Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää kaveri joka vähättelee tyttölapsia.

Vierailija
14.07.2009 |

voiko tällästä oikeesti vielä olla??

kaverilla on itsellään vaan poikia ja vaan poikia haluaakin. aina kun joku yhteinen ystävämme tai joku hänen ystävänsä/sisaruksensa saa lapsen, lapsen ollessa poika on onni suurta "voi ihanaa kun tuli poika, pojat on niin ihania, suurin lahja maailmassa on saada poika" yms.. jos joku saa tytön tulee vaan ilmoitus "vauva syntyi" tuosta jo tietää että vauva on ollut tyttö ja äiti siis epäonnistunut, enää ei puhuta suurimmasta lahjasta minkä voi saada.

meillä on tyttö ja pian saamme toisen lapsen, olihan ystävän ilme näkemisen arvoinen kun sanoin hieman toivovani toista tyttöä (koska se olisi helppoa, meillähän on jo todella paljon tyttöjen vaatteita jne.. nämä kaksi lasta jää ainokaisiksemme)

miten vielä nykyään, voi jollekin olla niin tärkeää että lapset on poikia. ystäväni kyllä asuu maaseudulla ja on suuren tilan tyttöjä, josko sieltä sitten peritty tuo ärsyttävä arvomaailma. ystäväni myös odottaa taas lasta ja voi kun lapsen vuoksi toivon, lapsen olevan poika ja ihan vain lapsen vuoksi tuota toivon.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt on niiiiiin ihania :)

Mutta ymmärrän ärsytyksen!

Vierailija
2/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on itsellään vain poikia, mutta silti tuntuu oudolta meidän tyttöjen vähättely. Meillä on yksi poika ja neljä tyttöä, ja aina kun tyttö syntyi, kuului anopin suusta: voi voi, ei tullut taaskaan poikaa. Osa tytöistä on jo teinejä ja mollaaminen ja ilkeily jatkuu. Tytöt eivät viitsi enää edes käydä mummonsa luona, ja mullakin on välit tosi kireät anopin kanssa juuri siksi, kun hän on aina meidän tyttöjen kimpussa. Poika vain on jotakin (hyvä poika onkin, mutta yhtä hyviä on tytötkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin on se tyttökin...

Mutta säälin kyllä pelkkien tyttöjen vanhempia, varsinkin perheen isiä.

Vierailija
4/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla on tyttö :)

älä turhaan sääli, jos toinenkin lapsemme on tyttö niin sitten olemma kahden ihanan tytön vanhempia. esikoisenkin kannalta toinen tyttö olisi kiva, varmasti aina enemmän yhteistä siskon kuin veljen kanssa. toki poika olisi ihan yhtä rakastettu, mutta ei meidän perheestä mitään puuttuisi vaikka meillä olisi vain tyttölapsia :)

-ap

Mulla tosin on se tyttökin... Mutta säälin kyllä pelkkien tyttöjen vanhempia, varsinkin perheen isiä.

Vierailija
5/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä sanoisi sitä ääneen.

Jopa evoluutiotutkimus todistaa että tytärten äiti on paljon tärkeämpi kuin poikien äiti jälkeläisten (lastenlasten) menestymisen suhteen.

Vierailija
6/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä sanoisi sitä ääneen.

Jopa evoluutiotutkimus todistaa että tytärten äiti on paljon tärkeämpi kuin poikien äiti jälkeläisten (lastenlasten) menestymisen suhteen.

meillä anoppi on lasten kanssa, juoppoon äitiini ei juuri yhteyttä pidetä.

Vierailija
7/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä sanoisi sitä ääneen. Jopa evoluutiotutkimus todistaa että tytärten äiti on paljon tärkeämpi kuin poikien äiti jälkeläisten (lastenlasten) menestymisen suhteen.

meillä anoppi on lasten kanssa, juoppoon äitiini ei juuri yhteyttä pidetä.

Vierailija
8/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänäitini on mulle spesiaalitärkeä, toisin kuin äidinäiti.

