Oliko kohtuutonta odottaa (mies & kotityöt)?
Minulla on kesäloma, yrittäjämieheni ei sellaista pidä. Olin viikon lasten kanssa mummolassa, sitä ennen siivosin koko talon, pesin pyykit ja astiat. Kun tulin kotiin, viikko aiemmin pesemäni pyykit olivat edelleen narulla ja osa niistä lennellyt pitkin pihoja, kun oli tuullut. Pesemäni astiat olivat edelleen tiskikoneessa. Muuten kämppä ei ollut sotkuinen, mutta oliko todellakin kohtuutonta odottaa, että mies olisi edes tyhjentänyt astianpesukoneen tai hakenut ne pyykit, edes ne maahan lennelleet, pois?
Miehellä oli kuulemma ollut oikein rentouttava viikko, oli lukenut sohvalla lehtiä ja syönyt mikroruokaa.
Kommentit (24)
että osataan pyytämättäkin hoitaa YHTEISTÄ kotia?
"moni mies ymmärtää kuitenkin puhetta, vaikka ajatuksia lähestään kaikki eivät luekaan"
Kaikestako pitäisi muka aina sopia ja joka asia erikseen pyytää? Kai niillä miehilläkin jotain siellä päässä kuitenkin liikkuu?
Eihän ne miehet edes näe, mitä tiskeille ja pyykeille, pölyille jne. tapahtuu.
Meillä minä hoidan pääosin esim. pyykkihuollon, mutta tarkoituksella pyydän miehen hoitamaan joskus esim. narulle viemisen ja edelleen kaappeihin laiton, jotta huomaa että tuollaiseenkin "pikkuhommaan" saattaa mennä yllättävän paljon aikaa.
Ihmettelen aina miksi naiselle pitäisi olla niin itsestäänselvyys tehdä kotitöitä ja huomaamalla huomata kaikki ja miehen "ei tarvitse huomata" ellei nainen erikseen sano./i]
Voisin olla aika ihmeissäni jos olisin ollut viikon kotona ja mies palaisi lasten kanssa reissusta jos mies alkaisi valittaa että miksi en ole tehnyt loppuun hänen aloittamaansa virustarkastusta kakkostietokoneelle. Eli lopuksi pitäis painaa se ok. Pitäisihän sitä huomata että kone hurisee kun on päällä.
Enkä laiskuuttani olisi edes huomannut laittaa varmuuskopiointia menemään. Ainahan se tehdään kuukauden ekalla viikolla. Ja trimmerin akkukin olisi saanut rauhassa olla latauksessa koko viikon kun en olisi sitä huomannut irrottaa.
Meillä ainakin on paljon kotitöitä jotka toinen hoitaa lähes poikkeuksetta. Toki voi pyytää toista tekemään sen "oman hommansa", mutta enpä minä ainakaan pyytämättä käy miehen töiden kimpuun. Kummallekin riittää kotihommia ihan mukavasti. Ei tarvitse pelätä toisen pääsevän vähemmällä.
Olen melko varma että mieheni ei niitä pyykkejä olisi huomannut. En usko että hänelle olisi tullut mieleen tarkistaa että sattuuko pyykkinarulla roikkumaan jotain. Varmasti olisi pyykit hakenut ihan mielellään jos olisin pyytänyt. Tiskikonekin olisi ehkä jäänyt koskemattomaksi. Mies olisi helposti pystynyt elämään viikon hyvin vähillä tiskeillä. Samaa kahvikuppiahan voi käyttää viikon ja einesruoat mikrossa eivät likaa mitään muuta kun haarukan.
Kohtuutonta on, että joudut edes miettimään tuollaista kysymystä! Mikä siinä on, että miehiä muka koskevat eri säännöt kuin naisia? Mikä???????
Mutta naisten vika kai se tämäkin sitten on, äitihän ne miehetkin tuollaiseksi kai opetti...