Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ MAMMAT ENÄÄ VALITTAKO, JOS MIEHENNE LÄHTEE MATKALLE,

Vierailija
12.07.2009 |

KUN OLETTE SAIRAANA LAPSEN KANSSA KOTONA. Tuon matkaketjun perusteella valittaminen on vastedes kiellettyä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin masentunut ettei voi lasta hoitaa yksin muutamaa päivää, niin ei kyllä ole kykeneväinen olemaan hoitovapaalla yksin lapsen kanssa. Koska molemmissa tapauksissa (mies töissä/mies matkalla) apu on yhtä lähellä.. Kun mies on matkalla niin ap:lla on äiti apuna. Ja muutenkaan ei masentuneen puolison velvollisuus ole vahtia toista koko ajan. Jos on niin huonossa kunnossa ettei kotona yksin pärjää, niin kuuluu kyllä jo sairaalahoitoon..

Eikö miehellä ole mielestäsi velvollisuus hoitaa vauvaa, jos äidistä tuntuu, ettei kykene tai pelkää, ettei kykene.

Yhtään vauvan puolesta tehtyä kirjoitusta en tuolta lukenut. Vauvan parasta ajatellen, miehen ei pitäisi lähteä.

Vierailija
2/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisriippuvuuksineen ja itsetunto-ongelmineen voi kestää läpi elämän. Näinkö voi koko elämänsä hallita ja määräillä muita vetoamalla sairauteensa? Ja muiden elämällä ei siinä ole mitään virkaa? Mitäs sitten kun ne läheisetkin sairastuu? Sopivasti kroonistunut läheisriippuvainen ei edes halua läheisilleen omaa elämää ja hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äijä on niin idiootti, että lähtee yksin reissuun, eikä todennäköisesti ole valmis päästämään vaimoaan yksin vastaavan pituiselle lomalle, niin SoLong vaan...

Vierailija
4/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse asiassa lääkitys olisi kunnossa, mutta ainoana syynä olisi se, että pelottaisi, että jos nyt kuitenkin tulee vielä köhä, niin eiköhän se mies saisi lähteä...

Vierailija
5/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen miehen pitäisi vielä pitää sen marttyyriakkansa kädestä kiinni ilman hetken taukoa? Vuosi? Kaksi? Niin kauna kuin ämmä ajattelee, että minäminäminäminä ja minun napa ja minun sairaus, ja kaikki muu on muiden syytä ja vastuulla?

Ihan oikeasti, sen vauvan kannalta olisi parasta, että sen äiti menisi töihin ja hankkisi vauvan terveelle ihmiselle hoitoon, ja sille vauvalle on varmasti hyväksi, että edes sen isä pysyy täyspäisenä ja tekee joskus jotain muutakin, kuin on mielipuolen äidin vallankäytön väline.

Vierailija
6/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maininnut, että miehensä nyt hoitaa vauvaa ja kokkailee? Vauvan puolestahan suurinosa kirjoituksista oli. Tuo ap oli omasta mielestään siinä kunnossa, että voi jäädä hoitovapaalle, sen vauvan kanssa. Miksei nyt sitten 3 päivää voi olla, kun äitinsä tulee jos tarvitaan?

Vierailija
7/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valittamista, omaan napaan tuijottelua ja itsesääliä kannattaa aina vähentää. Auttaa, jos vähän kiinnostuu itsensä ulkopuolisista asioista ja muista ihmisistä.

Vierailija
8/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valittamista, omaan napaan tuijottelua ja itsesääliä kannattaa aina vähentää. Auttaa, jos vähän kiinnostuu itsensä ulkopuolisista asioista ja muista ihmisistä.

Eikä ainakaan kannata läheistensä elämää pilata. Naapurissa asuu rouva, jolla on ihosyöpä, joka levinnyt jo jokapuolelle elimistöä, mutta eipä ole katkeroitunut ja vello siinä sairaudessaan, päinvastoin on hyvinkin aktiivinen, hoitaa lastenlapsiaan ja on iloinen.

Vierailija
9/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huolissaan, miten vauvan käy, jos hänen tilansa heikkenee.