Joo, aika lahjattomia ollaan veljeni kanssa, molemmat korkeakoulutettuja.

t: 7

Vierailija
9/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA juuri tuo asenteesi todennäköisesti käykin sinua vastaan tulevaisuudessa.

Meilläkään ei äidilleni voi antaa lapsia hoitoon, käymme siellä perheenäkin tosi harvoin. On siis lähes aina kännissä...

Anoppi sen sijaan on oikein hyvä ja pätevä mummo ja hänelle voi antaa lapset vaikka viikoksi hoitoon, jos tykkää. Jos anoppia ei meillä olisi, ei olisi lapsilla mummoakaan. Eli kyllä se on ihan kuule ihmisestä kiinni.

Samoin vaikuttaa se, että tuletko tyttäresi miehen kanssa toimeen ylipäätänsäkään. Mun äiti inhosi jostain tuntemattomasta syystä mun ex- miestäni. Siitä syystä ei koskaan juuri käyty vanhemmillani. Sen sijaan ex- anoppini oli oikein kultainen ja lämmöllä muistan häntä. Hän oli minulle jopa läheisempi kuin oma äitini.

Vierailija
10/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinäitini on minulle todella tärkeä, mutta isänäitini on aina olut todella paljon läheisempi.

-8

isänäitini on mulle spesiaalitärkeä, toisin kuin äidinäiti. Joo, aika lahjattomia ollaan veljeni kanssa, molemmat korkeakoulutettuja. t: 7

Vierailija
11/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ainakin tykkää tytöistä niin paljon, että toivoi esikoisesta tyttöä, kun puristin väkisin mielipiteen asiasta. Nyt kakkonen tulossa ja taas toivoo tyttöä. Hänestä tytöt on vaan niin kivoja...

Vierailija
12/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pysty molempia sukupuolia kunnioittamaan. Sellaisen ihmisen ei pitäisi lapsia tehdä, mieti lapsiraukkaa johon vanhempi suhtautuu koko ajan "olisitpa ollut poika/tyttö".

Ei ole mikään ihme, ettei tasa-arvo toteudu Suomessakaan, kun AV-palstakin on jo esimerkillisen täynnä suvaitsemattomia sukupuolirooleihin jumittuneita juntteja...

Vierailija
13/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa poikalasten äideillä paloi hermo ensiksi.

Vierailija
14/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti sitä tyttöä, ja kun ei ole (vielä) saanut, vähättelee tyttöjen merkitystä.

Vierailija
15/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin on se tyttökin... Mutta säälin kyllä pelkkien tyttöjen vanhempia, varsinkin perheen isiä.

Vierailija
16/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoan jakamisesta lähtien.

Vierailija
17/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi poika muka olisi millään tavalla parempi? ihan oikeesti.. miettikääs vähän.. te siis säälitte tyttölasten vanhempia, maailmassa on aika paljon lapsettomuutta, heitä tuskin tyttöjen vanhemmat säälittää. mun mielestä ei pidä tehdä lapsia jos toinen sukupuoli on pettymys :(

Samoin

Vierailija
18/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti sitä tyttöä, ja kun ei ole (vielä) saanut, vähättelee tyttöjen merkitystä.

Vierailija
19/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että NAISET vähättelevät TYTTÖlasten syntymää. Siinähän nainen vähättelee samalla itseään! Typerää, turhaa, tarpeetonta tyttöä.

Ilmankos tämäkin palsta on niin täynnä katkeraa ja itsetunnotonta vuodatusta.

Minä ainakin naisena iloitsen siitä että olen nainen, arvostan muita naisia ja arvostan tyttölapsia. Arvostan myös miehiä ja poikalapsia. Tämmöistä "hyi vain tyttö" tai "säälin pelkkiä poikia" asenteista pitäisi äkkiä päästä eroon.

Vierailija
20/39 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan mies halveksisi poikia, omaa sukupuoltaan kuten naiset. Kertoo kuinka tietyt yksilöt ovat yhteiskunnan arvomaailman manipuloitavissa mennen tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän