Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko imettäminen oikeasti tällaista??

Vierailija
12.07.2009 |

Vauva on vajaa 2kk ja ilta-alkusyönti kestää tuntikausia. Pääsääntöisesti aina n. 4h! Joudun vaihtamaan tissiltä toiselle ja vauva nukkuu ja syö. Kun iroitan tissiltä herää hetken päästä itkemään eikä rauhoitu edes kanniskeluun. Röyhtäytän kyllä ettei jää ilmaa mahaan.

Isommat lapseni eivät ole tämmöisiä tissittelijöitä olleet jotne olen aika hukassa. Vauva ei ota minkäänlaita tuttia, tuttipullonkin kanssa hirmuinen taistelu kun joskus iltaisin olen ajatellut ettei ehkä maitoa tule tarpeeksi mutta joskus kun pullo on kelvannut ei ole juonut kuin max. 50ml ja senkin jälkeen tuo tississä roikkuminen on alkanut kunnes on syvässä unessa, siis monen tunnin jälkeen.

Onko mitään neuvoja? Meille ei jää miehen kanssa yhtään kahdenkeskistä aikaa iltaisin ja olen sidottu sohvalle/sänkyyn moneksi tunniksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ilmeisesti vanhenpiakin lapsia, olisiko niin että vauva vaan kaipaa läheisyyttä iltaisin kun väistämättä joutuu olemaan hälyssä pitkin päivää.

Vierailija
2/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa imetystä. Meillä poika roikkui tississä päivät ja yöt läpeensä. Olin aivan järkyttynyt, ei kukaan ollut kertonut että imettäminen on niin hankalaa, rasittavaa ja sitovaa.

Meillä imetyksen aloitus oli muutenkin tosi hankalaa, lapsi ei meinannut saada otetta sisäänpäin kääntyneistä/imulla mataliksi nousevista rinnanpäistäni, ja imetin rintakumin avulla... Maito ei noussutkaan vasta kuin viikko synnytyksestä kun olin niin heikossa kunnossa synnyksen jälkeen...

Istuin sohvan nurkassa aamusta iltaan, itkin ja imetin. Nukuimme perhepedissä, poika oli tissillä monta kertaa yössä.

Pikkuhiljaa tilanne kuitenkin lähti hellittämään, lapsi sai vatsansa nopeammin täyteen, koliikkivaivat helpotti, kaikki jotenkin muuttui paremmaksi. Tämä tapahtui lapsen ollessa 4kk.

Nyt poika on 1v2kk ja edelleen kova tissin perään.. ;) Hankalasta alusta en olisi uskonut että näin pitkään imetän ja että imetys lopulta onkin helppoa ja mukavaa. Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo :)

Tsemppiä ja jaksamista sinulle ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei jää miehen kanssa yhtään kahdenkeskistä aikaa iltaisin ja olen sidottu sohvalle/sänkyyn moneksi tunniksi.

Meillä on kuopus 9kk eikä meillekään (vielä) jää kahdenkeskistä aikaa yhtään iltaisin. Mutta minusta tämä on normaalia vauvaperheen elämää, mitään en muuttaisi.

Vierailija
4/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme isompaa lasta ja he eivät ole olleet tällaisia tissitakiaisia.. ovat syöneet ja sillä selvä. No, aikansa kai tämä sitten kestää mutta just nyt tuntuu tosi uuvuttavalta.

ap

Vierailija
5/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada kiinteitä. Tsemppiä! Toivottavasti pää kestää sulla.

Vierailija
6/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas lapsi oli täysimetyksellä VAIN ja AINOASTAAN 7kk sen ansiosta, että luin mielettömän hyvän kirjan EASY (by en nyt muista kuka) jossa opetetaan erittäin selkeä ruokarytmi vauvalle. Ensimmäisen kuukauden ajan vauva saa imeä rintaa vaikka kellon ympäri, mutta siitä pikkuhiljaa siirrytään pidempiin ruokailuväleihin.

Kahden vanhemman imetys tyssäsi juuri siihen, että mulla ei toiminut elämä eikä mikään oma juttu jatkuvan imetyksen vuoksi. Ja kuopus jota tosiaan täysimetin 7kk on erittäin terve, pitkä ja normaalipainoinen.

Vierailija
7/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin sitä myös, esikoinen kun söi 10 min ja sillä selvä, tämä toinen vain söi ja söi ja söi tuntikaupalla, etenkin iltaisin. Ainakin 2-3 ekaa kuukautta istuin illat imettämässä, iltakuudesta puoleen yöhön. Sitten se jotenkin helpotti jossain vaiheessa. Ensimmäinen lapsi oli tyttö, toinen poika - kuulinkin että pojat ovat enemmän tissin perään (tiedä häntä..).

Vierailija
8/8 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pari ensimmäistä kuukautta juuri tuollainen iltaisin. Tissiä ja kitinää, kitinää ja tissiä. Muistaakseni 3 kk:n iässä iltatissittelyistä alkoi selvitä alle tunnissa. Mutta vielä nyt puolivuotiaanakin iltatissittely on selkeästi pitempi kuin päivän muut max. 10 minuutin syötöt. Onhan se tissi vauvalle paljon muutakin kuin ravintoa.

Kyllä se syömisaika siitä lyhenee.