Ihmettelen kyllä näitä sädekehämammoja täällä, jotka itse hoitaisivat lapset vaikka mikä olisi. Masennus on vakava sairaus, johon tarvitaan läheisten tukea, etenkin kun tilanteeseen liittyy myös vauva.

En käsitä, miksei ap:n mies voisi siirtää matkaa toiseen ajankohtaan, kun masennus on vielä niin tuoretta. Ap:n miehellähän oli 2 sisarusta, joilla oli terveet miniät. Miksi he eivät lähde? Näkisin pikemminkin anopin puolelta jonkinlaista valtataistelua, että "sinä et ole sairaampi kuin minä, minä tarvitsen tämän matkan, sinun on selvittävä kotona".

Ja älkää tosiaan enää valittako, jos miehenne lähteävät reissuun ja itse olette vakavasti sairaita kotona lasten kanssa. Minulta ei ainakaan sympatiaa enää heru.

Vierailija
10/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli äiti tulossa apuun. Juu, en ole valittanut, vaikka mieheni oli reissutöissä viikon töissä ja viikon poissa, itselläni oli mm. paha flunssa ja vatsatauti tällöin, äitini ei matkan puolesta päässyt auttamaan, mutta eipä tullut mieleenikään valittaa siitä tuntitolkulla netissä.

Vierailija
11/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaketjun ap:n mies on totisesti puun ja kuoren välissä! Nyt hän on päättänyt viedä äitinsä kolmen(3!!!) päivän kaupunkilomalle. Tässä elämässä pitää yrittää selvitä jotenkin ja haluaisin todella nähdä sen ihmisen, joka ei koskaan tee jonkun mielestä vääriä valintoja.

Ilmeisesti täällä on niin nuoria palstailijoita, tai sellaisia, joilla on terveet vanhemmat, ettei heillä yksinkertaisesti ole kokemusta siitä, mitä sairaan vanhemman hoiva on.

Matkaketjun ap:llä ei ole mitään hätää miehen matkan aikana: hänen hoitotasapainonsa on kunnossa ja hänen äitinsä tulee apuun mikäli tarvitaan.

Vierailija
12/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies ollut mm. pari puolen vuoden jaksoa ulkomaankomennuksella ja me lasten (3) kanssa kotona. Hyvin pärjättiin. Se on jo nähty, etteivät nykymammat selviä muuta kuin yhden lapsen hoidosta kerrallaan, mutta näköjään siihenkin tarvitaan ilmeisesti kaksi aikuista, muuten mamma romahtaa tuen puutteeseen.

Piritta Hagman on oikea malliesimerkki. Elämä on jaksamisen rajamailla suorittamista, kun rouva asuu hotellissa täysihoidossa ja kärsii lapsen hampaidensaamisesta.

Vierailija
13/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huolissaan, miten vauvan käy, jos hänen tilansa heikkenee. Ihmettelen kyllä näitä sädekehämammoja täällä, jotka itse hoitaisivat lapset vaikka mikä olisi. Masennus on vakava sairaus, johon tarvitaan läheisten tukea, etenkin kun tilanteeseen liittyy myös vauva. En käsitä, miksei ap:n mies voisi siirtää matkaa toiseen ajankohtaan, kun masennus on vielä niin tuoretta. Ap:n miehellähän oli 2 sisarusta, joilla oli terveet miniät. Miksi he eivät lähde? Näkisin pikemminkin anopin puolelta jonkinlaista valtataistelua, että "sinä et ole sairaampi kuin minä, minä tarvitsen tämän matkan, sinun on selvittävä kotona". Ja älkää tosiaan enää valittako, jos miehenne lähteävät reissuun ja itse olette vakavasti sairaita kotona lasten kanssa. Minulta ei ainakaan sympatiaa enää heru.

Sä taidat itse olla sen toisen ketjun ap. niin typerää tekstiä kirjoitat.

jos se mies on jo 8kk ollut tukemassa sitä ap:ta, niin eiköhän hänelläkin ole hetki aikaa hengähtää.

