Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Hauskin rukousvastauksesi?

Vierailija
15.07.2009 |

Minä rukoilin uutta pankkikorttia hakiessa, että tunnusnumero olisi helppo muistaa. En ollut uskoa silmiäni kun tunnusluvuksi paljastui 0000.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen loppui siihen, kun rukoilin hänen puolestaan, ettei enää kiusattaisi.

Vierailija
42/79 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää mitä tarvitsemme. Ei ole mitään pilkkaa pyytää apua pikkujuttuihin: Jumala on taivaallinen Isä, ja häntä saa lähestyä myös lapsenmielisesti. Mikään joulupukki Jumala ei kuitenkaan ole, mutta hän antaa meille mitä tarvitsemme.

Miksi sitten maailmassa on kärsimystä ja hätää, siihen ei kukaan tiedä vastausta, emme ole jumalia. En tiedä miksi Jumala sallii pahaa tapahtuvan, mutta lohdullista on kuitenkin se ettei mitään tapahdu ellei Jumala sitä salli, ja kun koetuksia on, Hän antaa meille siihen jotenkin voimaa.

Kyllä minä uskon että kun rukoillen kulkee, elämästä löytyy siunaus. Joskus Jumala voi vastata yllättävällä tavalla.

Kerron esimerkin.

Olin monta vuotta vakavasti sairas, menettänyt elämänhaluni. Rukoilin Jumalalta että saisin sisältöä elämääni, että pääsisin opiskelemaan. Luin haavealani pääsykokeisiin kuin hullu ja rukoilin rukoilemistani että pääsisin sisään. Tuntui kuin elämäni olisi riippunut siitä. Pääsykoe tuli, minä reputin totaalisesti, vaikka valmennuskurssilla olin yksi ryhmän parhaita. Jumalan tahto ei nyt ollut että olisin alkanut opiskelemaan sitä alaa. Olin vihainen ja katkerakin, varsinkin kun yksi tuttu pääsi sisään ja tuli sanomaan että "tää oli niin Jumalan tahto".

Kuitenkin nyt ymmärrän että suhtautumiseni tuohon opiskeluhaaveeseen oli pakkomielteistä, suorituskeskeistä ja sitovaa. Olin rukoillut elämääni SISÄLTÖÄ ja vapautta sairaudestani, johon kuului pakkomielteisyys. Luulin että sisältö tulisi tuosta unelmien koulupaikasta, mutta nyt jälkeenpäin ymmärrän että se olisi vain sitonut minua, ei vapauttanut.

Olin katkera ja surullinen, vaivuin yhä syvemmälle itsesääliini ja synkkyyteeni. Sitten kävi niin että sydämeeni syttyi kaipaus saada lapsi. Olin sairas ja lapsen saaminen tuohon tilanteeseen ulkopuolen silmissä oli silkkaa hulluutta. Tiesin kuitenkin sydämessäni että se oli oikein. Tulin raskaaksi ja odotuksen alusta asti aloin parantua. Olin rukoillut parantumista ja vapautumista vuosia, ja nyt tätä yllättävää kautta (en ollut ikinä halunnut lasta aiemmin) Jumala alkoi eheyttää minua. Lapsen syntymän myötä olen saanut elämääni sen sisällön mitä pyysin. Olen terve ja onnellinen, vapaa ja iloinen.

Olen joutunut mielestäni kärsimään paljon, mutta nyt huomaan ettei Jumala minua missään vaiheessa hylännyt. Jumalan hulluus on ihmistä viisaampi, tutkimattomia ovat Hänen tiensä. Hän ei aina vastaa meille juuri haluamallamme tavalla, mutta Hän tuntee meidät ja rakastaa meitä.

Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, ettemmekö saisi pyytää Häneltä pieniäkin juttuja. Kyllä näitä on minullekin käynyt. Kerran ollessamme lapsina äitimme kanssa autossa etsimme pysäköintipaikkaa täpötäydestä parkista. Äitini rukoili ääneen että saisimme paikan. Me lapset sanoimme että anna Jumala ilmainen paikka, mutta äiti oli että "ei me nyt tuollaista voida pyytää". Samalla auton ikkunaan koputti mies joka kysyi halusimmeko hänen parkkikuittinsa, hänellä oli vielä pitkään jo maksettua pysäköintiaikaa jäljellä. Jumalalla on huumorintajua. ;)

Anteeksi sekava tekstin muotoiluni, olen väsynyt (mutta onnellinen) äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin melkein 10 vuotta rukoilin, ennen kuin toteutui... :)

Vierailija
44/79 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät on paarantuneet rukouksen avulla!

Vierailija
45/79 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilasikin pitsan.

Vierailija
46/79 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rukoilin,että saisin lasten kanssa uuden kodin,jossa ei tartteis pelätä,että ex tulee ikkunasta sisälle..no sain kodin 7:nnestä kerroksesta!Eipä tarvinnu pelätä:)

Vierailija
47/79 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilin vaikka mitä niin yht'äkkiä huoneeni täytti pyhän paavalin ääni: kokeile huomenna uudestaan Jumala ja jesse on kattomassa elokuvaa eikä nyt kuuntele rukouksia.

No en mitään, tämä tapahtui oikeasti, en pysty sitä selittmään millään muulla syyllä, olin yksin kotona ja kuulin äänen.

Vierailija
48/79 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole vastannut itseäni koskeviin rukouksiin koskaan. Kun olen rukoillut toisten puolesta, yleensä rukoukset ovat toteutuneet. Mutta ei koskaan omalla kohdalla)=

Vierailija
49/79 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihankateellinen. Mä yleensä rukoilen jotain maailmanrauhaa ja ihmisille hyvää mieltä... Pitääkin alkaa rukoilee jotain kivaa itelle :)

Vierailija
50/79 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut enää ihan mikään teini, joten osasin jo elämänkokemukseni perusteella "tehdä tarkan tilauksen" Jumalalle, millaisen ihmisen kanssa ehkä tulisin juttuun ja ennenkaikkea hän minun.

Laitoin sitten kirjeenvaihtoilmoituksen kristilliseen lehteen. Vaatimuksiksi en kyllä laittanut niitä pikkujuttuja, mitä olin Jumalalleni kertonut, vaan jotain suurpiirteisempää. Ei mennyt kuin toista kuukautta, kun tuli kirje, joka sai kiinnostukseni heräämään. Olin sillä hetkellä ulkomailla sukuloimassa, mutta halusin ehdottomasti tavata tämän mielenkiintoisen ihmisen mahdollisimman pian.

Kun me sitten tapasimme ja tutustuimme, kävi selvästi ilmi, että kaikki ne pienetkin toivomukset, mitä olin Jumalaltani pyytänyt (sinänsä pienet ja merkityksettömätkin, näin jälkikäteen ajateltuna), oli kuultu ja hän oli juuri sellainen kuin olin toivonut.

Kaikista hauskinta asiassa oli se, että saimme huomata asuvamme lähes toistemme naapureissa, vain muutama sata metriä oli kotiemme välillä.

Kuitenkaan tämä ihminen ei ollut koskaan osunut tielleni.

Joskus kannattaa miettiä, kuinka yksityiskohtaisesti Jumalalta asioita rukoilee, Hän voi haluta vastata niihin täsmällisesti

Vierailija
51/79 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elokuussa muuttamassa opiskelemaan ja koulun asuntoloihin menen asumaan. Aikaisemmin talvella kun otin yhteyttä, kerrottiin että ykkösluokkalaiset joutuvat kahden hengen huoneisiin. Oon kauhistellut sitä, että en todellakaan halua enkä jaksa kattoa ketään, eikä kukaan jaksa kattoa mua. Asia on aika paljon vaivannut mieltä.

Soittelin tässä eilen koululle ja kyselin asunnoista (heidän on pitänyt ottaa yhteyttä), mutta sieltä sanottiin, että ne selviää vasta lähempänä elokuuta mutta että kyllä mulle asunto on kun oon ensimmäisenä listalla. Meni muutama tunti ja koululta soitettiin. Siellä oli laitettu vähän asioita tuulemaan ja mulle sanottiin näin "meillä on nyt sellainen tilanne, että joka paikka on täynnä, joten meidän täytyy täyttää myös ns vanha puoli. Sä kun oot ensimmäisenä listalla saat valita meetkö vanhalle puolelle missä asutaan yhden hengen huoneissa. Me ei olla sinne ennen ykkösluokkalaisia päästetty, mutta sä saat nyt päättää mihin meet."

Aivan uskomaton rukousvastaus! Mulla on nyt sitten yhden hengen huone, vaikka oikeesti sen ei pitäis olla mahdollista . Kiitos Isä !

Vierailija
52/79 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 21.9.2009 22:25 (# 81)

"Please,

kertokaa, että ette ole tosissanne. Ei kai kukaan aikuinen ihminen Suomessa kuvittele, että jos rukoilee helppoa tunnuslukua tai voittaa arpajaisista tai löytää kumisaappaat, kyse olisi suorasta vastauksesta Jumalalta?

