Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiva summa häälahjaksi?

Vierailija
15.07.2009 |

Hääpari on toivonut lahjaksi rahaa häämatkakassaan. Mikä on sopiva summa nelihenkiseltä perheeltä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni osaavat myös käyttäytyä juhlissa ja olla huutamatta, itkemättä, meluamatta ja kiukuttelematta.

Jos tiedän hääparin toivovan "lapsettomia" häitä, niin saatan jättää lapset kotiin mikäli saan lastenvahdin, muuten meiltä ei mene tietenkään ketään. Mutta onneksi lapset ovat olleet tervetulleita moniin häihin ym. perhejuhliin, ja ovat oppineet käyttäytymään hienosti tilaisuuden edellyttämällä tavalla. Itse asiassa paljon paremmin kuin monet täysikasvuiset ;-)

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista kysymykseen :-) Taidan pistää sen 75 €.

Vierailija
2/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko liian vähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa on, mutta 50 e mielestäni riittävä. Riippuu myös siitä kuinka läheisiä sukulaisia/ystäviä olette hääparin kanssa.

Vierailija
4/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakko antaa myöten. 50 euroa on ok jos mennään ylppäreihin. Teitä on kuitenkin 4.

Vierailija
5/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on jo paljon. 40 euron lahja voi olla jo ihan näyttävä, ei rahaa pitäisi tarvita sen enempää antaa.

Vierailija
6/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen tuntuu aika paljolta ja 50 aika vähältä. Onko ihan hölmöä antaa jotain siltä väliltä, 70-80 euroa?

Vierailija
7/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu on kiinni ihan omasta halusta.

Ja ihan turha ajatella että kun teitä on kuitenkin neljä tai paljonko hääpari on satsannut tarjottaviin ym. Ei niillä ole merkitystä.

Vierailija
8/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 5 henkeä ja hääpari ei ollut mitenkään läheinen.

Vierailija
9/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen tuntuu aika paljolta ja 50 aika vähältä. Onko ihan hölmöä antaa jotain siltä väliltä, 70-80 euroa?

Mun äidin suku on ihana. Jos häitä on paljon, sisarukset päättävät mikä olisi hyvä summa ja tänä vuonna he päättivät sisarukset + puolisot antavat 75 euroa, serkut perheineen 50 euroa.

70 - 80 euroa on oikein hyvä summa. Te menette häihin ja annatte just sen summan mikä tuntuu hyvältä ja ei saa ylösalas teidän budjettia.

Muistan aikoinaan omista häistä, ne kaikkein varattomimmat antoivat kaikkein kalleimmat ja eräskin joka asuu hienossa omakotitalossa, 5 hengen perhe, toivat vyötärölaukun. Näytteli sitä vielä vieraille, me tuotiin tämä, tämä on tosi hieno. Eihän sitä voi kuin hymyillä.

Vierailija
10/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja? Yleensähän mitä vähemmän työssäkäyvillä ihmisillä on lapsia, sitä enemmän heillä on löysää rahaa, eli mahdollisuuksia lahjan antoon. Jos on monta lasta, ja paljon hoitovapaita taustalla, pienikin summa on isompi antaa.

Vierailija
11/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nelihenkinen perhe syö ja juo helposti sen 80€:n edestä. Nyrkkisääntönä sen verran lahjarahaa mitä ruoat suurin piirtein maksavat.

Me viemme aina sen 70-90€ lahjaksi, meitä on kaksi aikuista ja yksi lapsi.

Emmekä ole mitenkään varakkaita, mutta voimme kyllä jättää pariksi kuukaudeksi turhan tuhlailu n pois jotta saamme summan kokoon!

Vierailija
12/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä köyhiä täällä on taas liikkeellä?! Häiden järjestäminenkään ei ole mitään halpaa huvia. Jokainen vieras (myös lapset) maksavat hääparille. Aikuisen ruuat ja juomat maksavat vähin tään 50 euroa per pää plus muut kulut.

Mun mielestä alle 100 euron lahjan ei edes kehtaisi mennä häihin. Jos on iso liuta mukuloita, 150 euroa minimi.

Ja sitten täällä ihmetellään miksi hääparit ei halua kutsua lapsiperheitä, kun monilapsiset perheet ajattelee, ettei heidän tarvii hankkia kunnon lahjaa, kun on niin iso perhe!!!

Ja vaikka ette ajattelisi hääparin järjestelykuluja niin silti alle sadan euron lahjan kanssa ei ole häihin menemistä.

Vierailija
13/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraat korvaavat sitä minulle mitenkään, sitä vaan haluaa järjestää juhlat. Minä pidän sairaana sellaista ajattelutapaa, missä vieraiden pitäisi maksaa juhlista, joihin heidät kutsutaan.

Minä maksan vain sellaisesta, minkä saan itse valita, eli jos maksan ruuat, oletan, että saan päättää mistä maksan. Joten jos minut kutsutaan jonnekin, en maksa siitä.

Mutta lahjan vien ilomielin ihmisille, silloinkin, kun itse esim järjestän ystävälle kotonani juhlan ja tarjoomukset yllätyksenä.

Vierailija
14/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on röyhkeää ajatella, että vieraiden pitäisi korvata juhlissa syömisensä ja juomisensa. Huh!

Ja tiedän todella, ettei häiden järjestäminen ole ilmaista puuhaa. Mutta se ei ole niiden vieraiden ongelma! Hääpari satsaa juhliinsa tasan sen minkä haluavat ja vieraat satsaavat lahjaan tasan sen verran minkä haluavat. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
15/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää onko ruoka tehty itse, vai tarjotaanko kahvit vai mikä?

Hyvät purtavat saa jo 20-30 e per henkilö ja sitä saa halvemmaksi jos hommaa ruuat vaikka amitsulta, tai tekee itse.

Kyllä 50 e on hyvä summa yhdeltä PERHEELTÄ vaikka olis lapsiakin. Meillä on 6 henkinen perhe, tosiaankaan en laita kenellekään 300 euroa! Enkä itse odota semmosta summaa saavani lahjaksi.

Vierailija
16/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa per pää. Ei tarvitse tyhjää hössöttää kenenkään lahjoista kun maksavat suoraan pääsymaksun, että pääsevät ihailemaan minua.

Vierailija
17/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan antaa vaikka 75 euroa, se on tasaraha.

Vierailija
18/18 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ainakaan haluta isoja lapsiperheitä häihin. Sitä melua, juoksemista, itkua, parkua, huutoa ja kiukuttelua ei haluta pilaamaan meidän häitten tunnelmaa.

Ja lisäksi ihan käytännön syy: Vierasmäärää oli pakko rajata: Jos haluamme mahdollisimman paljon ystäviämme paikalle, kaikki eivät voi tulla kolmen lapsen kanssa.

Ja sitä paitsi: jos lapsiperheillä on toi asenne, että 20 euron lahjana jonku kattilan (jolla emme tee mitään) ja joudumme syöttämään koko pesueen, niin me halutaan ennemmin mennä omilla säännöillämme.

Laitettiin kutsuihin, että kutsu koskee vain perheen vanhempia ja kaikki ovat ymmärtäneet, että kyseessä on aikuistne juhla.

Ehkä jotkus sitten kitisee nyt tällä palstalla meidän selän takana...