuosia ja pankkilainaankin niitä todennäköisesti saa SILTI... Se mikä tästä tekee turvallisen järjestelyn on just toi, että laina on jaettu kahtia ja yli puolessa siitä on erittäin edulliset ja järjesteltävissä olevan ehdot!

Miksi kaikki puhuu alkuperäiselle TEILLÄ. Minä ainakin käsitän että alkuperäinen on YKSI henkilö, joka aikoo tuon lainan YKSIN ottaa (eikä siis tulot tule varmaan jatkossa tuplaantumaan).

Olenko minä ymmärtänyt asian väärin vai nämä muut?

Muuttuuko muiden vastaajien mielipide, jos alkuperäinen on yksinäinen ihminen ja ottamassa 200t lainaa YKSIN?

Vierailija
28/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nettotulot 1800 €/kk ja lainaa 109 000 €. Vaihdoin asuntoa vähän aikaa sitten ja hinta oli 135 000 € eli omaa rahaa oli 26 000 €. Tämä on kyllä ihan maksimi mitä voin maksaa.

Vierailija
29/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tulevaisuudesta koskaan voi tietää, mutta tällä hetkellä siis yksin elelen. Ja ei siis huollettavia. Eli muita maksajia ei tuohon lainaan ole luvassa ainakaan näillä näkymin.

Ihmettelen pankin avokätisyyttä, toisaalta tahtoisin unelmien kodin :)

-ap

Vierailija
30/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä se, että haittaako jos vanhempien lainaa maksetaan radikaalisti hitaammin pois. Vaikka ei maksaisi korkojakaan, niin noilla nettotuloilla ei sitä ihan hirveästi lyhennetä.

Jos ajattelee, että teillä olisi 100000 euroa pankista, niin 20 vuoden laina-ajalla kannattaa varautua noin 600-700 euron lyhennyksiin. Ihan nimellisellä korollakin teidän pitäisi lyhentää samassa ajassa sitä vanhempien lainaa 500-600 eurolla, että olisi siitä vapaita samassa ajassa.

Asunto lienee asunto-osake, joten sitten asumiskuluihin vastike päälle, heitän lonkalta 200 euroa. Sitten tuossa ajassa kannattaa varautua maksamaan ehkä vielä 50000 taloyhtiön ja asunnon remontteja. Jos on vanha taloyhtiö ja sunnossakin remontoitavaa, niin tuo on radikaalisti alakanttiin, jos asunto on uusi ja taloyhtiö just valmistunut, niin tuolla ehkä pärjää.

Teiltä pitäisi seuraavan 20 vuoden ajan löytyä joka kuukausi asumiskuluihin 1500 euroa asumiseen + mahdolliset remonttikulut ja yhtiölainat.

Jos elää hyvin nuukasti ja jos tuossa vanhempien lainassa pystyy joustamaan, niin tuolla ehkä pärjää. Varsinkin jos on skenaario, että ei remontoi ja taloyhtiö on uusi.

Vierailija
31/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otetaanpa nyt vielä kerran.

Eli jos olet vastuussa vain itsestäsi, niin toki kulut on vähän pienemmät ja voit ottaa suurempia riskejä. Itse laskisin tilanteessasi varmaan niin, että koko asumiskulut voisi hyvin olla 1000e kuussa. Jos ajatellaan, että yhtiövastike olis vaikka 300, niin se tekis sitten 700e kuussa lyhennykseen. Jos otat vanhemmiltasi lainaa vaikka sen 80t 0% korolla ja 25 vuoden laina-ajalla, niin siitä tulisi noin 260 e kuussa. Näin ollen muuta lainaa voisi olla siis 440e kuussa. Jos lasketaan 5% korolla (mitä toki korot ei nyt ole, mut pitkällä jänteellä taas varmaan joskus on), niin se tekis sit lainaa vielä 75 t päälle.

Jos tuolla 60t omaa rahaa ja 80t vanhemmilta + 75 t pankilta lainaa ei saa kivaa asuntoa yhdelle ihmiselle, niin sit on kyllä jotain hämärää jo.

215t saa jo monta kivaa asuntoa pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
32/33 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin yksinhuoltaja ei voi ottaa 200.000 euroa lainaa? Varsinkin, kun omaisuuttakin on ihan kivasti?

Minä olen yksinhuoltaja ja lainaa on 180.000 euroa. Tulot kuukaudessa 4500,00 euroa, josta jää käteen reilut kolme tonnia. Ja kaiken lisäksi olen pankille hyvä asiakas. ;)

Vierailija
33/33 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut etsivien lainaa? Oletko minkäänlaista taloudellista sotku tai oletteko
Tarvitsemme varoja käynnistää oman yrityksen? Tarvitsetko lainaa ratkaista teidän
velka tai maksaa pois laskujaan tai aloittaa mukava liike? Onko sinulla matala
luotto-pisteet ja olet löytää se
hyvin vaikea saada pääomalainan paikallisten pankkien / muut rahoituslaitokset
kodeissa? Tarvitsetko lainaa tai rahoitusta jostain syystä, kuten:
* Ajoneuvon lainat
* Real Estate Lainat
* Vakauttamislainat
* Henkilökohtaiset lainat,
* Business lainat
* Muut lainat
Ota minut nyt kautta marvin.kell@aol.com seuraavat tiedot
Lainamäärä tarvitaan: