Mies päätti sitten lähteä kaupunkilomalle äitinsä kanssa.
Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään.
Aika tylyä minusta.
Kommentit (369)
narsistinen persoonallisuushäiriö, suollat juuri sellaista tekstiä, kuin nuo.Periytyyköhän se?
Periytyyköhän pakkomielteisyys ja pakkoajatukset? ap
fiksuja, jotka ovat päätyneet samaan luonnehdintaan sinusta. Mutta, koska sinä et ilmeisesti osaa keskustella muuta, kuin väittämällä vastaan, niin tämä keskustelu loppuu minunkin osaltani tähän. Hyvää yötä ap- pieni;)
Antaa periksi, päästää irti. Eikös sulla ole siellä pieni lapsi ja oma masennuksesi hoidettavana? Lähde nyt pois täältä ennenkuin sekoat tuohon maaniseen vastaväittelyysi. Kuluta ne vähät voimat mitkä masennukseltasi jää perheesi kanssa olemiseen. Tässä alkaa ihan todella huolestua sen mielenterveytesi vuoksi. Hyvää yötä!
ettei hän itse pysty näkemään tilaansa. Kaikkeen on syypäänä joku muu.
En usko, että tämä keskustelu tästä mihinkään etenee, tai että ap saisi tästä mitään eväitä omaan suhteeseensa.
Säälittää lapsi ja säälittää mies.
ap
omasta mielestäsi? Vai ovatko kaikki muut hulluja?
Tosin en näiltä haukkujilta ja pikadiagnosoijilta.
ap
fiksuja, jotka ovat päätyneet samaan luonnehdintaan sinusta. Mutta, koska sinä et ilmeisesti osaa keskustella muuta, kuin väittämällä vastaan, niin tämä keskustelu loppuu minunkin osaltani tähän. Hyvää yötä ap- pieni;)
Me emme, kultapieni, voi tietää, vaikka olisit itse pakkomielteisenä näpytellyt nämä diagnoosit. Ikävä kyllä random av-mamman diagnoosin arvo on hmmm... suurin piirtein nolla.
ap
Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään. Aika tylyä minusta.
Me emme, kultapieni, voi tietää, vaikka olisit itse pakkomielteisenä näpytellyt nämä diagnoosit. Ikävä kyllä random av-mamman diagnoosin arvo on hmmm... suurin piirtein nolla. ap
sinäkin random-av-mammana sitten heittelet näitä nolladiagnooseja aina vaan...
Ilmeisesti vaikeuksia asettua toisen ihmisen asemaan.
ap
Antakaa ap:n olla pahoillaan, että mies lähtee äitinsä kanssa reissuun. Mitä väliä?
itsesi kaiken yläpuolelle. Sulle tulee yksinäinen ja melko masentava elämä tuota menoa. Aliarvioit pahasti muut ihmiset- tälläkin palstalla kirjoittaa monenlaisia ihmisiä, paljon viisautta, kokemusta ihan ilman mitään diagnosoinnintarvetta,. Surullista ettet luota vertaistukeen etkä toisten kokemuksen viisauteen. Ilkeilyä täällä on- joo, ja itse provosoit niin paljon kuin ehdit. Mutta tässä ketjussa on myös paljon viisaita ja lämpimiä kannanottoja. Vaikkei ne kaikki olekaan sun mieleen. Ihminen tarvitsee toisia ihmisiä- ja kumppanille on liian raskasta jos hän on se ainoa "toinen".
lukiessaan odottaa, että niissä tapahtuisi jonkinlaista sisällöllistä liikettä, mutta minun nähdäkseni tässä keskustelussa ei ole tapahtunut kymmenen viestin jälkeen mitään.
Puuduttavin ketju, jonka olen koskaan lukenut.
opinsenjanytjauhansitäjokaviestissämulonkaikkihyvinvaikkapelkäänkinkoskaromahdanjasetapahtuujosukkolähteeyli100kmnpäähänjaanopistaoonmustisoonsekoap
Jos ap ei ole provo tämä on erinomaisen havainnollistava ketju erinäisistä asioista.
Mieti nyt tarkkaan miksi reagoit näinkin voimakkaasti mitättömään asiaan.
Sanoit että et ole itsekäs, mutta ihminen on itsekäs otus. Tuo alku teksti paljastaa puhtaan itsekkyyden. Niin eikä siinä ole mitään häpeämistä tunnustaa sitä. Itsekkäät tarpeet vaativat aina toisilta jotain. Se voi olla esim. toisten tarpeiden rajoittamista.
voit sitten olla päivät hoitovapaalla? Jos oletan, että äitisi on paikalla edes yhtä paljon kuin miehesi yleensä, et ole yhtään enempää yksin kuin yleensäkään...
Siis miten edes ajattelet selviytyväsi hoitovapaalla?
Ja ihan oikeasti, itse kasvatustieteitä lukeneena ja monta vuotta alan työtä tehneenä täytyy valitettavasti todeta, että masentunut äiti ei ole vauvalle parempi vaihtoehto kuin päivähoitoon vieminen. Päinvastoin, monia lapsia on avohuollon tukitoimena päivähoidossa, vaikka masentunut vanhempi on kotona. Juuri siksi, että lapsi saa myös ei-msentuneita, normaaleja kontakteja.
Ap sanoi, että pelkää relapsia. Hän ei ole kertonut pelostaan miehelle. Hän kokee, että mies on joskus ennen suosinut äitiään ap:n kustannuksella. Nyt kun sekä ap että anoppi ovat yhtä aikaa sairaita, mies valitsee jälleen äidin, vaikka vaihtoehtojakin olisi, kuten jompi kumpi miehen veljistä saattajaksi anopille tai matkan siirtäminen. Siksi hän on loukkaantunut.
Käsittämätöntä tuollainen kyökkipsykologialla päähän lyöminen. Mua ei ole ap:n viestit ärsyttänyt lainkaan. Luulen sen johtuvan siitä, että myös minulle on todella tärkeää se, että minut ymmärretään oikein. Ja se voi mennä jankkaamiseksi, joten täytyy yrittää lopettaa ajoissa.
Ap, haluatko suojella miestäsi, kun et ole hänelle pelostasi kertonut, vai mikä on syy? Hän ymmärtäisi sinua paremmin, jos kertoisit. Ja kerrotko vielä, oliko oma tulkintani sinua vaivaavassta asiasta oikein. Olisi mielenkiintoista tietää. Voimia!
ap sä voit jatkaa tuota märehtimistä täällä vauva-lehden sivuilla, sen kolme päivää, jotka miehesi lepää(sinusta) niin et ehdi romahtaa, kun kiukuttelet ja pädet täällä.