Me saadaan AINA joku pöpö KAIKISTA lastenpaikoista, jossa vierailemme...Aargh!
Siis ei tarvitse olla kuin vaikka pieni ravintolan leikkinurkka niin varmasti johonkin kolmesta lapsestamme tarttuu pöpö ja pian se on kaikilla.
Ja joo, syötän heillä monivitamiinia ja yritän pestä käsiä ennen ja jälkeen, mutta vaan vi...uttaa aina tämä sama kuvio; Kahden päivän päästä on räkätauti takuuvarmasti.
Kommentit (15)
Katsottu liikaa telkkarimainoksia?? : )
Hassun hauskaa tosiaan.
Tarkoitus oli vaan kuvastaa sitä, että yritän kyllä huolehtia lasteni terveydestä sisäisesti ja ulkoisesti...etc
Meidän lapset ei saa koskaan mitään pöpöä mistään. Lieneekö tähän salaisuutena sitten ihan kunnon siedätys kaikkien niin arvostamassa kunnallisessa päivähoidossa päiväkodissa, toinen vieläpä pienten puolella. Tosin nyt ovat olleet jo kuusi viikkoa kesälomalla eikä vieläkään mitään tartuntoja ole nähty, vaikka hoplopit ja muut on moneen kertaan koluttu... Mitään ylimääräisiä vitamiinimössöjä en lapsille syötä, normaalin kotiruuan lisäksi. Pihalla tonkivat kaiket päivät, josko sitten sieltä tulisi sitä luontaista vastustuskykyä, mene ja tiedä.
Nämä tuntuvat olevan ihan "henkimaailman" juttuja.
Meillä lapset ovat kyllä kotihoidossa, mutta vanhin käy päiväkodin tiloissa kerhossa. Ja on saanut sieltä esim. molluskoita itseensä.
Muuten lapset möyrivät ulkona kynnenaluset mustina eikä meillä sisälläkään mitään steriiliä ole, kun koira kantaa tassuissaan maa-ainesta tasaisella syötöllä lattioille.
Normaalia kaiketi tämä, mutta ärsyttää vaan, kun on niin ilmeistä eikä mikään yritetty ehkäisykeino tunnu purevan.
Pieni pöpö nytkin menossa = ei tartu meihin aikuisiin, joten kait se on vain asennoiduttava, että pienet keräävät vastustuskykyään.
Mitään muuta lohdullisuutta en näe tässä, että öitä taas nukutaan huonosti....ja tietysti jokainen lapsi nukkuu peräkkäiset yöt huonosti, että saa äippä taas pomppia ja valvoa.
Inhooooooooooooooooooooooon pöpöjä!
t. ap
Meidän lapset ei saa koskaan mitään pöpöä mistään. Lieneekö tähän salaisuutena sitten ihan kunnon siedätys kaikkien niin arvostamassa kunnallisessa päivähoidossa päiväkodissa, toinen vieläpä pienten puolella.
Ei auttanut meillä, samassa hoidossa oli muksu ja imi sieltä kaikki mahdolliset taudit. Nyt kotihoidossa onneksi, mutta selkeästi kyllä on herkkyys edelleen saada kaikki kulkutaudit jos vain liikkuu paikoissa joissa paljon muksuja.
t.2
Meillä kans vähän samaa vikaa. Pakollisista paikoista eli koulusta ja päiväkodista raahautuu jo muutenkin 400 lapsen taudit + sit vielä etäisän luota varmaan toisen samanmoisen mokoman. Meillä lapset melkoisen perusterveitä eli ei onneksi aina vedä vakavaksi jälkitaudiksi, mutta itse olen sitten tämän tästä tosi huonossa kunnossa ja pitkillä sairaslomilla, huoh.
Itse olen kieltänyt lapsiltani pallomeret, muuten sentään elellään normaalia elämää.
meidänkin poika vatsataudissa, joka tuli Tallinnan laivalta. Kiva,kun loma menee sairastaessa.
rautanen vastustuskyky!
LEnssu tai mahatauti ei samana muotona uudestaan iske ja mitä olen lääkäreitä jututtanut niin positiivista se on että vastustuskykyä vähän kiusataankin!
Ehkä muöhemmin aikuisena ei niinkään sairasta?
Kannattaa opettaa, etteivät lapset kaiva tai koskettele nenäänsä, suutaan tai silmiään. Ei muuten uskoisi, miten helposti taudit tarttuvat nimenomaan nenän limakalvoilta tai silmistä. Ei käsien pesusta ole hyötyä, jos lapsi härppii tuon tuosta nenäänsä.
Tunnen perheitä, joiden lapset kulkevat sormi nokassa, ja heillä onkin jatkuvasti mahatauti tai muu.
" Ja on saanut sieltä esim. molluskoita itseensä."
Siis eikö molluskat ole ihan viruksen aiheuttamia, joka on meillä kaikilla elimistössämme??? Joillakin molluskat puhkeaa joillain ei.
ja tällä kertaa juuri tämä meidän 2-vuotias "sormisuussa"-tyyppi aloitti oireet, joten todnäk juuri tällä sormityylillä istuttanut itseensä ko pöpön ja tartuttanut sitten sisariinsa.
MUTTA, kerrohan tietämyksesi ja vinkkisi siitä, miten lapsen saa laittamasta sormia suuhun??
Talvella toimivat hanskat, mutta näin kesällä. Pelkät kiellot eivät tehoa, kuin siksi hetkeksi enkä millään voi valvoa häntä niin herkeämättä, etteikö sormi taas sinne suuhun sujahtaisi.
Ranteista selän taakse sitominen lienee ainoa varma keino, vai?
Kyllä molluskat tarttuvat.
Päiväkodin seinällä oli siitä ilmoitus, että molluskoita liikkeellä...
kestänyt kauan tuo vaihe? Meillä oli sama vuoden vai kaksi, ihan karseaa jossain vaiheessa. Ei kukaan "mulla on vähän nuha" varmasti käväissyt ilman ettei meille lapsiin olisi tullut hirveä räkätauti. Tai jos vähänkin käytiin jossain. Nyt tuntuu, että on ihan hyvä vastustuskyky. Toivottavasti menee ohi tuo teillä! Tsemppiä.
Ei kivaa I know.