Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUUNMASUT 2010

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja antoivat lasketuksi ajaksi 16.3.

Suunnaton väsymys on ollut riesana viime aikoina ja huomasin yksi aamu töihin ajaessa että auton tuulilasin pesuneste haisee todella yököttävän pahalle.

Vierailija
2/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA, nimimerkki, monesko tulossa

1.3.10, Kolmaskerta, 3

1.3.10, Edea 3

4.3.10, EllaNiina, 3

4.3.10, Helky, 3

5.3.10, Irinja75, 3

10.3.10, Emily, 2

11.3.10, neljäs vm70, 4

15.3.10, Adeliina, 3

16.3.10 Niinuli, 3

17.3.10, SnowWhite, 2

21.3.10, Tippi, 2

FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)

MuikeaMustikka, 3

(27.2.10, Enkelinäiti, 2)

Heippa vaan tasapuolisesti kaikille! Bongailin keskustelun ja päätin seurailla. Positivisen testin tein eilen, ja nyt olen ihan taivaissa! Täytyy vain toivoa, että tämä raskaus sujuu paremmin kuin edellinen. Mutta sen näkee sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmin aikas kauankin (heh heh, viikon) josko uskaltaisin liittyä mukaan. Plussasin siis viikko sitten, eli laskettu aika olis 15.3.2010

Odotamme toista, esikoinen nyt 4½v ja tätä kakkosta on yritetty melkein kaks vuotta...

hormoonihoidot ja ensimmäinen inseminaatio tuotti plussan... siksi pelottaa, että onko kaikki ok.

Ultra olis kahden viikon päästä, rv 7

ollaan lähdössä heti sen jälkeen kesälomareissuun, joten soittelin jo neuvolaan ja täti haluaa nähdä mut PERJANTAINA eli rv5+3, OUTOA! ensimmäisestä menin rv 10...

Rintoja aristaa ja välillä masussa vihlasee... pelottaa, eikä uskalla olla iloinenkaan tai ainakaan näyttää sitä. toivotaan parasta - pelätään pahinta ; eikös se niin mene?

Onnea kaikille meille! ja seuraillaan tilannetta... kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, eiköstä vaan?

Vierailija
4/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussattu ja laskettu aika olis 22.3. 5-vuotias tyttö jo entuudestaan, tuntuu kyllä ihan ensisynnyttäjältä taas.. :) Jännää!

Vierailija
5/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän hätäilin ja soitin jo tänään neuvolaan, vaikka tässä ei mikään kiire vielä pitkään aikaan olisi. Halusin kuitenkin saada jo ajan kalenteriin, että on jotain mitä odottaa. :) Ekan neuvola-ajan sain reilun kolmen viikon päähän. Verikokeita otetaan kuulemma vasta vähän myöhemmin ja tuo ensimmäinen neuvolakäynti käytetään papereiden täyttelyyn yms. Itse asiassa en yhtään muista millainen se ensimmäinen neuvolakäynti on, kun edellisistä raskauksista on jo useampi vuosi aikaa.

Oireita on vaihtelevasti, nyt on mukaan tullut huono olokin. Se helpottaa, kun laittaa suuhunsa jotakin. Ja päiväunet ilman muuta pitää nukkua joka päivä töiden jälkeen. :)

Olisi mukavaa, jos joku osaisi ja jaksaisi perustaa maaliskuisille oman suljetun postituslistan vaikkapa yahoo groupsiin. Siellä olisi mukavampi kirjoitella omista asioista, kun siellä on enemmän "piilossa". Oisko muilla mielenkiintoa moiseen?

Vierailija
6/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3.10, Kolmaskerta, 3

1.3.10, Edea 3

4.3.10, EllaNiina, 3

4.3.10, Helky, 3

5.3.10, Irinja75, 3

10.3.10, Emily, 2

11.3.10, neljäs vm70, 4

15.3.10, Adeliina, 3

16.3.10 Niinuli, 3

17.3.10, SnowWhite, 2

21.3.10, Tippi, 2

FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

elo, 2, (Maaliskuun puoliväli)

19.3.10 Heidi,1

:)

Jannittaa ihan kauhesti kaikki mita tassa odotuksen aikana tulee tapahtumaan ! Viela ensimmainen lapsi ja kaikkea.

Ilmottaudun kylla tanne joukkoon mielellani !

Vierailija
7/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan vielä postituslista-asiaan sitä hetken mietittyäni. Saan yhteisön perustamisessa apua mieheltäni, eli voin toimia listan alullepanijana ja sinne voi liittyä ne jotka asiasta innostuu. Järkeilin kuitenkin, ettei sitä vielä tässä vaiheessa kannattane perustaa, kun tilanteet voi muuttua ja valitettavasti myös keskenmenoriskiaikaa eletään vielä jokunen viikko. Katsotaan siis lista-asiaa vaikkapa muutaman viikon päästä, jolloin ollaan jo vähän turvallisemmilla vesillä.

Adeliina rv 5+

Vierailija
8/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaan kaikki tähän pinoon tulleet uudet :)

Mun päänsärky vaan jatkuu :( Oon joutunu taas panadolia ottamaan, onhan se turvallinen raskausaikaan mutta silti en haluis käyttää lääkkeitä pakollista enempää. Ajattelin soitella neuvolaan loppuviikosta, tai ehkä ensi viikolla jos sinne asti maltan odottaa :)

SW 4+5

Vierailija
9/43 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiva idea tuo postituslista, mutta totta on myos etta ehka voitaisiin vahasen aikaa viela odotella. Mina kirjoittelen vielakin meidan 5-vuotiaan kuulumisia slloin talloin hanen yahoo-listalle, joten se on ollut mukavaa kun sielta saa niin hienosti vertaistukea.

Mulla pitaisi tanaan olla rv7+0 (ja toivottavasti onkin, muttei ole oikein mitaan oireita ja sekos huolestuttaa!!!). Tai no on pikkaisen narastysta yhaja rintojen arkuutta, muttei voi sanoa etta olisi lisaantynytta virtsaamistarvetta, tai huonoa oloa. Voi kun niin toivoisin etta saisin kunnon raskausoireet, voisi olla vahan enemman hyvilla mielin etta siella masussa todellakin olisi joku ja asiat kunnossa...?

Mulla on neuvola 27.7 silloin olisi rv9. Meilla vain on muutto edessa joten en tieda miten toimii sitten kun synnytyssairaala tulisi olemaan eri jne, mutta kai se on parasta menna ja aloittaa asiat taalla paikallisessa neuvolassa ensin.

Eipa tassa muuta ole talla kertaa kerrottavana kuin etta kovasti toivon kaiken olevan hyvin, mutta olen vain niin arsyttavan pessimistinen..

Sitten hypin riemusta ja tuuletan jos kaikki on hyvin!

Kolmaskerta

Vierailija
10/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3.10, Kolmaskerta, 3

1.3.10, Edea 3

4.3.10, EllaNiina, 3

4.3.10, Helky, 3

5.3.10, Irinja75, 3

10.3.10, Emily, 2

11.3.10, neljäs vm70, 4

15.3.10, Adeliina, 3

15.3.10 Catya82, 2

16.3.10 Niinuli, 3

17.3.10, SnowWhite, 2

17.3.10 MuikeaMustikka, 3

19.3.10 Heidi,1

22.3.10, Sania FloggingMolly, 3

(Maaliskuun alku) elo, 2,

(Maaliskuun puoliväli)

(27.2.10, Enkelinäiti, 2

Vierailija
11/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta,

ainoa asia tai "oire" joka minulla on, on jatkuva ketutus. olen kuin hanuriin ammuttu karhu KOKO ajan, tai siis en nyt sitä töissä näytä, mutta kotona mies (ja lapsikin) saavat tutansa...

Ahdistaa ajatus mennä neuvolaan jo perjantaina, ei varmaan kukaan käy siellä näin aikaisin... kaippa se neuvolantätsy ajatteli omia lomiaan enemmän...

Catya rv 5

Vierailija
12/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosta odotellaan ja la ois kai 16.3.

Ihmettelen vielä että näin helposti tärppäsi ja ei sitä oikeen vielä osaa olla innoissaan, eikai tätä ole vielä tajunnutkaan:D

Kyllä silti on raskautunut olo jo. Oireina hengästyminen, jopa portaissa kävellessä on jo ilmaantunu. Muistan sen viime raskaudesta kun neuvolassa kysyi eka käynnillä että joko sua on alkanu hengästyttää herkemmin, niin olin että joo on, onko se tosiaan jo näin alussa mahdollista?!

Tää tuli ekana tällä kertaa sellaisena oireena josta oikeasti epäilin olevani raskaana. Ei siis paljon hengästytä, mutta selvästi erilailla ku normaalisti.

Ja toisena, shoppailukierroksella alko yhtäkkiä huimata, niin et piti pysähtyä nojailemaan hyllyyn. Ja niinkuin joka raskaudessa, niin on alkanu jo huomata ettei pysty seisomaan paikallaan liian pitkään kun alkaa heikottaan, varsinkin jos ei ole vähään aikaan syöny.

Vierailija
13/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotellaan, yksi keskenmeno ja noin 7 kk yritystä takana, ja nyt tärppäsi!! Tosin huomasin jo ennen testaamista, että olo erilainen kuin ennen ja olin melko varmaa positiivisesta uutisesta! Nyt pitäisi sitten varmaan vaan nauttia eikä miettiä kaikkea ikävää mitä vielä voi sattua...onneksi kesä ja lomat edessä niin on tekemistä eikä ehdi oikein pohtia koko raskautta. Kunpa nämä kolme kriittisintä kuukautta menisivät nopeasti ohi!

Mulla la 16.3 ja nyt mitin etä koska neuvolaan pitäisi soittaa. Kuinka moni teistä menee myös yksityiselle? tai siis jos menee yksityiselle niin sitten ei varmaan neuvolan lääkäritarkastuksiin tartte osallistua (tietty neuvolatädin puheille voi mennä)? Olisi vaan helpompaa käydä omalla lääkärillä.

Ihanaa kesäpäivää kaikille!

rv 5

Vierailija
14/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänään neuvolaan ja varasin ensimmäistä aikaa. Kannattaa näköjään soittaa ajoissa, sillä nyt jo teki tiukkaa saada aikoja kuukauden päähän eli 9.-10. viikolle. Sain saman tien ajat neuvolaan ja ultraan. Kivaa! Nyt jo jännittää, mitä siellä näkyy! :)

Vierailija
15/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs täällä esikoista odotellaan ja nyt on ihana tunne. Lisäämpäs itseni listaan.

LA, nimimerkki, monesko tulossa 1.3.10, Kolmaskerta, 3 1.3.10, Edea 3 4.3.10, EllaNiina, 3 4.3.10, Helky, 3 5.3.10, Irinja75, 3 10.3.10, Emily, 2 11.3.10, neljäs vm70, 4 15.3.10, Adeliina, 3 15.3.10 Catya82, 2 16.3.10 Niinuli, 3 17.3.10, SnowWhite, 2 17.3.10 MuikeaMustikka, 3 18.3.10 Metsämansikka, 1 19.3.10 Heidi,1 22.3.10, Sania FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku) elo, 2, (Maaliskuun puoliväli) (27.2.10, Enkelinäiti, 2

Vierailija
16/43 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neuvola tätyräinen soitteli ku oli tullut lomalta takas ja sainkin neuvola ajan 29pv.. Kaks viikkoa saapi viel odottaa..

Samalla sain sit lääkäriajan ja ultraan kans..

Ultra ajan otin vasta sinne viikoille 13 ku en haluu niihin ylimääräisin verikokeisiin.. Ku meil tääl oulussa ei olekun yks ultra raskauden aikana ja sekin on 9-14 viikoilla..

Nyt on pahoinvoinin kans ollut pari hyvää päivää, mut ihan tasan varmasti se tulee viel takas..

Helky84 6+5

Vierailija
17/43 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun, tervetuloa uusille!

Täällä pikkuhiljaa alkaa olemaan väsymyksen oireita ja lievää kuvotusta =) Alkaa tuntumaan tää raksauskin hieman todellisemmalta, kuulostaa varmaan vähän hölmöltä mut kun välillä sortuu miettii et onko siel ketään jos ei mitenkään oireile :(

Mä kans tilasin neuvolaan ajan kun joudun muutenkin sumplimaan noita työvuorojeni mukaan niin sainkin jo 3.8 eli vajaan 3vkon päähän =) Käski mun varautumaan 1,5h aikaa kun niiden papereiden täyttöön menee niin kauan aikaa;( et sit vkolla 10 on se lääkärinvola et silloin vasta kuunnellaan ekan kerran sydänäänii ja tuol neuvolassa muutenkin huonot laitteet et siihen asti saapi odottaa ja jännitellä.

En ole itse ainakaan ajatellut mennä yksityiselle,ihan tyydyn neuvolan juttuihin :)

Ensimmäinen ultra meillä vasta vkolla 12 mut sekin varmaan varataan silloin ekalla neuvolakäynnil, luulisin ainakin. Toinen ultra on vkolla 20 eli rakenneultra.

Teillä joilla jo entuudestaan lapsia, niin minkäikäisiä ja koska aiotte kertoa isommille?

Mulla itsellä kohta 17v, 15v ja 2v ja ajattelin odotttaa ainakin siihen asti et kuulen ne pikkasen sydänäänet ennenkuin kerron =) Meillä siis ainoastaan tietää mieheni lisäks naapurini eli pikkkuneitini kummitäti joka jo vuoden verran jännitellyt ja laskenut kanssani kiertopäiviä ja odotellut tärppiä =)

Nyt mentävä jatkamaan aamutoimia =)

Miks tääl palstal voi olla hymiöitä, olen niin oppinut niitä käyttää tuol kaksplussan kuumeilupuolella, teksti niin tasapaksuu kun ei mitään väritystä, höh;(

Mukavaa päivää ja ihanaa odotusta kaikille =)

Neljäs ja "pikkukakkonen"5+6

Vierailija
18/43 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalmina, la 3.3., kolmatta odottelen

Vierailija
19/43 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrotaan vauvasta vasta sydänäänien kuulumisen jälkeen tai ultran jälkeen :) Haluan tosiaan varmistaa että siellä on pikkuinen. Mullakaan ei suurempia oireita ole; väsymystä ja lievää kuvotusta, sekä finnejä. Ajattelin neuvolaan soitella nyt loppuviikosta tai sitten ensi viikon alusta. Aika menee kuitenkin jollekkin 8+ viikolle oletan. Tosin mullakin joutuu sen ajan laittamaan työvuorojen mukaan.

SW 5+0

Vierailija
20/43 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että päässä humisee. Siis viikkoja jotain 5+6 ja olo aika rähjäinen. Odotettavissa taitaa siis olla esikoisen kaltainen oksennus rumba..

Ajattelin ne seabandit ranteisiin hankkia, jos vaikka niistä jotain lieventävää apua olisi.

Neuvoloaan pitäisi kai soittaa..mutta taidan hetken vielä odotella..

Miten sitä olikaan unohtanut miten kamalalta pahoinvointi tuntuu?!?

No tänään tiedossa tyttöjen ilta, joten täytyypä yrittää ottaa kaikki ilo illasta irti ja jättää paha olo kotiin.. ;o)