JA just niin tyypillistä taas täällä ruveta heti vahtaamaan anoppia ja syyttelemään sitä. Me ei oikeasti tiedetä, vaikka ap:n mies olisi itse purkanut äidilleen väsymystään, ja tämä ehdottanut matkaa, ja mies nyt käyttää sitä syynä päästä edes hetkeksi sen masentuneen mustan aukon liepeiltä hengähtämään?

Ja hei, masentuneellakin on velvollisuuksia. Ei voi vain olla sairas raukka loputtomasti, ihan itsekin pitää jotai ntehdä ja perhettään tukea!

Vierailija
14/22 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taidat itse olla sen toisen ketjun ap. niin typerää tekstiä kirjoitat.

jos se mies on jo 8kk ollut tukemassa sitä ap:ta, niin eiköhän hänelläkin ole hetki aikaa hengähtää.

JA just niin tyypillistä taas täällä ruveta heti vahtaamaan anoppia ja syyttelemään sitä. Me ei oikeasti tiedetä, vaikka ap:n mies olisi itse purkanut äidilleen väsymystään, ja tämä ehdottanut matkaa, ja mies nyt käyttää sitä syynä päästä edes hetkeksi sen masentuneen mustan aukon liepeiltä hengähtämään?

Ja hei, masentuneellakin on velvollisuuksia. Ei voi vain olla sairas raukka loputtomasti, ihan itsekin pitää jotai ntehdä ja perhettään tukea!

sairautensa ja haluaa siihen apua ja tukea? Ikävä kyllä, Suomessa on edelleen vallalla tämä marttyyriasenne, että "kyllä minä pärjään, ei tarvitse auttaa". Ja sitten on lapset heivattu arkkuun. Toivottavasti itse et ole samanlainen marttyyriäiti.

Enkä usko, että kyse on hengähdyksestä, jos lähtee matkalle psyykkisesti sairaan invalidin kanssa.

Vierailija
15/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi sikainfluenssassa rypevä av-mamma, jolla kolme alle kolmivuotiasta ja mies lähdössä "kalareissulle", niin kyllä mies saisi aikamoista kyytiä.

Mutta kiva, että asiat voivat muuttua av:llakin :D

Vierailija
16/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava valitus olisi, että mies lähtee matkalle, vaikka pelkään että minulle voi tulla sikainfluenssa koska mies on pois.

KUN OLETTE SAIRAANA LAPSEN KANSSA KOTONA. Tuon matkaketjun perusteella valittaminen on vastedes kiellettyä.

Vierailija
17/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lähtee matkalla ja on yhden lapsen kanssa kotona ja lisäksi paikalla on oma äiti.

Pieni purnaus sallittakoon, jos on äiditön, hoidettavana neljä alle kouluikäistä vesirokkoista, itse toipumassa jalkaleikkauksesta ja omaishoitajana dementoituneille isälleen ja mies lähtee kuukaudeksi ulkomaille ryyppyreissulle.

Vierailija
18/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on ollut joku reissu sovittuna jo aikaa sitten, niin ei kai mikään flunssa vaimolla sitä estäisi.

Lähteekö jotkut miehet sitten matkoille kysymättä vaimolta sopiiko se, meillä keskustellaan asioista ja pyritään tekemään ratkaisuja, jotka molempia miellyttää.. Silloin ei ole syytä valittaa..

Vierailija
19/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi sikainfluenssassa rypevä av-mamma, jolla kolme alle kolmivuotiasta ja mies lähdössä "kalareissulle", niin kyllä mies saisi aikamoista kyytiä. Mutta kiva, että asiat voivat muuttua av:llakin :D

Musta tuon ketjun kommentit olivat hyvinkin terveitä ap:n juttuihin verrattuna. Eikös tämä kuvailemasi tilanne ole ihan pikkuisen eri?

Edellisen ketjun ap:n tilanteeseen sovellettuna: 8 kk ikäisen vauvan äiti pelkäisi sairaalloisesti miehensä kolmen päivän reissua koska SAATTAISI saada sikainfluenssan sinä aikana koska on aikaisemminkin sairastanut flunssan.

Vierailija
20/22 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava valitus olisi, että mies lähtee matkalle, vaikka pelkään että minulle voi tulla sikainfluenssa koska mies on pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi