Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, mitä tehdä?

Vierailija
12.07.2009 |

Meillä on edessä elokuun lopulla hyvän ystäväni häät ja ne ovat lapsettomat. Ongelmana on jo ensinnäkin se, että ystäväni asuu 250km päässä meistä ja meidän nuorimmainen (jos syntyy laskettuna aikana) niin on parin viikon ikäinen kun nuo häät pitäisi olla. Kysyin ystävältäni, että miten ehdoton hän on tuossa, ettei lapsia ja sanoi, ettei mielellään ollenkaan lapsia. Meidän muut 4lasta pärjäävät kyllä mummolassa, mutta en todellakaan halua jättää vauvaa mummolaan. Jos minulla ei olisi kaason tehtävää niin jäisin ehkä jopa pois noista häistä, mutta nyt en oikeen voi sitä tehdä.

En kuitenkaan haluaisi loukata ystävääni (heillä ei vielä lapsia), mutta onko muuta vaihtohtoa, jotta saisin hänet tajuamaan, etten voi pientä vauvaa jättää mummolaan niin pitkäksi aikaa. Tiedän, että noihin häihin tulee myös yks toinen tuttumme, jonka vauva syntyi pari päivää sitten ja hänkään ei mielellään jättäisi vauvaansa muiden hoitoon. Heillä tosin on lyhyempi matka noihin häihin, mutta kuitenkin.

Tämä ystäväni ei muutenkaan ole, miten sen nyt sanoisi "lapsi-ihminen". On siis sanonut, ettei halua omia lapsia eikä tuo minua haittaa, mutta kun saisi sen verran tajuamaan, ettei ihan minkä ikäistä vaan hoitoon jätetä.

Olen umpikujassa tämän asian kanssa, teen niin tai näin niin aina joku loukkaantuu. Kaikista paras olisi, että vauva ois vielä masussa häiden aikaan, mutta muut lapset on syntyneet aika tarkkaan laskettuna päivänä, heittäny päivän tai pari maksimissaan.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häihin ei haluta lapsivieraita, etkä itse pysty jättämään kaikkia lapsiasi hoitoon juhlien ajaksi, niin silloin et mene häihin. Tästä ei voi kukaan loukkaantua.

En olisi itsekään jättäyt parin viikon ikäistä vielä hoitoon.

Olin häissä (joihin sai ottaa lapset), kun kuopus oli 2kk ikäinen. Tuolloin jätin lapset hoitoon, tuon ikäisen vauvan hoito meni helposti, kun söi ja nukkui vain (lapset oli eri hoitopaikoissa), kunhan oli pumpannut riittävästi maitoa pakkaseen. ;)

Pääsin sitten miehen kanssa kahdestaan juhlimaan ja hotelliin yöksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi