Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies päätti sitten lähteä kaupunkilomalle äitinsä kanssa.

Vierailija
12.07.2009 |

Kolmen päivän reissu, ja minä saan pärjätä vauvan kanssa yksin sen ajan. Sairastan synnytyksen jälkeistä masennusta, mutta hänen äitinsä kuulemma tarvitsee tämän matkan, koska on invalidi eikä pääse muuten minnekään.

Aika tylyä minusta.

Kommentit (369)

Vierailija
321/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän todella.

ap

Vierailija
322/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle sitä, ettei hän höösännyt sinua tarpeeksi heti alusta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle sitä, ettei hän höösännyt sinua tarpeeksi heti alusta asti.

ap

Vierailija
324/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pään päälle tulisia hiiliä siitä, että hän jätti sinut sektion jälkeen yksin

Vierailija
325/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pään päälle tulisia hiiliä siitä, että hän jätti sinut sektion jälkeen yksin

ap

Vierailija
326/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pitkään

sen sijaan että sanoisit ettet halua, että mies lähtee matkalle niin kuin tasa-arvoisissa parisuhteissa tehdään, tai "mene vain rakkaani", käytät syyllistämistä aseena "jos menet niin sairastun taas ja se on sinun syysi"

Vierailija
327/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät että ensi keväänä olisit yhtään paremmassa kunnossa?

Todellakin luulen että pelkkä masennusdiagnoosi ei ole nyt oikea.

Vierailija
328/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jäävää vaimoa - ja olen sentään ollut itsekin syvästi masentunut vuosien ajan, tosin parantunut jo.

Hiukkasen minua tuossa stoorissa epäilyttää tuo "itken ja raivoan kun romahdan", joka vastaa kuvausta skitsofrenisesta psykoosista eikä niinkään kuvausta masentuneesta tilasta, jota kuvailisin voimattomaksi lamaannukseksi.

Mutta koska tämä on typerä provo vakavalla asialla, en jaksa alkaa tylyttämään.

Vierailija
329/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pitkään

sen sijaan että sanoisit ettet halua, että mies lähtee matkalle niin kuin tasa-arvoisissa parisuhteissa tehdään, tai "mene vain rakkaani", käytät syyllistämistä aseena "jos menet niin sairastun taas ja se on sinun syysi"

Se ei ole syytös, vaan itse mies toi esille, että hänen työntekemisensä haittasi isyyslomalla. Ja olen samaa mieltä. Tasa-arvoisissa parisuhteissa pitää olla mahdollisuus olla myös eri mieltä. Minä sanoin, etten halua, että hän lähtee. En ala leikkiä mitään pikku-pikku vaimoa ja sanoa "mene vain rakkaani". Mutta huom! En olen miehelle tuonut ilmi tätä pelkoa relapsista.

ap

Vierailija
330/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa tilanteessa pääse eteenpäin jollei anna anteeksi toiselle ja itselleen. Lisäksi miehen käytös oli ainoastaan yksi syy siihen miksi sairastuit. Ei pääsyy. Ei miehen tarvitse "maksaa" sairastumisestasi sillä, että hän on nyt sinun käytettävissä 24/7, ja unohtaa oman itsensä kokonaan.

Eikä sinulla ap todellakaan ole oikeutta syyllistää miestäsi siitä, että sairastuit huolimatta, että miehesi käytös edesauttoi sairastumistasi. Ei sairastumisesi ole sinunkaan syysi. Mutta on sinun vastuullasi se, että hoidat itsesi kuntoon. Myös miehen tulee tukea ja auttaa siinä, mutta ei niin, että sinun jokainen hengenvetosi on miehestäsi riippuvainen. Sinun tulee nousta jaloillesi niin, että tarvittaessa pärjäisit vaikka yksin, kokonaan ilman miestäsi.

Vierailija
331/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaisi miehelle luvan lähteä lyhyelle matkalle???

Eiköhän se ole ennemminkin normaalia.

Vierailija
332/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jäävää vaimoa - ja olen sentään ollut itsekin syvästi masentunut vuosien ajan, tosin parantunut jo.

Hiukkasen minua tuossa stoorissa epäilyttää tuo "itken ja raivoan kun romahdan", joka vastaa kuvausta skitsofrenisesta psykoosista eikä niinkään kuvausta masentuneesta tilasta, jota kuvailisin voimattomaksi lamaannukseksi.

Tiedätkö, että masennukseen voi kuulua myös itkua ja raivontunteita? Mielialan vaihteluita. Taitaapa oma syvä masennuksesi olla provo. Mutta en viitsi tylyttää sinuakaan enempää, koska todellakin olet heikko provo.

Vierailija
333/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaisi miehelle luvan lähteä lyhyelle matkalle???

Eiköhän se ole ennemminkin normaalia.

Tasa-arvoisissa suhteissa ei kysellä lupia, mutta jokaisella on oikeus esittää mielipiteensä matkasta.

ap

Vierailija
334/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei ole pikkupikkuvaimon leikkimistä että se mielipide on "et voi mennä, en pärjää ilman sinua, koska olen katkera siitä, että olet joskus ennenkin ollut poissaoleva"?

Vierailija
335/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei ole pikkupikkuvaimon leikkimistä että se mielipide on "et voi mennä, en pärjää ilman sinua, koska olen katkera siitä, että olet joskus ennenkin ollut poissaoleva"?

no, vanhempi-lapsi -asetelmaa. Äläkä laita sanoja suuhuni. Minä sanoin vain miehelle, että en haluaisi, että hän nyt lähtee. Eikö joku toinen ajankohta olisi parempi, kun akuutista vaiheesta on niin vähän aikaa?

ap

Vierailija
336/369 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ap jaksat?

Silmäilin viestiketjun läpi ja olet roikkunut tässä keskustelussa melkein 6 tuntia ihan online, parhaimmillaan vastannnut alle minuutissa.

Vierailija
337/369 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan toisinpäin

mies on olevinaan sinun hyvinvoinnistasi vastuussa niin kuin vanhemmat vauvoistaan

Vierailija
338/369 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että masennukseen voi kuulua myös itkua ja raivontunteita? Mielialan vaihteluita. Taitaapa oma syvä masennuksesi olla provo. Mutta en viitsi tylyttää sinuakaan enempää, koska todellakin olet heikko provo.

Vierailija
339/369 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan toisinpäin

mies on olevinaan sinun hyvinvoinnistasi vastuussa niin kuin vanhemmat vauvoistaan

Leiki sinä vain pikkupikkuvaimoa, jos haluat.

ap

Vierailija
340/369 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan toisinpäin mies on olevinaan sinun hyvinvoinnistasi vastuussa niin kuin vanhemmat vauvoistaan

Leiki sinä vain pikkupikkuvaimoa, jos haluat. ap