Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas että kenelle sitä toimeentulotukea sitten pitäisi antaa, kun opiskelijoille ette

Vierailija
21.12.2008 |

sitä suvaitse, ettekä työttömille.. kenelle sitten teidän mielestä olisi ihan ok sitä antaa??



kerran sellainen tuki on olemassa niin jollekkin se kuuluu, kenelle??



otattehan tekin vastaan lapsilisää, yms.. nekin ovat tukia, siinä missä toimeentulotukikin

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on tarkoitettu mielestäni sellaiselle, joka ei kykene tekemään töitä elääkseen. Opiskelijalla on opintotuet, mukaan lukien laina, sekä mahdollisuus tehdä töitä.

Vierailija
2/5 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

av ei tee päätöksia -onneksi- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei saa opintorahaa eikä asumislisää.



Kun ei ollut töitä ennen kuin loppukesästä niin oli kysyttävä toimeentulotukea, (yksin asuva opiskelija) ja kysyivät oliko opintolaina nostettu ed. lukuvuonna.



Piti olla otettu opintolainaa ja kun se oli käytetty opiskeluaikana niin sitten saa, koska myös suomalaisille kuuluu asuminen, ruoka, puhtaus, lääkkeet ...



Oli vain ongelma kun ei ollut opintolainaa otettu vaan sinnitelty opintorahalla ja vanhempien laittamilla pikku ruokakasseilla silloin kun tuli käytyä kotona. Soluasunnossa oli pieni vuokra ja turhat menot oli tarkoituksella poistettu ettei tarvitsisi ottaa lainaa.



Ei siinä auttanut kuin kysyä että saako sitten toimeentulotukea jos lopetaa opiskelun?



Näinhän se on sitten täysi-ikäisellä kun vanhempien ei tarvitse elättää.

Vierailija
4/5 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki, eläkkeet, työttömyysturva ja työkyvyttömyys- ja sairausetuudet pitäisi olla sillä tasolla että niillä elää.

Vierailija
5/5 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toimeentulotuki on tarkoitettu _kaikille_ joilla on niin pienet tulot, etteivät tule toimeen.



Mun mielestä on hurskastelua täällä väittää, ettei opiskelijat / työttömät tuota tukea ansaitsisi. Se on tämän yhteiskunnan tekemä valinta, että toimeentulotukea voi hakea ja saada kun tietyt edellytykset täyttyvät. Aivan sama mikä on elämäntilanne, jos edellytykset täyttyy, niin tukea saa.



Tää on just tätä meidän pohjoismaista menttaliteettia, että ylpeinä ei haeta apua, vaikka sitä kipeästi tarvittais. Sitten tulee näitä tapauksia kun perheenisä lahtaa vaimon ja lapset kun talousvaikeudet iskee. Sairasta ylpeyttä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä