Maksaisitteko 900e tästä?
Olemme menossa 7vrk Välimerenristeilylle elokuun alussa (juu, possuflunssasta huolimatta) perheen kanssa. Perheeseen kuuluu isä, äiti ja kaksi lasta (3v ja 1v). Meillä on varattuna ihan mukavan kokoinen hytti (n. 45m2) jossa on kivan kokoinen parveke (5m2).
Nyt matkatoimistosta oli jätetty viesti että laivayhtiö tarjoaa upgradausta seuraavaan hyttiluokkaan hintaan 900e/koko porukka joka näyttää olevan lähes listahinta (kenties 10-15% pois). Hytin koko pysyisi samana mutta parveke olisi n. 8m2. Suurin ero kuitenkin olisi että tämä hyttikategoria sijaitsee omalla kannellaan ja heillä on oma privaatti uima-allas (ulko) ja auringonottotila. Hyttejä on vain 18kpl tässä kategoriassa eli tuolla privaattialueella on enintään 72 matkustajaa. Koko laivalle mahtuu n. 2400 matkustajaa. Tokihan nämä yksityinen uima-allas ja auringonottotila ovat paljon pienempiä kuin yleiset alueet mutta silti. Ja saahan sitä mennä niille yleisillekin vaikka ottaisi tällaisen hytin. Nähtävästi tässä nyt sitten maksettaisiin jonkinlaisesta rauhallisuudesta ja varmemmasta paikasta uima-altaalla/auringonottoalueella...muita eroja kun ei ole. Tiedän kokemuksesta että yleisen puolen uima-altaalta voi olla vaikea saada välillä tuoleja jos ei ole heti aamusta paikalla. Kumpikin hyttikategoria on joka tapauksessa sviittikategoria eli näillä on mm. erikoisaamiaiset hinnassa. Siinä ei ole eroa.
Meillä oli tarkoitus lähteä lähinnä ihan relaamaan ja nauttimaan elämästä laivalla. On ollut aika rankka vuosi takana. Noin pienten kanssa ei juosta aamusta iltaan nähtävyyksiä katsomassa. Tietty kyllä käymme jokaisessa satamassa ja teemme pienimuotoisia retkiä. Lisäksi tämä matka on meidän 10v naimisissaolojuhlamatka (jo oli sana!) joten sen vuoksi varattiin yleensäkin sviitti.
Mutta siis. Maksaisitko sinä 900e/vko siitä että saat privaatin uima-allas ja auringonottoalueen? Saat sen tiedon että uima-allasalue on muutaman kymmenen askeleen päässä hytin ulko-oveltasi verrattuna siihen että menet pari kerrosta ylöspäin portaita/hissillä? Tarvittaessa sinulle tarjotaan lounas tällä uima-allasalueella? Hinta ei sinäänsä ole meille mahdoton mutta sen verran korkea että mietimme enemmän kuin kaksi kertaa onko se kannattava. Ja huomenna aamulla pitää tietenkin antaa vastaus...
Kommentit (34)
Kuten sanoin aikaisemmin - meillä on ollut aika vaikea vuosi tässä takana. Mutta että voin olla näin ulalla meidän matkan kanssa.
Ei se risteily lähde Venetsiasta vaan Barcelonasta. Voi hyvää päivää! Niin, mieshän tämän varasi. Kuten myös lennot. Mutta olisin voinut vannoa että me lähdetään Venetsiasta!!! Miehen piti näyttää lentojen varausvahvistus ennen kuin uskoin. Hyvä että tuli puheeksi. Olisin muuten varmaan vielä kentällä luullut että mennään ihan eri risteilylle... No, kiva tämäkin on mutta mietin vaan että kuinkahan paljon minulla on mennyt ohi tässä alkuvuodesta jos en edes muista mikä matka on varattu???
ap
Olin vaan mielessäni ajatellut väärän lähtösataman. Onneksi nyt sentään vain näin sillä mietin jo kauhuissani että onko laivayhtiökin eri kuin mitä luulin ja pitääkö mikään paikkaansa mitä olen ajatellut. :)
Eli kyseessä on Norwegian Cruise Line ja laiva Norwegian Gem. Heidän nettisivujaan pääsee tiiraamaan täältä: http://www.ncl.com/nclweb/fleet/shipInformation.html?shipCode=GEM
Tämä hyttikategoria jota tarjoavat on Courtyard Villa.
itse matkan hintaan tuo lisähinta on ehkä vähän tyyriinpuoleinen. Mutta asian vierestä, niin itse matkan hinta on minusta ihan normaali tuollaisella porukalla ja sviitillä. Me maksetaan samankokoisella porukalla joka joulu lähes samoja summia Kanarian-viikosta. Mutta siis itse ongelmaan, itse ajattelen myös että kerranhan täällä vaan eletään ja varsinkin kun on tuollainen spesiaalimatka niin siitä vaan. :) Ja tosiaan nuo pienet elämää helpottavat asiat ja järjestelyt pienten lasten kanssa on tietyllä tavalla korvaamattomia.
