G: Hauskin rukousvastauksesi?
Minä rukoilin uutta pankkikorttia hakiessa, että tunnusnumero olisi helppo muistaa. En ollut uskoa silmiäni kun tunnusluvuksi paljastui 0000.
Kommentit (79)
Rukoilin että saisin paremman arvosanan tentistä kun kaveri. Kaveri reputti.
ja jääkaappi. Rukoilin, voi kunpa olisi mies. Hetken kuluttua soitti lapsuuden kotini naapuri, alkoholisoitunut 40v ex-vaimonsa hakkaaja, kännissä tietenkin ja kyseli josko pilluni kaipaisi kullia, tarjolla olisi. Niin, en muistanut rukouksessa mainita mihin sitä miestä tarvitsin, sen jälkeen olen rukoillut tarkemmin.
ja sai kielet, joka kuulosti ihan riikinruotsilta. :)
Koska B tapahtui A:n jälkeen, niin A aiheutti B:n!
"Rukousvastaukset" on ihan silkkaa sattumaa.
Mikään ei maailmassa ole silkkaa sattumaa.
Tapasin elämäni miehen perheeni mökillä. Hauskaa tästä tekee se, että teininä kiukuttelin aina, että minä en kyllä koskaan saa poikaystävää, kun pitää aina olla täällä mökillä lomat ja viikonloput... Niin sitä taas opetettiin.
3-vuotias poikani oli rukoillut isoisänsä kanssa viime alkutalvesta lunta ja oli sitten ihan haltioissaan, kun alkoi melkein saman tien tupruttaa lunta oikein taivaan täydeltä. (Isoisä taisi kyllä olla tietoinen sääennusteesta...) Poika kiljui ikkunassa, että "Jeesus pani lunta!" Kun lumi sitten suli, poika ei murehtinut, vaan ilmoitti, että ruokoilee uudestaan, niin kyllä sitä lunta taas tulee. =)
(Vähän niinkuin Tupperware tai Me&I, mutta eri alaa). Homma sujui kivasti, ja olin tosi hyväkin hommassa. Mietin jo vakavissani ryhtyväni ihan kunnolla yrittäjäksi kyseisessä hommassa. Kuitenkin keikalle lähteminen ja lasten jättäminen kotiin tuntui aina vähän kurjalta. Ja tykkään kovasti varsinaisesta työstänikin enkä oikein tiennyt olisinko valmis luopumaan siitä. No, rukoilin Jumalalta johdatusta siihen, mitä Hän haluaa mun tekevän tulevaisuudessa? Missä on mun paikkani ja tehtäväni? Kuukauden kuluttua huomasin olevani raskaana - sterilisaatiosta huolimatta.
jossa olin kerta kaikkiaan niin lopussa, että ei ollut enää mitään toivoa mistään paremmasta.
Rukoilin, että jos Jumala, Sinulla on jotain parempaa elämääni, niin näytä jokin valopilkku, jokin oljenkorsi.
Saman tien näin taivaalla SATEENKAAREN! Se ilmestyi hetkeksi, ja hävisi sitten. TOIVO palasi elämääni, koska olin aivan varma, että tuo väläys oli Jumalan vastaus minulle.
Ja niin se olikin, palanen kerrallaan asiat alkoivat pikku hiljaa loksahdella paikalleen, ja elämäni alkoi järjestyä. Ei mitään simsalabin eikä hokkus pokkus, mutta kuitenkin! Sellaista umpikujaa ei ole enää itselleni tullut, ja olen vaikeinakin vaiheina pystynyt säilyttämään toivon paremmasta. Siitä sateenkaari muistuttaa minua aina.
monesti, mutta ei minulle koskaan vastattu millään lailla. Oon kai sitten niin syntymästäni asti ollut paha, että armoa en saa rukoilin sitten itse tai joku muu puolestani...
Nykyään olen agnostikko.
Ellei lasketa sitä, että rukoilin että koulukiusaaminen loppuisi ja loppuihan se - sitten kun koulukin loppui :P
ja kas, narsisti tuli ja toi sen.
Rukoilin oikein hartaasti, että saisin ihan oman ystävän. Meni viikko ja eräs mies tuli ovellemme kysymään voisinko olla ystävä hänen samanikäiselle tyttärelleen. Olivat juuri muuttaneet aivan lähellemme. Olemme vieläkin ystäviä :)
Vaikka monet lapset rukoilevat ruokaa tai että väkivalta loppuisi tai että isä ei joisi enää, ei tapahdu mitään. Joku rukoilee henkensä puolesta tilanteessa, johon on itse täysin syytön, ei tapahdu mitään. Mutta kun joku keksii pyytää helppoa tunnuslukua pankkikorttiin niin johan rapstahtaa.
Minä en halua olla tuollaisen jumalan kanssa missään tekemisissä.
Itse rukoilin myös ja kiusaaminen loppui vähitellen ja lopulta kokonaan. Nykyään olen huomannut että Jumala voi siunata muita ihmisiä kauttani,kun ymmärrän heitä omien kovien kokemusten myötä.
Hauskoja rukousvastauksia on ainakin monta kertaa täydessä paikassa löytynyt parkkipaikka kuin tilauksesta ja saimme juuri sellaisessa elämäntilanteessa olevat uudet naapurit kuin olimme rukoilleet. Saimme odottaa aika pitkään kun naapuritalo oli myynnissä,mutta lopulta tärppäsi.
Et ehkä ole lukenut uskovaisten kirjoittamia kirjoja. Niisä kyllä kerrotaan vaikka minkälaisista ihmepelastumisista ja parantumisista. Taisi muistaakseni Niinistökin rukoilla tsunamissa silloin apua.
Kun aina sanotaan, että Jumala tietää menneen ja tulevan (ts. tulevaisuus on jo määrätty) ja että hänellä on joku grand plan jota me vaivaiset kuolevaiset ei ymmärretä. Miksi siis rukoilla? Jos rukoilemasi asian on tarkoitus tapahtua, niin rukoilu on turhaa. Jos sen taas ei ole tarkoitus tapahtua, niin rukoilu on taas turhaa. Ja jos se kuitenkin tapahtuu (tai ei tapahdu) niin eikö muutos sotke sitä Jumalan suunnitelmaa?
Olin pitkään yksinäinen kotiäitinä ja rukoilin itselleni ystävää. Sain vastauksen, kun naapuriimme muutti raskaana oleva nainen, josta tuli paras ystäväni. Nyt hänen lapsensa täytti neljä ja hän on edelleen paras ystäväni.
Rukoilin apua, että myydäkö talo ja muuttaa pienempään asuntoon. Voitimme arpajaisissa keittiöremontin.