mieheni tietää (on kuullut muualta), että olen pettänyt häntä, mutta ei ota asiaa puheeksi?
Elikä tarina on nyt tämä: petin miestäni 5-vuotta sitten. Päätin, että en kerro hänelle tarkkoja yksityiskohtia tekemisestäni ellei mies niitä itse halua sitten tietää.
Pyysin anteeksi, että vietin aikaani liikaa vieraan miehen kanssa ja kauin virheitäni. Mies antoi anteeksi, mutta sen enempää ei siasta kysellyt..koskaan. Aina joskus otin tuon uudestaan aiheeksi ja puhuin avoimesti siitä kuinka ihmiset tekee virheitä ja myös minä...ehkä salaa toivoin, että hän olisi suoraan kysynyt olenko pettänyt häntä. Mies ei kuitenkaan ikinä kysynyt joten päättelin, että hän ei halua tarkkoja yksityiskohtia tietääkään.
Nyt kuitenkin 5-vuoden jälkeen sain kuulla, että mieheni oli puhunut hyvälle ystävälleen, että tietää minun pettäneen häntä (siis että olen harrastanut seksiä) mutta ei aijo koskaan minulle paljastaa, että tietää niin tapahtuneen. Koska meillä menee hyvin ja hän on onnellinen!
Johan on soppa keitetty...miten tämä pitäisi nyt purkaa? Jos mieheni kerta tietää, niin tottakai haluan puhua hänen kanssaan asiasta. Mutta valitettavasti en voi paljastaa tuota lähdettäni (hänen ystäväänsä) sillä se saattaisi taas aiheuttaa heidän välillensä ongelmia.
Tässä tuli todistettua se mitä minä olen aina uskonutkin, pettäjä jää aina kiinni :) hyvä niin. Salaa olen tätä varmaan toivonutkin, sillä olo on aivan loistava kun ei taritse enää miettiä, että kerronko ikinä? Kerronko ennen häitä? Kerronko ennen kuolemaa?
Mutta siis... otanko tämän puheeksi mieheni kanssa? Ja miten, niin että asian paljastanut ystävä ei joudu tästä ongelmiin.
Kommentit (12)
mutta jotenkin nyt tuntuu olo käsittämättömän hyvältä kun tietää miehen tietäväb. Tuntuu, että jos puhuisin tästä hänen kanssaan, niin kaikki taakka harteiltani olisi täysin poissa.
Ehkä itsekästä kyllä :( huoh
AP
Taakka olisi poissa sinun harteiltasi.
Eikö riitä että petit miestäsi? Pitäisikö nyt sinun vielä saada parantaa oloasi miehen kustannuksella?
Olet antanut miehellesi useita mahdollisuuksia puhua asiasta ja hän ei halua.
Anna olla ja kärsi itse.
Jos ajattelet miestäsi niin et ota asiaa puheeksi. Hän ottaa kyllä aikanaan jos haluaa. Sinä olet virheesi tehnyt, kanna teoistasi vastuu äläkä sysää pahaa oloasi miehesi niskaan, hän ei ole sitä ansainnut.
mutta eikös ole sitten jotenkin tekopyhää olla vain puhumatta asiasta jonka molemmat kuitenkin tietää???
Aikaisemmin ajattelin nimenomaan mieheni tunteita, että hän ei ilmaisemmin halua tietää koko pettämistä joten jätin sen vain ja ainoastaan siitä syystä kertomatta. Mutta nyt kun hän tietää ja minä tiedän, että tietää...niin eikös aikuisten ihmisten kuuluisi puhua tästä keskeneään? Varsinkin kun yhdessä ollaan toivottavasti ikuisesti.
AP
Sinä olet pettänyt häntä - hän saa päättää miten haluaa asiaan suhtautua. Vaikka suhtautuminen olisi sinusta vaikka miten tekopyhää niin anna olla. Miehelläsi on oikeus olla kuulematta ketä hänen tyttöystävänsä on pannut, missä, miten ja milloin sekä kuinka kauan sitä kesti.
Hän ei vaan halua tietää.
että varmasti jää yhteen kertaan! Kuka hullu haluaisi sellaisen paskan fiiliksen kanssa elää vielä uudestaan?
Vähän sama kun sanoisi, että jokainen joka on ottanut yliannostuksen kokaiinia, tekee sen varmasti uudestaan.
Ehkä toiset oppii virheistä!
AP
Anna asian olla. Jos itse tarvitset keskusteluapua pahaan oloosi, hanki sitä ammattilaiselta. Älä "oksenna miehesi päälle".
Olet jo kerran toiminut niin, etta et miestasi kunnioittanut ja ajattelit vain itseasi. Nyt on aika ajatella miestasi ja katsoa eteenpain. Unohda koko juttu. Ala vatvo. Ja anna miehellesikin asian suhteen rauha. Ei han halua tietaa mita siella lakanoiden valissa tapahtui. Sinusta ehka olisi jotenkin kiva viela jakaa tamakin tieto ja tuntisit itsesi ehka aivan verrattoman seksikkaaksi ja upeaksi naiseksi.
Anna olla. Jos miehesi on noin upea pida kaverista kiinni alaka mokaa toista kertaa.
ja yksi suhde kesti 1,5v.eikä avopuolisoni tajunnut mitään.En ollut ylpeä,koska kaikki johtui avopuolisostani.Hän ajoi minut siihen koska ei halunnut minua,seksiä,aina vaan halusin minun laihtuvan.
Ei ole totta että ihminen pettää uudelleen,se riippuu ihan ihmisestä.Erosimme avopuolison kanssa,tapasin ihanan miehen,kaikki hyvin enkä koskaan pettäisi miestäni.
On totta että pettämisestä jää paska fiilis vaikka tietääkin mitä tekee!!
tunnusti ettei tajunnut, vai oletat ettei tajunnut?
on totta, että ihminen pettää uudelleen, jos kumppani ei vaihdu. kun ei ole enää entisenlaista respektiä, niin kynnys madaltuu. samalla tavalla kuin kolaroiduista autoista lähtee arvoa pois jos kolarointi tulee tietoon, lähtee petetystä siipasta kunnioitusta pois ja kynnys pettämiseen madaltuu voimakkaasti.
jos petit miestäsi, koska sinulla oli suhteessanne paha olla, ei kai se paha olo siitä laannu, jos lähdet vääntämään puukkoa miehesi lihassa nyt vuosia myöhemmin. Petit mitä petit.
Syy on saattanut olla aikoinaan toinen kuin se, jonka olet nyt mielessäsi ajatellut ja työstänyt (tämänhetkiseksi) oikeaksi syyksi.
Keskittyisit mieluummin tämänhetkisen elämänne tasapainottamiseen.
Miehesi on antanut sinulle anteeksi (joko ymmärtänyt, että elämäntilanteenne silloin oli sellainen, että johti sinut pettämään) tai sitten hän on tyypillinen aviomies, joka mieluummin sulkee silmänsä ja jatkaa entisessä suhteessa (sinun kanssasi) kunnes parempi ratkaisu kannetaan hänen eteensä, vaikkei olekaan onnellinen kanssasi pettämisesi jälkeen.
En usko, ettö olosi paranee puhumisen kautta, jos puhekumppaninasi on miehesi. Jos haluat purkaa tuntojasi, mene terapeutille, hän antaa sinulle oivia neuvoja tulla toimeen itsesi kanssa.
Miehellesi ei toivoisi varmaan kukaan, että sälytät pettämisen lisäksi vielä omat asiaan liittyvät ahdistuksesi niskalleen.
Nythän on niin että miehesi on jollain tavalla sinut asian kanssa. Hän on hyväksynyt että näin on käynyt mutta hän ei halua puhua asiasta. Hän ei halua edes että tiedät että hän tietää. Saattaa olla että kyse on jostain "kun en muka tiedä niin kunniaani ei ole loukattu" jutusta tmv.
Miksi haluaisit sitten jutella miehesi kanssa. No siksi että sinulla on paha olo. Eli haluaisit että oma olosi paranisi - ei että miehesi olo paranee. Haluat oksentaa oman pahan olosi miehen päälle sen varjolla että haluat muka kertoa kaiken ettei vaan jää jotain salaisuuksia. Ei, sinä haluat oksentaa oman pahan olosi miehen päälle koska oletat että sinulle tulee silloin parempi olo. Varmaan tuleekin mutta miehellesi taas tulee pahempi olo.
Miehesi on tehnyt päätöksen asiasta. Hän ei halua olla tietävinään. Pettämisestä on jo mennyt vuosia joten älä revi asiaa enää esille. Miehesi ansaitsee parempaa.