Sanotaanko näin että rahaa riittää kyllä tähän mutta toisaalta sen voisi laittaa muuhunkin. Olen tietyistä olosuhteiden pakoista ollut nyt töissä 5kk mutta olen syyskuussa jäämässä hoitovapaalle kunnes nuorin lapsista on 3v eli nyt on rahaa mutta ehkä ensi tammikuussa ylimääräisen 900e laittaminen risteilyyn tuntuu järkyttävältä (noin jälkikäteen ajatellen).
ap
Itsellä kiinnostaa eniten tuo oma parveke. Toinen vanhemmista voi päikkäreiden aikaan istuskella parvekkeella lueskelemassa ja maisemia katselemassa, eikä tartte kyyköttää sisällä. Ja toinen voi vuorostaan käyttää sitä privaatti uima-allasta.
ellei tosissaan olisi paljon ylimääräistä rahaa.
Hinta on mielestäni tosi kova muutoksiin verrattuna!
Nyt tällä hetkellä eivät matkat oikein käy kaupaksi. Oltiin viime vuonna Amerikassa vastaavalla ja laiva oli puolityhjä vaikka oli high season.
Noi toiset uima-altaat voivat olla aika pieniä, eli kivempi olisi olla isossa + lapsille siellä on myös seuraa enemmän.
Parvekkeella ei välttämättä tee yhtään mitään, jos haluaa just olla uima-altaalla.
Mä en maksaisi.
Ja todellakin, ihanaa että nykyaikana joku laittaa rahaa kunnolla ja juhlistaa näinkin tärkeeä juttua kuin 10 v hääpäivää. Omani on vielä edessä, mutta 5 v.ssä ei mies tehnyt yhtään mitään.
Mitä tahansa päätättekin, ihanaa, ihanaa matkaa
nimimerkillä ihan pikkuriikkisen vaan kateellinen
Lähtisin itse aivan viivana ja maksaisin sen 900e
lisää noilla tuloilla mitä te tienaatte.
Ainoa ero on vain se, että lähtisin ainoastaan ja vain ilman lapsia tuollaiselle risteilylle. Haluaisin nauttia mieheni kanssa kahden 10-vuotis hääpäivä risteilystä!
nimim. juuri mieheni kanssa viikon Barcelonan matkalta palannut (siltä 10v hääpäivämatkalta :)
..mut en raaskis todellakaan siojoittaa sellaista summaa vain yhden viikon vuoksi.. (ellei se viikko olisi viimeiseni ;)
Ehkä siellä yksityisellä alas-alueellakin saattaa olla vähemmän tuoleja kuin matkustajia.
Päädyimme miehen kanssa tekemään asian jota emme lähes koskaan harrasta. Tinkimään. Eli olimme yhteydessä matkatoimistoon ja sanoimme että olemme hyvin kiinnostuneita mutta tuo 900e tuntuu hieman korkealta ja voisivatko olla yhteydessä laivayhtiöön ja katsoa pystyykö hinnasta neuvottelemaan. Tsekkasin jonkun neuvosta (kiitos!) lähdön paikkatilannetta sen minkä netistä osasin ja kyllä siellä näyttää olevan hyttejä vielä jäljellä enemmänkin. Esim. tuossa meille tarjottavassa hyttikategoriassa on vielä 6 hyttiä jäljellä.
No, katsotaan miten käy. En kyllä vielä tiedä miten reagoimme jos palaavat että hinta on ja pysyy siinä 900e:ssa.
Kiitos kaikille viesteistä!
Tajusimme myös sen (joka esti meitä heti ottamasta tuota 900e:n lisäjuttua) että kyseessä on hyvin satamakeskeinen ("port intensive") risteily eli lähes joka aamu tullaan satamaan klo 7 ja laiva lähtee eteenpäin klo 18. Me emme aio olla koko päivää retkillä mutta kenties iso osa matkustajista aikoo (kohteena esim. Rooma) joten voi olla että yleiselläkin puolella on normaalia Karibian risteilyä hiljaisempaa päivisin kun ihmiset ovat maissa.
ap
Ottaisin ehdottomasti sen lisämaksullisen hytin ja muut mukavuudet. Ehdottomasti kivempaa lasten kanssa jos hytti on lähellä ja muutenkin vähemmän porukkaa roiskimassa uima-altaan vettä:) Ja kuten joku sanoi, kerran sitä vain eletään! Ja paljon matkanneena niin ei minusta tuo risteilyn hinta mitenkään liian hintavalta kuulosta.
Itse asiassa voisitko kertoa kuka on risteilyn järjestäjä? Meilläkin on 2 lasta ja tuo kyllä houkuttelisi, emme ole sitten lasten syntymän olleet missään, siis oikeasti missään:( Jos vaikka alkaisimme haaveilemaan tästä:)
Mielellään kuulisin matkanne onnistumisesta myöhemminkin.