Mitä teen? En haluaisi vielä palata äitiyslomalta töihin
vaan saada mahdollisimman pitkään seurata lapseni kehitystä kotona. Lapsi on nyt 1½ vuotta. Lapsen isä olisi halukas jäämään vuorostaan kotiin lasta hoitamaan, ja hänen työpaikkansa jopa tukee tällaista ratkaisua. Mutta joudunko minä tällaisesta syystä muka luopumaan lapseni tärkeiden kehitysvaiheiden seuraamisesta? Voiko se olla oikein? Tuntuu kamalalta ajatella että en enää hoitaisia pientä
lastani kohta kotona. Päivähoitoon emme lasta siis ole laittamassa, vaan äiti tai isä hoitaa lasta kotona. Lapsen isä haluaisi kovasti vuorostaan jäädä hoitamaan kotiin, ja asiasta on riitaa välillämme nyt. :( Totuus on, että minä äitinä kuitenkin olen lapsen tärkein hoitaja. Mitä teemme?
Kommentit (25)
Meillä mies ollut nyt n. puoli vuotta kotona lasten kanssa (5v. ja pian 2v.) Ja kummasti on tämä nuorimmainenkin oppinut hyväksymään isän hoitjaksi vaikka minä oliskin paikalla, vaikka koko pienen ikänsä on ollut todella paljon mun perään. Hyvä ratkaisu sekä lapsille, että isällä, joka huomaa ettei kotona olo ole pelkkää lepäilyä ;-).
Olen lapselle tärkein, koska olen yksinkertaisesti hoitanut häntä eniten, paljon enemmän kuin mies, tähän asti. ap
Jos et, niin HERÄÄ!!! Ja anna miehellesi mahdollisuus olla isä.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, kun äidit hokevat jäävänsä lapsensa kehityksestä paitsi. Kehittyykö lapset muka vain klo 8-16? Ja jos ne oppii sillä välin uuden taidon, niin nekö ei näytä/käytä taitoaan muulloin kuin äidin työssäoloaikana?
Minä olen pystynyt seuraamaan lasteni kehitystä vaikka olenkin ollut päivät töissä.
Tämähän se lienee se yleisin ratkaisu.
Onhan se niin väärin, että ihmisten pitäisi itse hoitaa perheensä toimeentulo.