Minusta Jumalan kaventaminen noin triviaaleiksi sattumiksi on lähellä Jumalan pilkkaa. Ymmärrätteköhän edes mitä tarkoitan?"

En tiedä miten aktiivikristitty olet,mutta toki Jumalalta saa pyytää kaikkea mahdollista. Toinen juttu on se että Jumalalla on mahdollisuus antaa mitä hän parhaaksi katsoo ja sellaisena ajankohtana kuin Hän parhaaksi näkee! Eli ihan turhaa huolta sinulta ja aivan tarpeetonta kuvitella sen olevan Jumalan pilkkaa jos pyytää jotain "triviaalia"...

Eli minulle on ystävällisesti vastannut ihminen, joka ei ole ihan ymmärtänyt pointtiani. Saa pyytää mitä vain, OK. Mutta saako uskovainen ihminen oikeasti kuvitella, että mikä tahansa arkipäiväinen sattuma on rukousvastaus. Maailma mahtaa oikeasti olla hullunkurinen paikka, jos ajattelee, että Jumala arpoo pankkien tunnuslukuja yksittäisille uskovaisille. Eikö tuollainen Jumala-kuva ole niin lapsellinen, että se on hieman halventava?

Ja tähän perään on pakko minunkin ihmetellä, että loogisena lopputuloksena tuollaiselle ajattelulle on joko a) täydellinen fatalismi, millään ei ole mitään väliä, kun kaikki on kuitenkin Jumalan käsissä tai b) mielen akrobatia, jossa omia toiveita ja haluja näkee suorana viestinä Jumalalta, jolloin vaarana on helposti ns. jesuiitta moraali (tätä vastaan varmasti suojaa hyvä ja terve uskovien yhteisö, jossa toimitaan yhdessä eikä yhden heikon ihmisen mielihalujen pohjalta).

Vierailija
53/79 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kaikenlaista pientä kurjaa viime aikoina ja uskonpuute on iso ongelma, näitä lukiessa syntyy taas toivoa ja kaipuuta suurempaan läheisyyteen Jlan kanssa... :)

Vierailija
54/79 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut enää ihan mikään teini, joten osasin jo elämänkokemukseni perusteella "tehdä tarkan tilauksen" Jumalalle, millaisen ihmisen kanssa ehkä tulisin juttuun ja ennenkaikkea hän minun.

Laitoin sitten kirjeenvaihtoilmoituksen kristilliseen lehteen. Vaatimuksiksi en kyllä laittanut niitä pikkujuttuja, mitä olin Jumalalleni kertonut, vaan jotain suurpiirteisempää. Ei mennyt kuin toista kuukautta, kun tuli kirje, joka sai kiinnostukseni heräämään. Olin sillä hetkellä ulkomailla sukuloimassa, mutta halusin ehdottomasti tavata tämän mielenkiintoisen ihmisen mahdollisimman pian.

Kun me sitten tapasimme ja tutustuimme, kävi selvästi ilmi, että kaikki ne pienetkin toivomukset, mitä olin Jumalaltani pyytänyt (sinänsä pienet ja merkityksettömätkin, näin jälkikäteen ajateltuna), oli kuultu ja hän oli juuri sellainen kuin olin toivonut.

Kaikista hauskinta asiassa oli se, että saimme huomata asuvamme lähes toistemme naapureissa, vain muutama sata metriä oli kotiemme välillä.

Kuitenkaan tämä ihminen ei ollut koskaan osunut tielleni.

Joskus kannattaa miettiä, kuinka yksityiskohtaisesti Jumalalta asioita rukoilee, Hän voi haluta vastata niihin täsmällisesti

Vierailija
55/79 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä annoksesta unilääkettä. Puolestani rukoiltiin ja vapauduin kerralla. Ei ehkä hauska, mutta tarpeellinen vastaus.

Vierailija
56/79 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sai kielet, joka kuulosti ihan riikinruotsilta. :)

Vierailija
57/79 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jumala ilmasi moottorin puolestamme. :) Terkkuja tutuille...

Vierailija
58/79 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!!

Vierailija
59/79 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja netin kautta ostetut kissat!!!!

Vierailija
60/79 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo... Koska B tapahtui A:n jälkeen, niin A aiheutti B:n! "Rukousvastaukset" on ihan silkkaa sattumaa.