Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kiität, jos saat vuositolkulla ilmaiseksi hyvä vaattteita lapsille?

Vierailija
15.07.2009 |

Jos joku tuttusi tai sukulaisesi antaa sinulle ilmaiseksi hyväkuntoisia, monet merkkivaatteitakin (olleet kalliita) lasten vaatteita? Ja tätä jatkuu useamman vuoden. Riittääkö pelkkä kiitos vai tarvittaisiinko jotain muutakin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan käyttämättömiä (esim lahjaksi saatuja vääränlaisia/kokoisia vaatteita). Anna ne puolitutulle joka asuu naapurissa.

En halua mitään vastalahjaksi. Mua nolottaa antaa ne vaatteet hänelle koska ajattelen että hä ajattelee jäävänsä jotenkin mulle velkaa. Mä en tarvii mitään ja olisi erittäin noloa jos hän ostaisi mulle kalliita lahjoja siitä että mä saan kaikki tarpeettomat vaatteet kuskattua hänelle eikä roskikseen tai uffiin.

Eli mun pointtini on että ihmisten täytyy oppia antaa ja ottaa ilman taka-ajatuksia.

Kun vaatteet ovat meillä tarpeettomia, mä myyn ne kirpparilla. Kun sain ekan kerran vaatteita, kysyin mitä teen näille ja sanoin vaan viestin älä vaan tuo niitä takaisin. Ehdotin jos annan rahaa huuto.netin tuotteista, sanottiin sinähän sen työn olet tehnyt.

En suorastaan kehtaisi olla niin että saisin paljon vaatteita, tavaroita, leluja jonka jälkeen meidän poika niillä leikkisi & pukisi ja sitten myisin ne huutiksessa ja saisin vielä rahaa käteen.

Ollaan ratkaistu asia niin että annan kunnon lahjukset ja kierrättäminen jatkuu.

Kummatkin ollaan tyytyväisiä.

Mähän tietty antaisin vaatteet eteenpäin, mutta en tunne kerään jolla on pieni poikavauva ja en usko että kukaan tuttavapiiristä enää vauvaa saa.

Vierailija
2/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ole ko. vaatteita pyytänyt. Otan ne kyllä vastaan ja käytän, mutta ei ole pakko antaa jos haluaa vastineeksi kiitosta enemmän. Saat vapasti myydä kirpparilla, jos pidät palkkiota tärkeämpänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä mieli, kun saa antaa toiselle varsinkin kun tiedän että rahasta on tiukkaa. Vaikka olen sanonut ettei niitä tarvitse palauttaa, niin vähän arsyttää kun kaverini ne sitten myy kirpparilla pois. Ennemmin sitten ottaisin ne takaisin ja laittaisin taas jollekkin toiselle eteenpäin. Mutta en enään kehtaa sanoa, kun kerran olen sanonut etten niitä takasin tarvitse.

Vierailija
4/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan meidän isompien poikien vanhat vaatteet siskoni lapselle enkä odota mitään ihmeellisempään kiitosta tai vastapalvelusta. Meillä on keskimmäisen ja nuorimmaisen ikäero kuusi vuotta enkä viitsi säästää vaatteita odottamassa monta vuotta. Nuorimmaisen vauvavaatteiden kohtalo on vielä harkinnassa. Olen ostanut hänelle kaiken uutena eikä meille välttämättä lähisukuun ole tulossa enää vauvoja.

Vierailija
5/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkillistä kerralla, mutta eip ole kiitosta kuulunut koskaan.

Vierailija
6/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita ensimmäisen vuoden jälkeen. Siitä vain jäi sellainen olo, kuin olisi ollut kiitollisuudenvelassa, vaikkeivät mitään pyytäneetkään. Hölmöltähän se tuntuu että ostaa kaiken uutena, kun voisi saada käytettyäkin, mutta en jaksa sitä tunnetta jatkuvasta kiitollisuudenvelasta.

Vierailija
7/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voisin jotenkin heitä/perhettään auttaa, niin tekisin sen ilomielin. Jouluna muistaisin "paremmin".

Vierailija
8/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa vaatteita tutuille, usein kysyvät että haluanko ne takaisin ja en todellakaan halua. Kalliimmista (reimatec haalarit jne) olen sanonut vain (huumorilla) että saa sen kunhan laittaa taas eteenpäin tarvitsevalle ilman rahastusta :) Eli ikäänkuin toivonut, että kunnollinen tavara jatkaisi kiertoa ilman bisnestä.

En ole saanut vastalahjoja, kiitosta kyllä. Itse olen saanut vaatteita ja vienyt lahoittaja perheen äidin ja muksut mäkkäriin, hoploppiin jne. Siksi vain äidin ja lapset, kun olemme toteuttaneet retket päivällä :)

Vierailija
9/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ennen joulua 2 isoa kassillista vaatteita + hoitopöydän jne jne.

Nyt sain taas 2 isoa kassillista.

Hänellä on tyttö ja kaksoispojat, ostettiin tytölle, on oikea prinsessa, kaunis iltalaukku, täynnä timantteja ja pojille autorata. Äidille annoin Marimekolle lahjakortin ja isälle tein täytekakun.

Seuraavan kerran annan sitten jouluna samanarvoista.

Me saadaan kaksospoikien kaikki vaatteet, ihan kaikki. En ole tokan erän jälkeen ostanut yhtään uutta vaatetta pojalleni.

Vierailija
10/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnut rahaa, eivät huoli. Lähinnä melkein loukkaantuivat kun edes yritin. Mitään muutakaan eivät ota vastaan. Jouluna olen sentään saanut joulumuistamiset tyrkytettyä. Olenkin sitten ostanut jotain vähän parempaa viiniä, suklaata jne.

Vierailija
11/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin myös aikanani sukulaiselleni useamman vuoden hyviä lastenvaatteita. Edes kiitosta ei kuulunut, joten nykyisin vien vaatteeni muualle. Ihan siis pelkkä kiitos olisi riittänyt minulle.

Vierailija
12/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin kerran herkkukori. Ollaan saatu vaatteita miehen siskonlapsilta, emmekä mekään ole juurikaan joutuneet ostamaan mitään itse. Myös pyöräilyvarusteita ym. ollaan saatu. Oon miettinyt, että voitais taas jotenkin yllättää heidät. Osan vaatteistahan he ovat saaneet kyllä lahjaksi esim. vanhemmiltaan, mutta paljon varmaan myös itse ostaneet. Itse vaan ollaan päästy tosi helpolla ja halvalla, että mukava olis jotenkin heitö muistaa taas. Rahaa eivät huoli.

Vierailija
13/13 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan käyttämättömiä (esim lahjaksi saatuja vääränlaisia/kokoisia vaatteita). Anna ne puolitutulle joka asuu naapurissa.

En halua mitään vastalahjaksi. Mua nolottaa antaa ne vaatteet hänelle koska ajattelen että hä ajattelee jäävänsä jotenkin mulle velkaa. Mä en tarvii mitään ja olisi erittäin noloa jos hän ostaisi mulle kalliita lahjoja siitä että mä saan kaikki tarpeettomat vaatteet kuskattua hänelle eikä roskikseen tai uffiin.

Eli mun pointtini on että ihmisten täytyy oppia antaa ja ottaa ilman taka-ajatuksia.