Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös synnytyksessä-suutuinko turhaan?

Vierailija
13.07.2009 |

Esikoisen synnytys kesti yli 10 tuntia, aamusta iltaan. Mies oli kokoajan läsnä synnytyssalissa, paitsi että kävi välillä syömässä muutaman kerran, ja jossain vähän "jaloittelemassa" välillä. No, jälkeenpäin kuulin että mies oli näillä ruoka- ja muilla tauoilla kun oli poistunut synnytyssalista, soitellut ja laittanut tekstiviestejä synnytykseni et enemisestä äidilleen ja siskolleen. "Nyt 5 cm auki, odotellaan vielä." ja "9 cm auki, xx sai just toisen puudutuksen. Kohta voi alkaa ponnistaa." jne.

Asiasta kuullessani useita päiviä synnytyksen jälkeen suutuin ja loukkaannuin, että aikuinen mies kesken vaimonsa synnytyksen käy "raportoimassa" äidilleen ja siskolleen tapahtumia! Ja nyt aikoo "jos huvittaa" raportoida "väliaikatietoja" myös kohta lähestyvässä toisessa synnytyksessäni. Minusta on inhottavaa että niinkin henkilökohtainen tapahtuma pitää "jakaa" "koko suvun" kanssa!

Mitä mieltä olette? Olenko turhaan loukkaantunut ja ärsyyntynyt moisesta käytöksestä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasiat ovat yksityisasioita. Minä saatan naisten kesken raportoida synnytystäni hyvinkin yksityiskohtaisesti jos haluan, mutta se on oma valintani. Jos mieheni, äitini, siskoni tms. alkaa levittelemään repeämisiäni, suolen tyhjentymistä tai mitä tahansa, niin herneen vedän nenään. Synnytyksestäni keskustellaan vain jos minä olen itse paikalla. Mies saa toki kertoa omasta kokemuksestaan kenelle haluaa, mutta ilman yksityiskohtia.

Vierailija
2/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän hyvin aloittajan pointin ja loukkaantumisen, ja jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa. Ei kukaan ulkopuolelta voi sanella että mikä loukkaantuminen on aiheellista ja mikä ei (reaktiot niihin tunteisiin sitten tietysti voi olla ylimitoitettuja).

Toisaalta taas tekee mieli sanoa että ap on aika onnekas jos tuo on omassa elämässä sen mittakaavan asia että siitä jaksaa vauvapalstalla valittaa ja raportoida :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap:n mies parkaa. Vaimolla kireä pipo ja pipon alla ruuvit puolestaan löysällä!

Vierailija
4/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko mä hysteerinen etukäteenvalmistautuja, mutta kyllä mulle tuli mieleen sopia, että kenelle ilmoitetaan lapsen syntymästä. Olisihan saattanut käydä niinkin, että olisi itse vaikka joutunut nukutukseen tai muuten mennyt niin huonoon kuntoon, että en olisi pystynyt itse hoitamaan asiaa.

Ja jos ei etukäteen tullut mieleen sopia ja jos ap oli tajuissaan ja puhekykyinen synnytyksen jälkeen, niin mikä esti sanomasta miehelle, että ilmoita äidilleni. Yhtä lailla miehesi saattoi olettaa, että haluat itse kertoa uutisen.

Parisuhteessa on helpompaa kun saa suun auki ja puhuu. Mitä vähemmän tekee oletuksia, sen parempi.

Vierailija
5/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, jos mieheni tekisi noin.

En todellakaan halua että synnytykseni vaiheita kerrotaan kenellekään. En aio etes omalle äitilleni sanoa mitään. Mun mielestä jokainen saa päättää itse kertooko omasta synnytyksestä..

Tietenkin miehesi ei varmaan tiennyt että sinua haittaa tuo raportointi?

Olen itse ainakin sanonut miehelle että ei kerro nuita juttuja kenellekään. Ei etes neuvola juttuja yms, jos en itse halua.

Vierailija
6/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikosta, että viestissäsi tilittäisit, miten mies oli kännissä/suuttui sulle kesken synnytyksen/kieltäytyi hieromasta/harrasti seksiä kätilön kanssa siivouskomerossa/ei osannut muuten olla tukena ja turvana. Mutta viestejä siskolleen ja äidilleen? Ihanaa ja suloistahan tuo on, itsekin olisin raportoinut olostani, jos olisin muistanut ja jaksanut. Lähipiiri kuitenkin oottaa kovasti tietoja ja huolehtii.

Luulin kanssa ett kysymys olisi ollut tuosta.. Mieshän oli vain iloinen ja jännittynyt synnytyksestä.. Itse olisin ainakin tehnyt samoinm koska kyllä sukulaiset haluavat tietää missä mennään..

Vierailija
7/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin äidillesi ilmoittamatta jättämisestä saa suuttuakin, mutta muuten tuo oli vain sympaattista käytöstä. :)

Vierailija
8/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei äidillesi ilmoitettu vauvan syntymästä tuntuu taas hölmöltä. Mutta lista ja puh.numerot niistä joille pitää ilmoittaa on hyvä antaa miehelle, tai edes sanoa kenelle ilmoitetaan..

Mutta muuten tuo menee minusta aika lailla innostuksen ja jännityksen piikkiin..mies halusi pitää läheisensä mukana menossa niin sanotusti. En näe siinä mitään pahaa kyllä..

Vierailija
9/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tosin ole mitään väliaikatietoja lähetellytkään. Esikoisen synnytys meni "tiedotuksen" puolesta loistavasti. Oltiin sairaalassa noin kahdelta yöllä ja tyttö syntyi hieman ennen seitsemää aamulla. Kukaan ei siis edes tiennyt, että olemme sairaalassa, ennen kuin saivat ilmoituksen, että lapsi on syntynyt. Tyttö syntyi vielä 38+1 viikolla eli kukaan ei edes odottanut häntä vielä tulevaksi. Kakkosen kohdalla tarvitsimme tietenkin esikoiselle hoitajan, minkä vuoksi äitini tiesi, että sairaalaanlähtö lähenee ja hän ilmoitti sitten myös mieheni äidille ja sisarilleni. Pahastuin tästäkin hieman, koska mieluiten olisin taas synnyttänyt niin, että mahdollisiman harvat siitä tietävät. Jotenkin vain uutinen lapsen synnytymästä "yllätyksenä" on mukavampi kuin ajatus siitä, että kaikki odottavat koko synnytyksen ajan milloin jotakin tapahtuu.

Vierailija
10/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies innoissaan haluaa jakaa elämänsä tärkeintä hetkeä omien läheistensä kanssa niin sinä loukkaannut siitä?!

Vierailija
11/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla kovin hyvä välit miehesi äitiin eikä siskoon?

Vierailija
12/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti aika moni mies tekee samoin. Miestäkin varmasti jännittää ja hermostuttaa synnytys,helpompaa kun saa jakaa sen.

Vierailija
13/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että jos minun veljeni ryhtyisi lähettelemään vaimonsa synnytyksestä tekstiviestillä väliaikojatietoja (ei tosin todennäköistä tällä hetkellä, kun lapsia ei ole tulossa heille juuri nyt) niin se joko huvittaisi tai ällöttäisi. Luultavasti en edes vastaisi moisiin viesteihin ja toivoisin että jospa lähettely loppuisi.

Eiköhän miehesi seuraavassa synnytyksessä ole päässyt uutuudenviehätyksestä yli eikä lähettele mitään viestejä kellekään. On varmaan vain piruuttaan sanonut tuon "jos huvittaa".

Vierailija
14/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman luonnollisin tapahtuma tuo synnytys. Itse en pahastuisi. Tosin, jos anoppi ja miehen sisko eivät ole parhaimmissa väleissä kanssasi, ymmärrän tulistumisesi.

Älä stressaa. Olet aina miehellesi se nro yksi, vaikka hän tekstittelisikin äitinsä ja siskon kanssa uuden tulokkaan synnytysvaiheista.

:D

Vierailija
15/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies innoissaan haluaa jakaa elämänsä tärkeintä hetkeä omien läheistensä kanssa niin sinä loukkaannut siitä?!

Pystyy raportoimaan kun lapsi on jo syntynyt.

Vierailija
16/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olin yllättävän herkkä. Mies ei kuitenkaan voinut ehkä aavistaa, mutta ensi kerralla, jos sellainen tulee, osaat ohjeistaa.

Vierailija
17/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omalle äidillenihän mies ei tietenkään vaivautunut ilmoittamaan lapsen syntymästä sitten illalla. Anoppi siis sai väliaikatietoja koko synnytyksen ajan, sekä heti kuulla kun vauva oli syntynyt, mutta minun äitini sai kuulla vasta seuraavana aamuna kun itse jaksoin soittaa, että eilen illalla vauva syntyi. Äitini oli jättänyt vastaajaanikin monta hätäistä kyselyä synnytyksen aikana ja seuraavana yönä, kun ei tiennyt että vauva oli jo syntynyt. Mies kun ilmoitti vain omalle suvulleen...

Vierailija
18/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin innoissaan ja varmasti jännittynyt tilanteen etenemisestä!

Itsekin olen aina tekstaillut kavereille sentit ja fiilikset, kun on ollut välillä synnytyksissä tylsää. : )Vastaukseksi olen saanut ihania tsemppiviestejä. Minä myös tykkään elää kavereiden synnytyksissä hengessä mukana samalla tavalla.

Vierailija
19/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikosta, että viestissäsi tilittäisit, miten mies oli kännissä/suuttui sulle kesken synnytyksen/kieltäytyi hieromasta/harrasti seksiä kätilön kanssa siivouskomerossa/ei osannut muuten olla tukena ja turvana.

Mutta viestejä siskolleen ja äidilleen? Ihanaa ja suloistahan tuo on, itsekin olisin raportoinut olostani, jos olisin muistanut ja jaksanut. Lähipiiri kuitenkin oottaa kovasti tietoja ja huolehtii.

Vierailija
20/51 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitteko etukäteen, että ilmotatte vasta kun vauva on turvallisesti maailmassa? Riippuu vähän siitäkin, että miten olitte sopineet. Jos ette puhuneet etukäteen asiasta, niin ei kai toi nyt niin kamalaa ole. Halus vaan kertoa muillekin että missä mennään. Jos viestit oli tosiaan tota laatua niin eihän noissa nyt mitään kummallista ole. Ajattele, että miehes oli niiin innoissaan että ei voinut olla jakamatta omaa jännitystään muiden kanssa. Eihän se suku kuitenkaan sinne synnytyssaliin änkenyt ja eihän mies viestitellyt niille sieltä salista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän